Synnytysturinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja röppö
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Takaisin itse keskustelunaiheeseen. Yritin udella eilen siellä äitipolilla synnytysjutuista, et missä vaiheessa käynnistellään ja missä synnytän. No mukava lääkäri oli, mutta eihän se mitään tiennyt, kun ei tiedä mitään näistä immunisaatioista ja kuinka niitä hoidetaan ja mikä olis hyvä ja miten mun tilanne etenee ja miten vauva jatkossa voi ja ja ja..

Summasummarum, ei siis auta kuin odotella ja katsoa miten tilanne etenee ja toivoa että kohdalle osuu jossain vaiheessa lääkäri, joka tietää mitä pitää tehdä ja osaa tehdä päätöksiä.

No mites se lääkäri ei tienny mistään mitään? Eikös ä-polin lääkäreiden just kuuluis noista asioista tietää? Mutta onneks tässä on vielä aikaa niin varmasti löytyy joku joka tietää enemmän!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

No johan oli tietämätön lääkäri. Olis sit kysyny sellaselta lääkäriltä, joka tietää. Jos oli erikoistuva lääkäri, ni ne ei välttämättä tiedä ihan kaikkea, mutta olis sit pyytäny erikoislääkärin paikalle keskustelemaan. Tuo on ihan tyhmää, että jätetään tollaan odottava äiti miettimään ja murehtimaan. Hus pois tuommoiset lääkärit!!

meitä immunisaatio äitejä tulee vastaan niin harvoin, että siksi ei osannut oikein sanoa mitään. Kysissä olis joku lääkäri, joka hoitaa näitä tapauksia paljon, ja todellakin haluaisin tavata sen lääkärin. Tää Kysin lääkäri ohjeistaa meidän äitipolia. Tietää ne täällä kyllä mitä vauvalta pitää seurata ja osaavat mitata, mutta mun kysymyksiin se ei vaan osannut sit vastata, tiedot menee Kysiin ja se lääkäri siellä ottaa kantaa mun asioihin.

on hankalaa..

Röppö etkös vois pyytää vaikka puhelinaikaa sille toiselle lääkärille? Olishan se varmaan kiva päästä juttelemaan suoraan sille ihmiselle jolla on vastauksia!

Mä ootan ne verikokeiden tulokset, kun alkuviikosta niiden pitäis tulla. Käsitin niin, et jos ne vasta-aineet on noussu samaa tahtia kuin viimeksi, niin pääsen todennäköisesti sinne kysiin ihan henk koht juttelee tän lääkärin kans. Sitä paitsi mä käyn nyt 10 päivän välein täällä omas äitipolilla, et eiköhän mun mieltä painavat asiat ala selviämään tässä viikkojen edetessä. Ne ei täällä uskalla lupailla mitään kun kys päättää miten asioissa edetään. Toisaalta ymmärrän ja toisaalta tuntuu et elämässä on liian paljon asioita, joista ei vielä tiedä, vaan pitäis malttaa vaan oottaa, eikä jaksais ja stressaa ja..

Eilen yritin saada omaa nlatätiä kiinni ja soitin veripalvelun neuvolaan, eikä kukaan ollut langan päässä. Oli kai jokin valtakunnallinen "emme vastaa neuvolassa"-päivä.

Ok, no mutta hyvä jos oot pääsemässä asiantuntevalle lääkärille kuitenkin tarvittaessa :) Muakin vähän harmitti kun sillon maanantaina yritin tavottaa neuvolatätiä puhelimitse kysyäkseni neuvoa mahakipujen kanssa ja sieltä ei vastattu. On jotenkin tosi turhauttavaa että on ensin odottanu koko aamun kovien kipujen kanssa sitä klo 12 alkavaa soittoaikaa ja sit kun se soittoaika vihdoin tulee niin pääseekin vaan juttelemaan nauhotetun poissaoloviestin kanssa. No onneks sit kuitenkin synnytyspäivystys vastas ja sieltä sai apua!

