Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mirri, huutelen maaliskuisista, mulla supistukset tuntui esikoisen aikaan vaan selässä :) Ei siis missään vaiheessa tuntunut vatsan puolella, vaikka kyllä yleensä kai ainakin loppua kohden pitäisi silläkin puolella tuntua :D Vatsa kyllä kovettui, mutta polte tuntui vaan selässä.

En muista kirjoitinko jo aiemmin mutta mulla ne poltot oksitosiinin kanssa tuntui just enemmän selässä, lantiossa ja nivusissa.

Mä en vius yleensä ees käytä mitään ph suojia tms. Inhoan ja ne kutittaa ja haisee. Vain jos havaitsen vuotavani jotain niin pakko laittaa. Mulla vaihtuu housut tarvittaessa useasti päivässä :P no jokatapauksessa jonkun keltaisen klöntin olin saanut pyydystettyä siihen paksumpaan siteeseen... Yök. Eli tänään voin korkata vadelmanlehtiteen :P

Täällä vihloo ja viiltää koko mahaa ja liike (ja hengittäminenkin) pahentaa kipua. Mitähän tämä nyt on? Ei siis supistuksia. Kai. Aamupäivä leivottiin esikoisen kanssa ilman mitään ongelmia, sit yhtäkkiä tää iski ja kestänyt jo pari kolme tuntia. Onkos kelleen muulle tuttua?

sain eilen mammakaveriltani lahjaksi rintapumpun ja päätin kokeilla sitä että voisiko pieni stimulointi auttaa minulla samaan edes jonkinlaisia supistuksia, no kyllähän se auttoi! Tunsin kuinka kohtu kovettui ja hetken päästä kovuus lähti, mutta minkäänlaisia kipuja tai jomottelua en tuntenut.

tämä oli itselleni iso juttu koska väitän ettei mulla oo ollu vielä sellaisia tunnistettavia harkkasuppareita, mutta nyt sain edes jotain aikaan! :) :)

Täällä vihloo ja viiltää koko mahaa ja liike (ja hengittäminenkin) pahentaa kipua. Mitähän tämä nyt on? Ei siis supistuksia. Kai. Aamupäivä leivottiin esikoisen kanssa ilman mitään ongelmia, sit yhtäkkiä tää iski ja kestänyt jo pari kolme tuntia. Onkos kelleen muulle tuttua?

Ei oo tuttua, mutta espoon ohjeissa ainakin on että jos vatsalla on jatkuvaa kipua ni pitää soittaa synnärille. :/

Mä en vius yleensä ees käytä mitään ph suojia tms. Inhoan ja ne kutittaa ja haisee. Vain jos havaitsen vuotavani jotain niin pakko laittaa. Mulla vaihtuu housut tarvittaessa useasti päivässä :p no jokatapauksessa jonkun keltaisen klöntin olin saanut pyydystettyä siihen paksumpaan siteeseen... Yök. Eli tänään voin korkata vadelmanlehtiteen :p

mä oon joutunu raskaanaollessa käyttämään päivisin, kun vuoto ollu niin runsasta. Yöllä saa onneks olla ilman, muuten kyllä homehtuis koko alapää :P Välillä käytän just paperia suojan sijaan, jos tuntuu hautuvan, mutta paljon on merkistä kiinni. Helpompi vaihtaa suoja, kuin housut viidesti päivässä :D

Eilen neuvolan täti oli mielissään että "kohta se lapsi jo syntyy, kerta sulla on jo runsasta limavuotoa!" -.- Mua ei kyllä vakuuta tän yhdeksän kuukauden putken jälkeen :D Vauvan pääkin on ollut alas päin jo lokakuusta asti, joten se oikea syntymäasennonkaan hehkutus ei vakuuttanut. Pääkin on ollut kiinnittyneenä 2vko

No siis...mulla...tai sillei koko ylämaha on arkana ja kosketusarka. Ja viiltää kun vähänki jännittää vatsalihaksia. Iha hirvee tunne. Koko viime yön kesti...ja edelleen arkana. Ja nyt jomottelee menkkajomoja.

Mulla tuntuu peräpäässä painetta melko paljon ja juilii selkää ja mahaa. Mut ku ei oo niin kipeitä, tekis mieli soittaa ja kysyy et voiko tulla tarkistaan tilanteen, mut ei jotenka haluis turhaa mennä..

Lähdettiin nyt svo:lle tsekkaan tilanne, kun kätilökin oli sitä mieltä, että kannattaa tulla kun niin outo ja voimakas kipu ja istukkakin sijaitsee kipualueella. Mutta yllätys, yllätys, kipu alkoikin helpottaa heti lähtöä suunnitellessa. Mennään nyt kumminkin. Todennäköisesti ihan turha reissu, mutta eipä tarvitse miettiä, saatika katua jos onkin jotain.

Mäki soitin niin sano et voi tulla jos haluu mut supistuksia vaatii et edistymistä tapahtuu.. sano et ota panadoli ja seuraa tilannetta, jota en kyl ota hidastaan. Joten odotellaan ja seurataan ny si.

Mulla taas viime yönä supistelut valvotti puoli 5 asti. illalla alkoi 9 jälkeen, välillä tuntu et sen verran "kevyitä" et pystyn torkkumaan ku väsytti niin paljo. menin sänkyyn ja heräsin joskus 1 jälkeen , välillä torkuin ja välillä koitin kävellä et supistukset kunnolla voimistuis mut olin nukahtanu ja aamulla heräsin taas eikä supistele. Alan olla melko väsyny tähän. Olin taas yöllä melko varma et saahaan yön aikana lähteä, ku supistusten aikana tuntu poltetta selässä. Se on mulla ollu merkkinä et millon homma edistyy. No jospa ens yönä. tai tammikuun 7. pv jos menee 2vk yli....... :(

Alkaispa minuakin supistaa. Argh! Ei siis mitään tuntemuksia eilisestä lähtien. Ei edes menkkajomoa. Vauva edelleen ylhäällä, kävellessä ei tunnu mitään painetta haarovälissä.

Eilen suorastaan ahdistuin illalla, kun vauva oli niin laiska liikkumaan ja toissapäivänä se kuitenkin veti sellaisen iltajumpan, että sattui. Kävi mielessä kaikki napanuora kaulan ympärillä-kauhuskenaariot. Kuitenkin sain liikkeet laskettua ja uskalsin sitten mennä nukkumaan. Yöllä vaavi on taas mukeltanut aika paljon. Silti tuntuu jotenkin siltä, että onkohan kaikki kunnossa. Lopunajan paniikkia? Kai sitä vain toivoo, että tulisipa se jo pian ulos, ettei vaan jäisi kohtuun.

Huomenna siis la ja aika varma olen, ettei mitään tule tapahtumaan, ellen sitten keksi jotain kunnon häätöyritystä. Tänään ajattelin mennä lenkille ja illalla tulee vieraita.

Tsemppiä kaikille muille!

Takaisin