Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Soittele vaan sairaalaan, ei tuokaan ihan laitapeliä ole, että neljä viikkoa olet kärsinyt. Voisivat armahtaa ja vaikka käynnistää jos viikkoja ois jo kivasti.

Eipä armahda. Kysyin justii et eks tälle voi mitään tehä. Ni ei ne mielellään lähe luontoa sorkkimaan mikä on sillee ymmärrettävää. Kun eivät miellellää yliaikasiakaan haluis käynnistellä kun siinä on aina ne omat riskinsä ja mulla viikkoja 36+3 et ei tosiaan käynnistä. Tiedän vaan et jos menee tohon laskettuun aikaan niin alan varmaa henkisesti olee sit jo ihan rappiolla :sad001

Miten kehno tilanne, Cranberry! Mutta etkös sä ole muutaman päivän päästä täysiaikainen? Sit vaan hirveä sheikkaus päälle, että vauva tajuaisi tulla jo.

Sais se nytkin syntyä, mut prkl ku se vaa uhittelee tulevansa ja sit ku pääsee sairaalan ni uuups iski rima kauhu ja en mä tuukkaan ! Murrr ! Oikea kiusan henki ! Plus tätä tilannetta ei paranna tuo anopin äiteen vittuilu ja sit tuo ukon käytös. Tekis mieli repii tukka irti päästä ku on niin väsynyt tähän kaikkeen !

Mä ainakin sanoisin kyynelten kera, että pahoitin mieleni, että mua kutsuttiin läskiksi. Jospa se auttaisi ymmärtämään, että mitä tahansa ei voi sanoa. Joskus vanhat ihmiset on yllättävän tahdittomia, omat isovanhempankikin joskus heittäneet suustaan mitä sylki on sinne tuonut ja mietin, että ehkä se suodatin ei vaan kaikilla toimi.

Ai hitto, voiskin muuten pakata tuolta uimakassista minishampoon ja minihoitoaineen laukkuun..
Tulin myös siihen tulokseen että meikkejä en ota synnärille :D Ei ollut viimeksikään, mutta nyt ajattelin ensin että ottaisin ja lähtisin nättinä pois.. Kunnes tajusin ettei tätä turvotusta peitetä meikillä ;D
Kyllä se vauva vaan ajaa taas ajatukset niin kauas meikeistä ja hiusjutuista, että ehkä sit 6 kk päästä alkaa taas enemmän kiinnostamaan jokapäiväinen meikki.. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ameeba, Kyllä se suodatin toimii aina tiettyyn pisteeseen saakka. Mut tolla on sellasia kausia kun tää haukkuminen ja loukkaaminen on oikein huipussaan. Sillee et tulee 10 min sisäl miljoona rumaa sanaa. En mä niistä sillee itteeni ota, mut mä vaan hermostun sille sit takaisin. Esim kun esikoisen kans mentiin ekaa kertaa vierailulle niin haukku mut huonoks äidiksi vaikka olin vasta muutaman päivän ollut äiti. Et se on sellanen tapaus vaan mikä ei parane. Ei siinä muuten mitää mä lotkauttelisin takasin jos saisin, mut jos erehdyn sanoo sille jotain saan hirveet huudot kotona kun oon sitä menny loukkaamaan. Ja siis tuo anopin äitee ei tajua et hän loukkaa vaikka poistuis kyyneleet silmis talosta kun hän tytärtään vaan haukkuu ni ihmettelee sit jälkikäteen et miks se itkien poistui. On sitä täs jo kohta 2 vuotta kuunneltu nii etten oo mitään takaisin sanonu, mut nyt pelottaa se et räjähän sen silmille kun muutenkin hermo kireenä :sad001

Meiän piti mennä tänään vihdoinki sinne Taysin synnärille tutustumaan mutta kun herätin miehen niin sainkin kuulla et just tänään sillä alkaakin työt poikkeuksellisesti jo niin aikasin ettei päästäkään tutustumaan :((( Ens viikolla tutustuminen olis sit jo 38+2 mutta en mä kai sitä ennen ehdi synnyttää. Toivottavasti miehelle ei tuu sillon mitään estettä... Olisin halunnu mennä jo viimeviikolla!! :/

Ootko hymis menossa jo sille sun tokalle käynnille pelkopolille (vai mikä käynti se nyt onkaan nimeltään) pian?
Mulla on 3 vkon päästä toka käynti tai siis synnytystapa-arvio, ja ei oo yhtään kivaa kun joka päivä muuttuu mieli et haluunko sektiota vai mitä teen....
Ens vkolla meen ite tutustumaan synnärille muttta tuskin sekään auttaa muo mitenkään tekemään sitä päätöstä.

Mimii mulla on ollu jo 2 käyntiä ja ens tiistaina on kolmas ja vika käynti jossa pitäis sit jo osata oikeesti päättääkin jotain. Se synnytystapa-arvio mulla oli jo pari viikkoa sit.

Pioni olisin kyllä halunnu kovasti jo päästä kertoon mitä siellä oli mutta taas kävi näin. Tuskin päästään sinne ollenkaan jos se on miehestä kiinni...

