Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Alkutaipaleesta huolimatta täällä vedettään jo 40+ 3 viikoilla, vaikka luultiin, että tulis etuajoissa. 3cm ollu auki jo monta viikkoa ja kohdunkaulaa oli viime viikolla jäljellä 1,5 cm. Eilen alko olee vähän outo olo ja supistukset ei enää tuntunu samalta ku aiemmin. Päätettiin laittaa illal miehen kans lakanat heilumaan ja sitt kärsinki supistuksista koko yön. Säännöllisiks ja koviks muuttu 05 aikaan aamulla ja valkovuotoa alko tulemaan jo paljon enemmän. Luulin jo ett nyt tuli lähtö mutt lapset kun sain aamulla kouluun ni johan ne aamuset 3min kestävät supistukset loppu :confused:
Nyt on vähän nukuttu ja suihkus käyty... ehkä tunnin välein supistuksia... tässä tää tais olla taas tältä erää... uskaltaiskohan sitä nyt kuitenkin hyökätä tonne postiin.. :rolleyes:

Hei vaan kaikki, olen uusi täällä, mutta lukenut jo tovin teidän keskusteluja. La olisi sunnuntaina ja vielä ei tunnu ainakaan siltä, että mitään tapahtuisi pitkiin aikoihin. Kävely on helpompaa kuin muutama viikko sitten. Ihan kuin vauva olisi noussut takaisin ylös jo kerran laskeuduttuaan. Terkan mielestä ei myöskään ollut laskeutunut vielä tänään, vaikka pari viikkoa sitten toinen terkka oli sitä mieltä, että laskeutunut on.

Öisin on välillä vaikeaa saada unta ja lonkkiin särkee joka toinen yö. Väsymys on päivisin kaamea. Supistuksista (niistä oikeista) ei ole tietoakaan, menkkajomoa on ajoittain. Vatsa edelleen kovalla, eikä heru maitoakaan. Alan pitämään todennäköisempänä, että vauva syntyy vasta joulun jälkeen kuin ennen. (Se siitä graavilohesta)

Numea, voisiko olla limatulppa jonka seassa on hieman lapsivettä? :)

Itsellä tuli eilen pieni riekale limatulppaa, rv 37+3. Tänään aamulla heräsinkin siihen, että tuntuu että jotakin valuu. Juoksin vessaan ja lapsivettä holahteli samalla. (Tippui valkoiselle matolle, oli selvästi vaaleanpunaista)
Sitten soittamaan synnärille ohjeita, arvellutti kun en tiennyt streprokokkikokeen tulosta.
Synnäriltä katsoivat, että vastaus oli onneksi negatiivinen.
Supistuksia ei juurikaan tunnu, neuvoivat tulemaan viimeistään illalla osastolle.

Pitääpä pakata sairaalareppu loppuun, ja valmistautua lähtöön.
Tämä lapsiveden valuminen tuntuu kyllä niinkö pissais housuihin, vaikka side onkin o_O

Jännittää kyllä.. Pidän peukkuja teille muille, että teidänkin synnytys etenisi! :wink

Kyykin tuossa hyvän tovin kun järjestelin vaatekaapin alahyllyä. Nyt tuli vessareissulla vaaleanpunaista (tai oranssihkoa) vuotoa, onko tää nyt se limatulppa?

luulis että siellä kohdun kaula on kypsymässä ja valmistautumassa. Mullakin tullut samanlaista nyt välillä. Kyllä luulis limatulpan olevan hieman jähmeämpää.

Mulla se limatulppa (joka tuli aaaaaaaaaikoja sitten eikä näemmä tarkottanut yhtään mitään) oli n. ruokalusikallinen paljon valkovuotoa sitkeempää limaa, ehkä hiukan kellertävää, tässä yksilössä ei ollut verta seassa. Jäi vaan pyyhkiessä paperiin, oletan siis että tämä oli se, mutta synnytystä se ei näköjään mitenkään enteillyt koska tästä on jo ainakin kaksi tai kolme viikkoa aikaa, varmaan mulle on jo kasvanut uus tulppa :D

Se oli/on jähmeää, tai sellaista paksua valkovuotoa. Nyt tosin rusehtavaa. Mutta minä en näistä eritteistä kyllä tiedä, niin montaa eri koostumusta, väriä ja hajua koettu tässä raskauden aikana (valkovuoto siis) etten enää tiedä mitä on normaali :meh:.

No samapa tuo, sain kummasti lisäpuhtia nyt tuosta uudesta värityksestä, tuntuu että ensimmäinen varsinainen mahdollinen oire lähestyvästä synnytyksestä ja nyt rv 40+2.

Neilikka88, voin täysin jakaa tuntemukseni kanssasi! Minulle neuvolalääkäri sanoi että pää on jo tosi alhaalla ja silloin kävely olikin vaikeaa. Sitten yhtäkkiä olo helpottui, pystyin käymään jopa tunnin kävelylenkillä ja tuntui että vauva oli noussut ylöspäin. Myös neuvolan terkka sanoi ettei pää ole ihan alhaalla.

