Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
okei! :D musta tuntuu että mun tulppa katoaa pönttöön, enkä kohtaa koskaan tätä mysteeritulppaa :D

Itellä irtosi eilen, jäi kahdella eri kertaa pyyhkiessä paperiin, ja tuli vähän googlailtua. :D Muistutti koostumukseltaan hyytelöä, ja oli aika valkoista, kummallakin kertaa reilun teelusikallisen kokoinen "pala". Tänään tuli vielä aamulla rusehtavaa, aika paksua limaa. Meillä on yliaikaisuuskontrolli ens ma, onhan tää kiva että merkit lisääntyy mut en jaksa enää uskoa että mikään tarkoittaa mitään, ja että tää vauvanpallero ei oo tulossa ulos ennen kuin se väkisin sieltä ahdistellaan :P Nyt vko 41+1, painoarvio typykällä eilen lääkärissä 4kg. SF- mitta on huidellut runsaan lapsiveden takia pilvissä jo monta viikkoa, viimeksi 40+2 neuvolassa oli 40cm :D sen takia oli eilen ylimääräinen lääkäri. Voi olla että just se sisätutkimuskin sai tulpan irtoamaan, kohdunkaula oli kuitenkin jo pehmeä vaikka oli 3cm, ja kohdunsuukin sentään sormelle auki.

minä muuten ihmettelin kun2kk sitten mun saikun alkaessa, neuvolakorttiin oli lääkäri kirjoittanut että kohdunsuu pehmeä ja jäljellä <1cm. Onko mahdollista että oon voinu selvitä tollasella nysällä tähän asti? Kyllä se sillon mut rasituskieltoon laittoikin kun silloin oli vielä tulehdus päällä, mut ei tässä sen kummemmin oo tarvinnut lapsen putoamista pelätä.

Täällä heiluteltiin peittoa eilen ja nyt yöllä ja aamulla on lirahdellut housuun jotain ja mahaa jomotellut. Kuurasin paikat kyllä kunnolla illalla, ja nyt arvon voiko lirahdukset olla vielä spermaa vai tihkuuko lapsivettä? On kyllä mun mielestä aika juoksevaa ollakseen spermaa, mutta en sitten tiedä. Täytynee seurailla ja käydä näytillä jos vielä jatkuu. Ja huomenna joka tapauksessa yliaikaiskontrolliin.

Viime yönä supisteli kipeästi klo 3 alkaen. Lopahti klo 8 aikaan kun noustiin ylös. Nyt tulee pyyhkiessä reippaasti oranssia vuotoa. Esikoisesta tuli rusehtavaa mut eiks vaikuta siltä et käynnistelisi? :grin esikoisesta kun alkoi vuotelu niin tuli lähtö samana iltana. Nyt odottelen et nää supistukset lähtis pahenemaan. Kunpa tää nyt lähtis tästä ❤

Voiko supistus tuntua vain selässä? eilen illalla oli semmone tunne että supistais selässä, siis n.10min välein tuli minuutin parin kestävä kipuaalto muutaman kerran, kun menin sänkyyn ja etsin asentoa niin kipuaallot tai supistukset tuli joka kerta kun vaihtoi kylkeä. nukuin yöni kuitenkin hyvin ja nyt aamulla taas tullut pari kipuaaltoa nimenomaan selkään. ei kuitenkaa voimistu eikä kestä kauaa ja tullu tosiaa vaa pari niin alan jo olen sitä mieltä että taisin kuvitella nämä kipuaallot supistuksiksi ja mulla on selkä vaan yksinkertasesti niin jumissa että tekee kipeetä :shifty: no jokatapauksessa seuraillaan ja toivotaan että oliskin jotain enteilevää:rolleyes:

Ihana lukea, etten ole ainoa joka tutkailee joka ikistä kehon merkkiä, että joko nyt olis lähtö
:) Eilen kokopäivän supisteli ja pyydettiinki jo käymään sairaalassa kattomassa tilanne. Tilanne oli sama kun aikasemmin :eek:
Se oli kyll kauhee pettymys koska supistukset oli jo pahoja ja n.7min välein... yöks loppu ja tänää jatkunu kovina ja limanen vuoto vaan jatkuu, MUTTA 30-45min välein taas supistelut ..:(
Ahdistaa tää odottelu... Mies ja lapsetkin odottaa jo kun kuuta nousevaa. :(.

No nyt se aaltoileva kipu lopahti ja jäljelle jäi semmone jatkuva jomotus selkään. uskon siis että oli supistuksia! ja jollei ny synnytetä vielä päiviin niin ainakin kypsytellään paikkoja :)
Mulle kun neuvolantäti on joka kerta sanonu että supistus tuntuu vatsan kovettumisena ja kipuna vatsassa niin tämmöne ekakertalainen ottaa sitten tälläiset infot ihan tyytyväisenä vastaan.

