Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itse kun kysyin tuosta asento asiasta niin kätilö sanoi tuota samaa et kyl se vauva voi kääntyillä, mut kätilöt kyl osaa kertoo sen tilanteen. Ja ehdottelevat sit parempia ponnistus asentoja tilanteen mukaan :)

Noh, jos jämähtää avotarjontaan kuten minun esikoiseni niin eipä siinä mulla asennonvaihdot auttanut..
Joillakin se avotarjonta voi tehdä niin paljon kipeämpää kun normaalissa asennossa oleva vauva..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Luulen että tuo röpön tarkoittama "porausliike" on ihan normaalia vauvan asennonhakua, kyllä itsekin muistan ainakin yhden lapseni poranneen väylää ulos..veikeältä se tuntuu..
ja tosiaan, kaksineljästä täälläkin tullut avosuisessa tarjonnassa, sen kummempia harmeja aiheuttamatta.

mutta kovasti toivoisin itsekin jotain pystympää ponnistusasentoa kokeilla-kaikki omani perinteisesti sängyllä selällä pungertanut- ei siinä, hyvin ne on niinkin tulleet:)

Kyllä vastaanottava kätilö tunnustelee vauvan asennon mahan päältä käsikopelolla. Osaavat myös arvioida aika hyvin kokoa. Jos tossa asennossa epäselvyyttä ni katsovat ultralla. Synnytyksen edetessä tutkivat sisätutkimuksessa myös tota vauvan tarjontaa, jonka siis päättelevät vauvan pään aukileista.

Meillä toi kolmonen kieppu siinä vaiheessa ku pää oli jo syntynyt. Pujotteli ilmeisesti hartioitaan tulemaan. Ei se nyt erityisen pahalta tuntunu, mutta aika erikoiselta :)

Mä kuulkaa veikkaan että Cranberry on synnyttämässä kun ei oo mitään kuulunu yli vuorokauteen! Toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin!

Mitä äidinvaistot sanoo, että koska nää syntyy?

Meillä tulee paria viikkoa etukäteen (la 23.5). Rv 38-39 joskus 15pvään mennessä. Kaikki tapahtuu yöllä, ensin menee vedet yhtäkkiä ja sit alkaa supistukset. :-D

Mä voin päivät hyvin, tosiaan käyn viel pitkillä lenkeillä kävelee ja jumppaamassa. Mutta öisin alkaa masua välillä supistella ja muutenki nää yöt on millon minkäkin vaivan takia menny ihan perseellee :-D

Mulla alko eilisen ronkinnan jälkeen sattua alavatsaan. Oikean jalan nostaminen sekä reippaampi kävely tuottavat vaikeuksia. Ennakoisko tää jotain?? Mitään kipuja ei oo aiemmin ollu. Toivossa on hyvä elää :D

Epäilen että tästä ennakoivat supparit alkaa joko iltapäivän jälkeen tai aamulla!
(Ja nyt kun muistelen niin esikoisesta alkoikin supparit siinä 18.00 aikoihin, mutta tulivat 3.00 asti niin kevyinä, että lähdin sitten vasta aamuyöllä, joten ne voikin mun kohdalla alkaa milloin vaan ja kestää kauan ennen kuin pääsen synnärille asti..)
Tästä on selkää särkenyt aamuisin sekä iltapäivän jälkeen, joten tästä tämmöinen päätelmä, että vois sit myös päivällä alkaa tää lähtemään synnärille, jos aamulla alkais supparit..
Oon varautunut siihen että, kotona ollaan piiiiiitkään.
Tää poikkeaa esikoisesta siten, ettei oo kertaakaan yöllä supistanut, esikoisesta tuli yöllä suppareita rv 36- 37 lähtien aina kunnon suppareihin asti..
Ois kyllä unelma, jos lähtäisiin jo aamulla ja poika syntyis päivällä!
Tai, jos päivällä lähtäis ja syntyis illalla :)

Ja tosiaan, mies veikkas tai kovasti toivoo että ollaan jo viikonloppuna synnärillä :D Mie veikkasin että aikaisintaan 16 pv syntyis ja viimeistään tän kuun lopussa..

Vedet mulla menee vasta synnärillä, niinkuin esikoisesta ;) Ja limatulppakin lähtee korkeintaan puoliksi kotona, mutta uskon että taas joutuu vähän lääkäri avuttamaan sen lähtemistä..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

37+5, eilen teki oikein kipeää ku toinen potki ja puski itteesä alas lisää, ei silti vielä supistellu... "äidinvaistolla" vähän ennenaikaiseks ootan, ehkä jo ens viikolla... mut sit menee kuitwnki yliaikaiseks vaikka paikat on enemmä ku kypsät ollu jo melkein pari viikkoo...