Tisseistä ei tule tippaakaan, aiemmin sentään puristettaessa saattoi tippa kellertävää nestettä tulla. Nyt ei ole yli viikkoon tullut mitään.

Viime viikon lopulla huomasin että maha on kyllä laskeutunut yhtäkkiä ja jotain supistuksen kaltaisia juttuja olen yrittänyt bongata mutta todennut aina että taitaa olla vaan suolistokramppeja :rolleyes:. Nyt tuli tuota värillistä vuotoa ja olen vakaasti päättänyt että se tarkoittaa että vauva syntyy tällä viikolla, supisti tai ei :grin.

Nyt lähden lyllertämään kauppaan hakemaan lounasta, jos se vauhdittaisi olemattomia oireitani.

Ai saatana, oon miettinyt uskallanko googlettaa kuvahaulla ja nyt sen sit yllytyksestä tein :wtf:. No tuotakin näytti olevAn monenlaista variaatiota... En kyl kauheen tarkkana ruvennut tutkimaan mutta nopealla vilkaisulla näytti pariin kuvaan mätsäävän.

Kattelin noita kuvia...ja kyllä mulla on osa ainakin tuosta limatulpasta tullut tuossa parin viikon aikana...ei välttämättä kokonaisuudessaa ...mutta osin. Niin kun olen kyllä epäillytkin. Toivottavasti ei ollu eilisestä uimareissusta nyt haittaa...ettei tulehduksia ainakaa tuu.

Numea, mulla tuli pyyhkiessä punertavaa limaa paperiin sinä iltana kun alkoi kipeät supistukset. Sitä tulikin siihen asti, kunnes limatulppa irtosi ammeeseen seuraavana aamuna :)

minkälainen se altaaseen tullut tulppa oli? Äiti sanoi että sillä oli ollut lähes vahamainen se nappula. Luulis et jos limatulppa irtoaa, niin siitä seurais lapsivesien tihkumista aika pian.

Ei varmasti voi olla nuo kaikki limakuvat limatulppaa! Vähän väliähän mulla on tommosia keltaisia rähmäliistereitä tullut :D
Mut jos vuoto on hailakan vaaleanpunaista, niin hyvä merkki se on joka tapauksessa. Verensekainen tumma vuoto on jo selvä peli ja soittaisin synnärille.

Jes, jes, tän on oltava limatulppaa sillä nyt kauppareissun jälkeen ph suojassa oli ihan kunnon limaa. Ei kylläkään vahamaista, mutta selkeästi ei valkovuotoa. Kävely vihloi ikävästi (tai siis ihanasti :grin) ja nyt syön habanerosoosilla terästettyä kasvispiirakkaa. Toiveikkaana ostin kaupasta myös palksuja yösiteitä ja purkin äidinmaidonkorviketta. Ja vähän naposteltavaa sairaalakassiin mutta todennäköisesti napostelen ne tässä odotellessa.

Toivossa on hyvä elää :rolleyes:.

minkälainen se altaaseen tullut tulppa oli? Äiti sanoi että sillä oli ollut lähes vahamainen se nappula. Luulis et jos limatulppa irtoaa, niin siitä seurais lapsivesien tihkumista aika pian.

Se oli sellainen vaalea limakökkäre, jossa oli veriviiruja. Pehmeää limaa. Ei ollut kuitenkaan juoksevaa, vaan aika sitkeää. Ennen irtoamista sitä tosiaan tuli pieninä palasina. Mutta siis lapsivesikalvo multa kuitenkin puhkaistiin, ei mennyt siis vedet vaikka tulppa lähtikin :)

Varsinaista limatulppaa en ole koskaan itseltäni löytänyt. Kaksi synnytystä alkaneet samalla tavalla. Ensin tyhjeni suoli ja tunti pari tän jälkeen tuntui supistuksia selässä ja sen jälkeen alkoi valumaan pinkkiä limaa. Ja tästä synnärille jossa aina ollu sen 3-4cm auki. Sen jälkeen joutunu makaamaan ja laitettu oksitosiinia, suolaliuosta, pinniä vauvan päähän, verenpainemittaria, virtsatkin katetroitu. Ollut nii kiinni sängyssä. Nyt haluisin olla vapaammin liikkuva ja ajattelin mennä myöhemmin sairaalaan ettei hommat hidastu.

Ei kai se limatulppa toimikaan kuin viemärin tulppa, sen tarkoituksena on pitää bakteerit poissa kohdusta eikä vesiä siellä sisällä :) Se on siis valkovuotoa, joka on kerääntynyt raskauden aikana kohdunkaulalle, ja sitten kun paikat pehmenee niin lähtee irtoilemaan.

Juuri näin. Jos limatulppa irtoaa niin vedet ei välttämättä mene. Vedet alkaa tihkua tai valua vasta kun kalvoissa on reikä. Siksi limatulpan irtoaminen ei aina tarkoitakaan synnytyksen alkamista.

Takaisin