No meillä 2 v, 3,5 v ja kohta vauva ;) 2 v tosin vain viikoittain, mutta jo 2-vuotiaan ja 3,5-vuotiaan maailma on erilainen, samoin uhma! Kummallakin erilainen uhmaikä menossa, on se välillä rankkaa - välillä taas odottaa, että se miehen tyttö tulee tuomaan säpinää tänne :D Kun omalla pojalla alkoi uhma niin ajattelin etten enää tekisi lapsia, mutta hehheh, nyt mulla on 1 puolikas ja kohta kaksi omaa! <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Kyllä tässä vaan alkaa pikku hiljaa ainakin henkisesti olemaan kypsä synnärille. Sitten taas tirppanan olisi kyllä paras nyt vain vielä viipyä masussa ainakin sinne viikolle 38. No, mutta kylläpä sitä sitten itse asiaankin pääsee kun viikot vähä vierii :)

Mie rupesin iha mielenkiinnosta etsiskelee juttua, et paljonko synnytysmaksaa. Niin joltain Vau-foorumin sopukoista löysin hyvinkään husin esim. sektio ei ongelmia 2610e ja sektio ongelmia 3300e !? :eek: Mitää!?

Miten mie kuvittelin, et se on se ABOUT 30e/pvä! Et olipa iha mikä vaan synnytys.

Löytysköhä PKSSK:n omia hintoja joistain/joltain... Paitsi ihan sama se paljon maksaa, mut oisha toi kiva varautua "pieneen" laskuun.

Eihän sieltä nyt mitään monen tonnin laskua tule! :grin
Mannaryyni meillä on sama synnäri!

Parempi aina ettei tuu, mut pääasia et laps saadaan ulos!

Ai katos onhan täällä näköjää täkäläisiäkin! Ite oon luullu, et oon ainut täältä päin pölisemässä! :grin

Ehkä noi hinnat oli jos menee jonnekin yksityisklinikalle? Tosin sitten kyllä en ihmetelisi vaikka siinä olisi ollut yksi nolla lisää.

Kun eikai synnytys sen kalliimmaksi tule kuin joku muukaan leikkaus tai sairaalareissu? Olen umpparin takia makoillut viikon osastolla ja koko höskästä meni se päivämaksu, johon kuului kaikki puukotukset oheistarpeineen :grin Taisi olla markka-aikana tonnin luokkaa.

Eiköhän nuo hinnat oo ihan sen sairaalan kustannukset sektiolle, asiakas maksaa vaan sen reilu 30egee/ vrk. Onhan sairaalahoito kallista, siitä me niitä verojakin maksetaan!

Suomessa tosiaan maksetaan vain se reilu kolmekymppiä päivä ja siihen sisältyy kaikki. Se mitä ne oikeasti maksaa yhteiskunnalle on eri asia.

Sairaalassaoloajasta riippuen maksut on ollut alle paristasadasta muutamaan sataseen.

Tää lapsi tulee maksamaan meille eniten, kun äitipolikäyntejä tulee niin paljon ja jos sairaalassaoloajastakin tulee pidempi. Meillä ilahduttavasti vielä maksut nousi vuoden alusta. Polikäynti maksaa kolmekymppiä ja osastopäivä reilusti yli. No onneks on maksukatto, että maksimissaan menee se reippaat 600e.

Eihän tähän hommaan ryhtyis kukaan jos noita maksuja ei katettais verovaroilla! :D

No joo mut oon aina aatellu et on törkeetä et syntyminen on kallista ja kuolemaki on kallista ja eläminen se vasta kallista onki!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

mä oli 10pvää esikoisen aikana sairaalassa ja tuli n. 350€:n lasku.... kyllähän se vähän säikäytti kun kerrasta tupsahti luukusta, meille kumminkin iso raha ja kokemus tuosta "hoidosta" ja ruoasta , mistä lasku koostuu, ei ollut mitenkään hyvä, niin otti pähän maksaa... no eipä se kauaa ohimossa tuntunu, mut periaatteesta silti :wink vaikka olin lukenu, että se maksu on n. 35€/pvä niin olihan se ylläri, että siellä olikin yks 0 perässä.....
Lyhyt matikka ja sekin jäi kesken nääs :confused:

Takaisin