Synnytystapa-arvio

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Awsedr
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla 12.12 arvio ja la 13.1

Tuskin ne nyt vielä tolla arvioviikolla käynnistää/ leikkaa mua kyllä tympii jos ne haluu käynnistää 30.12 tuskin nyt 31.12 käynnistää kun on lauantai.

Kuukausi sitten kun makailin osastolla, tuli mulle huonekaveri lauantaiaamuna käynnistykseen. Hän oli siellä kaksi yötä ja maanantaiaamuna siirtyi sitten saliin synnyttämään.

Oli hassu tilanne kun toinen makaa sängyssä ja tekee kaikkensa että vauva pysyisi vielä sisällä ja toinen tulee käynnistettäväksi ja yrittää kaikkensa että synnytys lähtisi etenemään :grin vitsailtiinkin että jos voitaisi ns. vaihtaa paikkoja että voisin siirtää omat supistukseni hänelle.

Mulla ens ma kontrolli käynti äitipolilla. Eli 36+2...ei ilmeisesti virallisesti synnytystapa-arvio, mutta kaks viime kertaa jo siitä juteltu. Suurikokoiseksi povaavat pientä...ja edellinen synnytys johti pahaan repeämään, jonka takia suunniteltava synnytystä. Toivoisin kyllä jo jotakin ratkaisua maanantaina. La siis 31.12.

Miulla ei vissiin tuu olemaan mitään arviota koska ei oo siihen tarvetta.. Tiiä sitte miten maha kasvaa yli käyrien loppuajasta, että kokoa tarviis kahtoo.

Mulla oli tänään lääkärineuvola ja lääkäri laittoi lähetteen äippäpolille kokoarvioon, mun esikoinen oli isokokoinen ja tokan lapsen kohdalla synnytys käynnistettiin ballongilla noin viikkoa ennen laskettua aikaa juurikin samaisen kokoarvion vuoksi, saas nähdä mitä nyt tuumaavat. Isokokoisuus ei ole johtunut mulla sokereista vaan mun kropalla on ilmeisesti vaan taipumus kasvattaa isoja mukuloita :rolleyes:

Miulla on 9.1, jolloin on 37+5, niin painoarvio ultra ja sen mukaan sit päätetään tarvitseeko käynnistää aikasempaan. Ja lääkehoitoinen radi syynä tähän. :)

Mä olin tänään neuvola lääkärillä (rv 36+5) ja se laitto lähetteen arvioon. Vaikka vauva on pieni kokonen, raskaus menny pääsääntöisesti hyvin ni halus silti varmuudeks et käyn siellä. Ilmeisesti epäili vähän ettei silti mahtuis kunnolla tulemaan vaikka pieni kaveri kyseessä. Lisäksi vauva laskeutunut ja kiinnittynyt jo pari viikkos sitten ja kohdun suu oli pehmentyny ja hieman auki. Lääkäri sanos vaan ettei hirveesti tuolta alhaalta uskalla painella ettei vedet mee siihen hoitopöydälle :nailbiting: nyt vaan odotellaan koska ne soittaa sieltä äippäpolilta sitä aikaa..

Perjantaina äpolille. Mutta monen yhtälön summana.. Suurin tuntui olevan lääkärille vauvelin asento kun ei kuulemma saanut mitään selvää.. Niin jos eilen oli vinksinvonksin ja perjantaina meen sinne.. Vaikka olisi silloin miten päin tahansa...miten se estää sen ettei ensi viikolla voisi olla taas vinksinvonksin?

Perjantaina äpolille. Mutta monen yhtälön summana.. Suurin tuntui olevan lääkärille vauvelin asento kun ei kuulemma saanut mitään selvää.. Niin jos eilen oli vinksinvonksin ja perjantaina meen sinne.. Vaikka olisi silloin miten päin tahansa...miten se estää sen ettei ensi viikolla voisi olla taas vinksinvonksin?

Mulla kääntyi raivotarjonnasta eilen pt,nyt viikkoja 34+6.Soitin neuvolaan,ens vkolla neuvolalääkärikäynti mikä sovittu jo aiemmin.Jos vielä silloin pt niin sit lähete äitiyspolille arvioon.Välillä tuntuu et on poikittain ja vaikka miten.Olin jo niin tuudittautunut kun ollu koko raskauden ajan rt jokaisessa ultrassa.Nyt pää ihan sekaisin ja huolestuttaa ja jännittää ja kaikkea mahdollista näin ensisynnyttäjänä.Etenkin kun meillä matkaa 100km synnytyssairaalaan!

