Synnytystä odotellessa

Korkee verenpaine ja jäätävä turvotus 3kg/viikko paino noussu ja edellinen käynnistettiin raskausmyrkytysepäilyn vuoks vaikka sillonkaan ei ollu proteiinia virtsassa. Ja ainiijuu ja yks syy tää unettomuus.

Mulla kansa tehtiin tänään yliaikaisuudesta lähete äippäpolille. Siihen maininta, etten toivoisi käynnistämistä heppoisin perustein, mutta alatiesynnytys, jos lapsi kovin kasvaa pelottaa hurjasti. Itse asiassa toivon, ettei käynnistettäis ollenkaan, vaan jos ei ala kuulua, päädyttäisi sektioon....

Mulla keskenmenoja taustalla eikä cytotecit vaikuttanu millään lailla.. Kaavintaan aina käyny matka niide jälkeen. Mikshän ne ei sulle balonkia kokeillu? Mulla toimi tosi hyvin ja oon tyytyväinen siihen. Onneks kuuntelivat toiveen siitä ja ymmärsivät taustan.

^Kiitos Ipa tuosta tiedosta! Mua on alkanut mietityttää tuo että jos käynnistykseen asti joudutaan... kun keskenmenon hoidossa cytoteceistä ei mulla ollu kerrassaan mihinkään ja se koko touhu meni ihan naurettavaksi. Jospa siihen käynnistystapaan voisi sit ite vaikuttaa eikä cytoja tarvisi edes yrittää...

1 yöllä nukahdin ku olin saanu 5 nappulaa tota cytotecia. 3 heräsin supistuksiin (näin unta et supisti ja niin oli sitte oikeestikki) siitä vähän päästä käyrille ja 4-5 aikaan käyrillä ollessa tuntu et jtn valahtaa housuihin, onneks oli side. Käyriltä ku nousin nii olinki nilkkoja myöten lapsivedessä. Kohdunsuu melkein 3cm auki.
Eivät laittaneet ballonkia ku ei olis mahtunu ku kohdunsuu melkein kiinni jne. Piti tänää aamulla laittaa mut eipä enää sitä laitetakkaa ku ei tarvii :)
Supistukset tulee 6min välein kestää melkein minuutin mut kivuliain osuus on aika nopeesti ohi eli siedettäviä vielä.
On muuten hienoo tuntee supistukset tällä kertaa nii tietää et jotaki tapahtuu. Mulla ne tuntuu alavatsalla ja alaselässä (takapuolessa).

Tsemppiä tirpana ! Jos sulla on viel alaselkä kipuja/ supistuksen tunnetta sielä ni kokeile lämpöpussia. Mulla se autto ainaki tosi hyvin ja pidin sitä viel ponnistuksessaki selällä :)

Tirpanalle kovasti tsemppiä! Oot sä jo tovin saanu siel kärvistellä, toivottavasti alkais etenemään tilanne!

Laitoksella ollaan käyrillä jatkuvasti, vedet meni sisätutkimuksen yhteydessä ja supistukset ihan jäätäviä...
Huoli on kun vauva ultran mukaan vaan 2,5kg, kasvu laskenut normaalilta alakäyrältä pois.. epäillään istukan ongelmaa tms, myös infektio saattanut vaikuttaa.
Onneks liikkunut on koko ajan minkä kerroinki näille ja sykkeet kuuluu.
Mut täältä lähetään sit vauvan kanssa.

Takaisin