Mulla alkoi lapsivettä valua viime yönä sitä tahtia, että heräsin siihen kun valui pitkin reisiä. Äkkiä käsi jalkovälissä vessaan ja lattialle lorisi lisää, muttei kuitenkaan varsinaisesti mitään tulvaa. Kello oli puoli kaksi. Soitin synnytyssairaalaan ja kehottivat seurailemaan tilannetta aamuun saakka sekä mittaamaan kuumeen. Lämpöä ei ollut (35,2) ja vesikin kirkkaan väristä, ei supistuksia. Tosin maha niin sekaisin jännityksestä, että meni jo sekaisin onko supistuksia vai mitä kouristuksia meneillään.
Tuli pitkä, uneton yö. Mies veteli sikeitä makkarissa ja mä katselin ruudusta sarjoja olkkarissa unisen koiran kanssa. Vettä lorahteli tasaiseen tahtiin lisää. Aamulla seiskalta lähdettiin sitten kohti Lohjan sairaalaa, jossa oikein mukava kätilö (joka sattui olemaan sama joka piti tutustumiskierroksen), otti meidät vastaan. Otettiin lapsivesinäyte (pos), pissanäyte (puhdas), streptokokkinäyte (neg) ja makoilin käyrillä vajaan tunnin. Vauva jumppasi lähes koko ajan hyvillä sykkeillä, supistuksia ei monitorissa oikeastaan näkynyt.
Jos tuo strepto olisi ollut positiivinen, oisin joutunut jäämään osastolle antibioottitipan kanssa. Onneksi ei ollut! Päästiin kotia ja nyt odotellaan niitä supistuksia alkavaksi omasta takaa :) Lisää vadelmanlehtiteetä naamaan siis. Jos mitään edistystä ei tänään tapahdu, niin huomenna takaisin sairaalaan aamu kasiksi ja sitten alkavat käynnistämään cytotecillä.
Vähän naurattaa, mies joka on antanut mun touhuta ihan rauhassa koko äippäloman näitä vauvan tarvikehankintoja ja huushollin ylläpitoa, oli ensimmäisenä lähdössä kauppaan ostamaan "Mitä me siis vielä tarvitaan, vaippoja ja se korvike varuiksi?!" ja tarttui kotona heti imuriin ja siivosi keittiön allaskaapin ja kaikki tasot. Katotaan mitä se vielä tänään ehtii, pestä ikkunat?
Muoks. Niin ja ne synnytystä enteilevät oireet - nada.