Mä veikkaan että lähelle l.a:ta mennään. Ehkä muutaman päivän "yli". Eli villi veikkaus 23.5 syntyy tämä jäbä. Lähtö tulee myöhään illalla.

Miulla tuntu eile loppupäivän ihme ronkintaa tuol syväl emättimessä. Kunnolla kouras aina välillä. Inhottava tunne!

Mun äidinvaisto kertoo mulle et tällä kaverilla on vatsassa niin hyvät oltavat ettei ilman käynnistystä tule ulos. Ja sitä ei arvaukseni mukaan tehdä ennen ku on 41+6 täynnä eli syntynee siinä ennen juhannusta :smiley-angry003 Pessimisti ei ainakaan pety ni en edes haaveile et tulis ennen laskettua aikaa

Mä kans yritän olla kovasti pessimistinä vaikka merkkejä on. Oon niin monien nähny kärvistelevän näiden loppuajan oireiden kans yliajalle. Syntymisen alkaminen on niin ihmeellinen juttu, sitä ei voi vauhdittaa vaikka kuinka halkois puita ja siirtelis huonekaluja.

Mä kerron mun äitipolikuulumisia tänne kun on aika synnytyskeskeistä juttua :)

Pakko kyllä nyt tähän alkuun vähän ylistää tota Taysia! Ihan mielettömän kivoja kätilöitä ja lääkäreitä! Oon tavannu nyt 3 lääkäriä ja 5 tai 6 kätilöä ja ne on ollu niin mukavia kun vaan voi olla! Tänään oli kyllä kaikkein mukavin lääkäri ikinä! Just tollasia pitää lääkäreiden ollakin. Mulle jäi vaikeesta käynnistä huolimatta tosi hyvä mieli :)

Päädyttiin nyt siihen ettei varata sektioo. En haluu antaa pelolle periks yrittämättä ensin! Varsinkin kun vihdoin ja viimein (mahan ulkomuodosta huolimatta uskokaa tai älkää) vauva on laskeutunu ja kohdunsuu on noin 1cm auki vaikka kanava onkin edelleen normaalissa mitassaan! Käyrä oli alkuun huonoa, mutta 30 min jälkeen vauva heräs ja käyräkin parani. Sisätutkimus sattu ihan helvetisti ja vuodan nyt verta kun seula, mutta vauvan pää tuntuu sormelle! Lantionpohjalihakset on kuulemma todella hyvässä kunnossa ja se voi kuulemma vähän pitkittää ponnistusvaihetta. Ei ainakaan tarvii niitä treenailla :) Vauva on lääkärin mukaan virkeä ja vilkas. Kaikki masussa hyvin! Pikkutyyppi on kasvanu noin 200g/vko viimekerrastaa ja painoarvio on n.3kg jo nyt :) Pituus ja pää menee keskikäyrällä ja paino -1 käyrällä eli siro tyttö kuulemma tulossa. Ei varattu enää uutta aikaa vaan sovittiin että nähään seuraavan kerran tositoimissa!

Nyt on päätös tehty eikä auta kun odottaa että jotain tapahtuis. Koko kotimatkan supisteli ja selkää särkee hulluna, mutta ei haittaa yhtään! Mun vauvalla on kaikki hyvin <3

Mulla on eilisestä asti ollu semmonen olo et tää pikkunen ei kauaa enää masussa viihdy. Aamulla tunsin kuinka vauva taas porautu alemmas ja tuntuu et maha roikkuu polvissa.. Aamulla pelästyin jo et tihkuuko lapsivettä, mut paperitestin mukaan ei. Kuitenki oli sellanen olo et en uskalla yksin jäädä kotiin kun mies läks töihin ja tulinki sit porukoille..eilisestä asti on supistellu koko ajan, ei vaan oo kipeitä vielä tai välil vähä tunnahtaa, mut ei kunnolla...

Ihania uutisia hymykuoppa! Ollaan ylpeitä susta :) tuli itelleni parempi fiilis, ajatellen ens viikon polikäyntiä samaisessa paikassa :) ku jostain syystä jännitän sitä hirveesti, ku tuntuu ettei tää pötsi muutu mihinkää, että kasvaako se vauva siellä yhtään. Mutta tosta taas huomaamme, ettei maha kerro kaikkea! :)

Mies osas kyllä taas pilata mun fiiliksen. Nyt se on suuttunu mulle kun en ottanu sektioo. "Mä en sit rupee valvoon siellä synnärillä mitään 3 vuorokautta putkeen kun synnytät"...no hei, thanks man, tää päätöksenteko onkin ollu niin helppoa ja mukavaa!

Takaisin