Mulla oli eilen synnytystapa-arvio kun oli viikkoja 36+3. Vauva oli raivotarjonnassa ja painoa hänellä oli 2410g :love017 kohdun kaula oli lyhentynyt 2 cm ja oli pehmeä, kohdun suu oli sormelle hyvin avoin reilu 1cm. Kokemuksena toi oli ihan hyvä, mutta kun menin sen jälkeen vielä ostoskeskukseen kiertelee niin oli kyllä alakerta niin 'ronkitun' oloinen että ajattelin että varmasti synnytän koht jossain kaupassa :woot: toivottavasti vaavi pysyis masussa vielä ens vuoden puolelle :happy:

Mulla oli eilen synnytystapa-arvio kun oli viikkoja 36+3. Vauva oli raivotarjonnassa ja painoa hänellä oli 2410g :love017 kohdun kaula oli lyhentynyt 2 cm ja oli pehmeä, kohdun suu oli sormelle hyvin avoin reilu 1cm. Kokemuksena toi oli ihan hyvä, mutta kun menin sen jälkeen vielä ostoskeskukseen kiertelee niin oli kyllä alakerta niin 'ronkitun' oloinen että ajattelin että varmasti synnytän koht jossain kaupassa :woot: toivottavasti vaavi pysyis masussa vielä ens vuoden puolelle :happy:

Tutkisko ne pelkästään alapään kautta vai ultrasko ne myös ? Miettisin tota isän roolia, en onko hänen järkevää tulla mukaan. Toki jos mitat saadaan ja ultrataan ni sit ehdottomasti mukaan :)

Tutkisko ne pelkästään alapään kautta vai ultrasko ne myös ? Miettisin tota isän roolia, en onko hänen järkevää tulla mukaan. Toki jos mitat saadaan ja ultrataan ni sit ehdottomasti mukaan :)

Kyllä ne myöskin ultras vatsan päältä ja kädellä tunnusteli miten se vaavi siellä masussa on. Mun mies oli mukana ja tykkäs kyllä kun näki vauvan taas ja sai kysyä synnytyksestä, meille kun on tulossa eka vauva niin kaikki on niin uutta ja ihmeellistä :) ja siitäkin mies oli kiinnostunut kun ennen lääkäriä olin makuulla ja katsottiin vauvan sydänkäyrää :happy:

Sanottiinko sulle et on pieni viikkoihin nähden? Mulla painoarvio rv36+1 2770 ja menee alakäyrillä ja pientä vauvaa luvattiin..

Sanottiinko sulle et on pieni viikkoihin nähden? Mulla painoarvio rv36+1 2770 ja menee alakäyrillä ja pientä vauvaa luvattiin..

Ei sanonu että olis pieni vauva, sanoi vaan että käyrällä menee ja jos menee laskettuun aikaan niin olisi n. 3500g. Toki sanoi että nämähän on arvioita, että jos vaikka huomenna syntyisi niin vois olla vaikka 2900g.

No voihan se olla pienikin vauva, mutta kasvanut tasaisesti omalla käyrällään. Sitä kun ei aina tiedä mitä käyrää lääkäri tarkoittaa, omaa vai keskimääräistä.

Itsekin arvioisin tuon pieneksi (36+3 ja alle 2,5kg) kun mun esikoinen syntyi 37+5 (eli 9päivää myöhemmin), painoi 3055g ja reaktio oli, että siro vauva.

Mulla oli eilen synnytystapa-arvio ja täällä myös supistelut ja juilimiset on tehneet tehtäviään, kohdunkaula n.2 cm ja kohdunsuu pehmennyt ja ulkoreuna hieman avautunut... mulla oli eilen 36+5 ja vauvan painoarvio oli 3,1 kg. :-) sanoi, että aika keskikäyrällä menee ja jos laskettuna syntyy niin paino olis n. 3,6-3,7 kg....

Hmh mulla tnä 36+1 painoarvio 3,4kg ja sanoi et normikokonen?

Meillä esikoinen syntyi 40+1 ja painoi 3.4 kg. Kuulostaa mun korvaan siis aika paljolta, mutta en mä mikään lääkäri oo :D

Meillä esikoinen syntyi 40+1 ja painoi 3.4 kg. Kuulostaa mun korvaan siis aika paljolta, mutta en mä mikään lääkäri oo :D

No munkin korvaan kuulostaa kyl aika isolta viikkoihin nähden.. hmh

Takaisin