Meillä vauva on ollut jo pitkän aikaa raivotarjonnassa, mutta edelleen aika korkealla (joka nostaa meidän sf - mittaa 31cm). Eli ei ilmeisesti vielä tulossa. Luulin, että minulla ei ole varsinaisia supistuksia vielä ollutkaan, kunnes neuvolatäti totesi mittaillessaan vatsaa, että annetaanpa supistuksen mennä ensin ohi (oho!!). Pohdittiin, ettei haittaa, vaikka en niitä supistuksiksi ole tunnistanutkaan, koska ei vauva niillä kivuttomilla synny.
Neuvolassa myös mitattiin hb, joka 113. Ei ole paljon raudan syönnit tehonneet, varsinkin kun laiskasti niitä viimeaikoina olen jaksanut ottaa. Nyt alkoi pelottaa, että jos arvoja ei saadakaan ylös ennen synnytystä, kuinka alas ne romahtavat silloin? Luin netistä tarinoita alhaisesta hb:sta ja verensiirroista.
Verenpaineet olleet myös aika alhaiset koko ajan. Parempi niinpäin tietysti kuin että korkeat.
Olo on ollut tosi poikki viimeaikoina ja flunssainen. Ei ole ruokakaan maistunut. Nämä voi toki olla vain alhaisen hb:n syytä ja ihan sen flunssan. :) Mutta yöt on mennyt nyt levottomuuksissa ja valvoessa. Pistän myös enemmän flunssan piikkiin. Vatsa toiminut tehokkaasti viime aikoina, vaikka aiemmin ollut töitä sen kanssa. Jotkin ajattelevat senkin olevan merkki lähestyvästä synnytyksestä.
Edeltävä muksu starttasi tosiaan aamuyöstä vesien menolla, joten joka öisillä vessareissuilla jo jänskään, vaikka laskettuun aikaan on vielä monta viikkoa. Esikoinen tuli sen viikon etuajassa.
Onko kenelläkään muulla ollut vielä tuntemuksia? Saa nähdä, varmaan olen kuitenkin viimeisten joukossa vauvaa saamassa, vaikka tällainen olo nyt onkin. :)