Rupes pelottaa tuo raskaushepatoosi. Haluun kyl mieluummi et vkl käynnistettäis synnytys.. kamalaa pelätä kohtukuolemaa ku pari päivää ollu hiljaisempaa.. No huomenna soitan heti äippäpolille enkä jää oottaa vkl yli et reagoidaaks lähetteeseen miten.. rv38 alkaa la kuitenki ja mitä oon netist luken ni sen yli eivät anna mennä. Et onpa kivaa olla se 1% jolla hepatoosi.. Toivottavasti saan pojan pian syliin ehjänä!

Mannaryyni, mun kaverilla oli kaks vuotta sitten raskaushepatoosi ja hän synnytti pojan normaalisti päivää ennen laskettua aikaa. Ilmeisesti kaikki tapaukset eivät ole yhtä vakavia. Kaveri oli kyllä melkein koko viimeisen viikon (39+? - 39+6) sairaalassa seurannassa, mutta eivät silti käynnistelleet synnytystä vaan se alkoi sitten omia aikojaan. Poika on täysin terve :) Tsemppiä!

No niin, selvisi ettei polikliininen synnytys ole VIELÄ mahdollinen VKS:ssä..kivat- ovat kuulemma kyllä tuomassa sitä mahdolliseksi, mm nyt toukokuulla alkaa jokin koulutus aiheesta - mutta olen siis hieman liian aikaisessa tämän toiveeni kanssa:sad001.
että nyt vaan asennoiduttava osastolle väh se 24h-kesäkuu kauneimmillaan ja hikiset sairaalan lakanat seurana, ja kenties sermintakana se kuorsaava huonetoveri miehensä kera...no, toivottavasti myös se oma aarre siinä rinnalla!

terkka lohdutti että ehkä sitten seuraavan kanssa:rolleyes:..

Mannaryyni, mulla myös monta ystävää jolla ollut raskaushepatoosi- terveitä lapsia saaneet, usein käynnistetysti kun oireet loppuakohti pahentuneet. tsemppiä!!

Miullaku ei taas oo ollu mitää oireita.. vähä kutittan tyylii kerran kuus sormie välejä ei edes kämmentä.. Siis iha oireeton hepatoosi. Arvot vaa koholla. Mie kyl haluisin sen käynnistyksen ihan sen takia että en menetä mielenterveyttä.. Kolmas yö oli ku ei vauva meuhkan ja aamumehukaa ei saanu bileitä aikaa.. Muutama päivän ollu itel rauhaton olo ku nii hiljast ollu. Eile viide aikaa sit selvis et ei ollu vaisto väärässä et jotai on vialla.. liikkeidenki pitäs loppua kohti olla vakiot.. No ku päästään pidemmälle päivää niin soitan polille. Enjää vkl yli odottaa..

Pioni ja Hymykuoppa, kävin kolmisen viikkoa sitten siellä TAYS:n tutustumiskierroksella. Mut yllätti, että siellä oli sellainenkin lauma barbababoja ihmettelemässä, oisko noin kolmisenkymmentä paria ollut! :grin

Kierros alkoi sillä, että aloitteleva kätilö piti vajaan tunnin diaesityksen sairaalan tiloista ja huoneista. Käytiin vaiheita läpi kotoa lähdöstä synnytykseen ja lapsen hoitoon osastolla, mahdollisuudet erilaisiin helpotuksiin (ammeet, pallot, tuolit) ennen synnytystä, erilaiset huonevaihtoehdot sekä kätilöiden ja lääkärien roolia. Oli aikalailla luento-tyyppinen, kun suurinta osaa tilanne tais jännittää aikalailla.. Ittehän tirautin pari kyyneltä kun tuli kuvia vastasyntyneestä äidin rinnalla ja isästä leikkaamassa napanuoraa. :oops: Luennon jälkeen sai vapaaehtoisesti lähteä tutustumaan synnärille. Päästiin tosin ainoastaan ilmoitusluukulle saakka, koska kaikki huoneet oli käytössä. Olihan se hurjaa kävellä se piiiiitkä käytävä, todellinen viadolorosa, ja tajuta, että seuraavan kerran luultavasti sen ähistää vauvan syntymän toivossa sekä huomata ne puuskuttavat äidit odotushuoneessa ja huolestuneet isät vieressä. Ja taas itketti.

Itte koin käynnin tarpeellisena, koska en TAYS:n tiloissa kuin kerran kaksi ole käynyt, saati synnärillä lainkaan. Halusin tietää, mihin sillä autolla ajetaan, mistä ovista tullaan sisään ja mihin luukulle mennään, mihin se auto sitten viedään, mitä se iskä sitten tekee jajajaja. Kaiken tuollaisen konkreettisen, mitä pystyn vielä itte hallitsemaan. Ilmoitusluukun jälkeen se onkin sitten vaan menoa johonkin tuntemattomaan. :excited001

Nämä samat tiedothan löytyy hyvin nettisivuilta, luultavasti suurin osa kuvistakin. Mutta olihan se mukava ja jännä! Että käykää vaan, jos aikataulut ja tilanteet antaa myöden. :)

Mannaryyni, soita ihmeessä sinne polille! Tai joskus kuulemma toimii sekin että vain menee paikalle.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Miten Mannaryyni sulla huomattiin tutkia hepatoosia? Näkyikö perusneuvolassa jotain erityistä?

Takaisin