Supistelu on niin yksilöllistä. En muista hyvin enää synnytyksen loppupään kipuja, mutta sen mitä muistan oli että pahin kipu oli selässä. No nyt kolmannella kerralla maha on kovettunut paljon ja vieläpä kipeästi, jota ei siis tapahtunut kahdessa aiemmassa. Itseasiassa tänäänkin jokainen askel, istumasta nousu ja istuutuminen ja mikä tahansa liike saa aikaan kipeän kiristymisen mahassa.

...ja minä odottelen selkäsupistuksia että pääsen synnyttämään... :P aika näyttää, meillä kaikilla!

Minulla myös selässä ja kyljissä viimeisen viikon ollut kovaa poltetta. Ja nyt aamuyöstä alkoi ensimmäistä kertaa kivuliaat vatsakrampit, sellaiset kovat menkkakrampit. Mutta loppuivat aamulla ja sen jälkeen niitä on tullut vain muutama. Veristä vuotoa (vaaleanpunaista/oranssia/ruskeaa) tulee yhä vähän.

Todella toivon että iltaa kohti homma käynnistyisi kunnolla.

Nyt ollut jo hieman veristä vuotoa ja kipuja enemmän. Mutta nää on vaan menkkatyyppisiä kipuja, varsinaisia synnytykseen liittyviä supistuksia 'alku-huippu-loppu' en ole löytänyt vielä eli odottelua nyt et lähteekö käyntiin. Lisäksi särkee selkä, sisäreidet ja lantio. Alapäässä tunne että siellä olisi joku terä poikittain :grin

Mä valvoin 4 asti kipeiden supistusten kanssa, mut sit ne lopahti. Nyt ollut menkkamaiset säryt koko päivän. Jospa sitä pääsisin vielä ennen joulua synnyttämään. Miehellä alkaa perjantaina taas viikon vapaat ni sit alettava häätö yrityksiin. Nyt kun alkaa kivut muistuu mieleen ni rupes kyl pelottaa

Täälläkin alkaa vähän oleen ajoittain selässä tai kyljessä tuntemuksia. Bring it on! (mä niin kadun tätä sanomistani jossain kohtaa :P) Terkka onneks ei saanut enää vauvan päätä liikuteltua eli kiinnittynyt on lähtöasentoihin vaikka muuten tuntuu paljon vielä liikkuvan!

Sain eilen illalla sänkyyn tullessani 6-7 supparia kunnes taas lopahtivat. nyt aikasin aamulla kun heräsin sain 4 supparia, tosin nämä aamuiset tulivat kiusaamalla kun aikani kuluksi itse hieroin ja hyväilin nännejä :D niitä oikeita odotellen...

Mulla alkaa aina iltaa kohden tulla vatsan puolelle kipeitä supistuksia. Niin että nukkumaan mennessä aina miettii että saanko lähteä yöllä. Kuitenkin laantuvat. Supistukset alkaneet olemaan tosi kivuliaita ja ei pysty liikumaan ja puhumaan niiden aikana. En siltikään nimeäisi vielä synnytykseen liittyviksi.

Kova on vauhti typyllä masussa. Nytkin tuntuu tekevän x hyppyjä :P venyy kohtu selkään, kylkiin, eteen, alas ja ylöspäin ja kauhea napse käy kun varmaan tytön nivelet napsuu. Välillä pamahtaa kunnolla kohdunsuulle, ihankun koputeltais että voiko tulla jo? Älä vielä tuu äiti lähtee nyt ostoksille! :P

39+4 sen verran spesiaali päivä että esikoinen syntyi tällä rv:lla <3 seurava etappi olkoon 40+6 jolloin nuorempi syntyi :)

Ehkä kuitenkin parempi laittaa paksumpi side kaupoille jos jotain rasituksessa lorahtaa...

Muokattu viimeksi:
Minäkin aina punnitsen että pitäiskö ottaa se paksu side mukaan kun lähtee kylille. :P
Mikä ihme tällä vauvalla on kun riehuu enemmän kuin koskaan, eiks niiden pitänyt rauhottua ennen syntymää?!
Tuli myös mieleen että turhaan minä jotain oksitosiinin tuotantoa mietin kun kaikki kriisimaidenkin äidit synnyttää normaalisti, vaikkei varmasti oo mitenkään stressitön olo. Kumma jos ei ulos tule tällaisella perustalliaisella.

Takaisin