Synnytystapa-arvio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Awsedr
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En mäkää huolestunu kyl nyt ku vau.fi sovellus kerto et vauvan paino just 36+0 on 2.7 kg :D ja viikon lopussa 2.9kg. Ja nyt ku kattonu muitten arvioita nii ihan normaalipainonen hän on. Silti lääkäri sano et mun esikoinen on ollu pieni syntyessään. Oli siis 3490g 49cm

Meillä oli kanssa perjantaina arvio. Painoa silloin (37+1) 2700g. Ja veikkailivat että laskettuna aikana painoa olis n. 3500g. Kovin juttelivat että pieni lapsi tulossa [emoji43] mut omasta mielestä toi ois ihan normaali paino. Toki pituudesta ei ole tietoa...

Minä en taija päästä synnytystapa-arvioon, kun on normi raskaus. Viime raskaus oli radi ja hematooma käynnistys oksitosinilla. Alatie synnytys kylläkin.

Mulla oli tänään painoarvio (rv38), vauva oli vähän huonossa asennossa joten uusi arvio on noin 2 viikon päästä ellei sitten synny ennen sitä. Tällähetkellä sanoi painoksi 3500g ja jos laskettuun aikaan menee niin olisi arviolta 4000g....

Onko nää vauvojen painoarviot sittten vain radilaisilla? Ja onko jollekin muulle tehty se?

Onko nää vauvojen painoarviot sittten vain radilaisilla? Ja onko jollekin muulle tehty se?

Ei oo tehty.. viime raskaudessa paino arvioo sain kuulla yliaikaiskontrollissa. Toivottavasti en tällä kertaa sinne joudu.

Kyl mulle tehtiin painoarviot yms. vaikka ei oo radia ja muutenki raskaus menny pahoinvointeja lukuunottamatta ongelmitta :) halusivat mulla ainakin varmistaa et mahtuu varmasti syntymään, ku epäilivät et mulla ois liian kapea lantio. Mut mahtuu kuulemma tulemaan !

Mulla neuvolalääkäri arvioi syntymäpainoksi 3500 grammaa, mutta se taisi olla vaan laskennallinen arvio (35 viikolla tehty ja silloin paino oli 2500 grammaa ja lisää pitäisi tulla noin 200g/vko). Tai laskennallisiahan nuo kai aina on, kun ei tulevaisuutta osata nähdä... :D

Mutta mulla ei siis radia eikä synnytystapa-arvioita.

No jännää että teillä on kuitenkin annettu arvioita!
Mulla radi tungettu käteen jossai kohtaa.. Mutta arvot pysyneet kurissa. Sen puoleen ei tullut mitään.
Ja sitten nyt vauvan tilan takia käyty lääkärillä.. Mittaili yms mutta mitään koko arvioo ei oo annettu! Vaikka kysyin thlta jälkikäteen, ei ollu edes merkattu.. "Käyrällä kasvaa".
Vaikka tiedän että ei ne arviot ole 100% varmoja.. Mutta suuntaa antava kuitenkin.

On ilmeisesti aika neuvolalääkäri kohtasia lähettävätkö äitiyspolille arvioon vai ei. Juttelin muutaman kaverin kanssa, kenellä ollu sama neuvolalääkäri ku mulla ja heitä ei oo lähetetty arvioon. Mutta mulla oli sekä th että lääkäri sitä mieltä että ois hyvä sielä käydä ja niin myös kävin..

Toki jos itteä huolettaa kovin niin voihan sitä neuvolassa kysyä jos arviointiin pääsis. En tiedä kuin helposti muilla paikkakunnilla sinne lähettävät.

Niin varmasti on eroja..
Kävin siis arviossa mutta mitään o
Painoarvioita ei kerrottu eikä ole edes kirjattu. Senpä takia ihmettelen.

Niin varmasti on eroja..
Kävin siis arviossa mutta mitään o
Painoarvioita ei kerrottu eikä ole edes kirjattu. Senpä takia ihmettelen.

No toi on kyllä hassua. Meille se lääkäri sanos tän hetkisen noin painon ja kirjas neuvolakorttiin ja lisäks sanos oman arvionsa siitä mitä tulee painamaan lasketunajan aikoihin. Lisäksi kätilö näytti vielä koneelta sen kaavion missä näky ala-, ylä- ja keskikäyrät ja näytti missä kohtaa meijän pikkunen tällä hetkellä menee.

Niin meilläkin lääkäri antoi tämän hetkisen painoarvion 36+5 oli n.3,1kg ja näytti, että menee käyrien sisällä. Niin ja vielä lisäsi, että jos syntyy laskettuna aikana niin on n.3,6-3,7 kg.

Höh.
Täytyy ensi viikolla kysellä uudelleen jos kerta ultraavat kun menen lääkärin kanssa juttelemaan.

Mä olin eilen lääkärillä, niinku meillä täällä pikkupaikkakunnalla neuvolaohjelman mukaan kuuluu... viikkoja eilen siis 36+2. Tyttö ultrattiin ja mitat(pään ja vartalon ympärys sekä reisiluun pituus) vastasivat viikkoja. Paino nyt 2900g ja arvioitu paino laskettuna aikana n. 3500g. Pikkuinen kulki ihan keskikäyrän tuntumassa.

Mulla ei ole radia mutta esikoinen painoi 4340g ja oli aika rankka maailmaantulo pienellä, solisluu murtui ja poika oli ihan mustelmilla ja olihan se rankkaa toki mullekin, edellisessä raskaudessa epäiltiin myös suurta vauvaa ja neuvolasta lähetettiin arvioon, päädyttiin sitten käynnistykseen ballogilla kokoarvion vuoksi tyttö oli kuitenkin ihan sopivan kokoinen 3700g Nyt kohtu kasvaa taas yläkäyrillä ja haluttiin varmistella vauvan kokoa setakia. Sokereissa ei mulla oo ikinä ollut mitään ongelmaa.

Mulla oli eilen tuo synnytystapa arvio. Sanottiin, että hieman alakäyrillä menee kun painoa oli noin 2900g ja rv 37+2. Muttei puhunut mitään paljon suunnilleen ois laskettuna aikana.

Takaisin