Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ei tapahdu varmaan mitään vielä pitkään aikaan. Tuntuu että vauva ois peruutellut eikä ole enää niin alhaalla. Liitoskivut edelleen kovat ja selkä polttelee jos on pitkään pystyssä mutta kävelykään ei tunnu enää niin pahalta alakerrassa kuin mitä vielä jokin aika sitten.

Eli pahimmassa tapauksessa joulu vietetäänkin sitten sairaalassa tai räjähdyspisteessä :sorry:.

vähän samat fiilikset ,mutta yritän tästä illasta asti olla seuraavan viikon vähän aktiivisempi siivoilla jne ,koska mies vapailla ensi viikon perjantaihin saakka, niin nyt olisi paras aika syntyä . terkkari myös ehdotteli kyykkimistä 15 min per päivä. vähän huvittavalta tuntuu ajatus ,mutta voihan sitäkin kokeilla:wacky:

Esikoisen kerhossa lähes kaikki tuttavat ja päiväkodin henkilökunta kommentoivat että vatsani todella alhaalla. Semmoiset on tuntemuksetkin :grin kiitos sympatioista kaikille, nyt taas fiilis parempi kun supisteluja ei ole ollut tavallisia harkkoja lukuunottamatta.

Mulla supisteli reilu tunnin ajan n.10min välein tossa yhen -kahen aikaa.. samanlaisia supistuksia ku aikasemmista sillon ko synnytys käynnistynyt. Kerkesin jo ajatella et nytkö se päättää syntyä, mut sitte hiipu ja loppu kokonaan ko menin lepäämään. Varmaan johtu siitä vaan nuo supistukset ko niin häplinki aamupäivä ollut. Ja aamulla rinnoissa kihelmöi.. kait seki vois enteillä tulevaa?:rolleyes: No tulipa laitettua vauvan turvakaukalon kankaat paikalleen(ollut pesussa) ja loput vauvantavarat kassiin.

Tänään on kovasti tuntunut kävellessä, niinkuin olis jotain ylimääräistä tuolla jalkovälissä. Olisiko vauveli alkanut asettua lähtökuoppiinsa vai mitä lie, mutta meno on ollu entistäkin hitaampaa. Miten tahansa liikunkin, oikeastaan koko ajan on jotain juilimista/jomotusta. Olin varmaan aikamoinen näky, kun kanniskelin useampaa kauppakassia Citymarketin parkkiksella ja etsin autoani (oli joku muukin lähteny samaan aikaan ostoksille joten autoa en ihan lähimpään ruutuun saanu ajettua...):grin

Joo mude mulla nuo kanssa samanlaisia kun tuli esikon syntymää edeltävänä päivänä, jos olisivat thrään koventuneet tai säännöllistyneet jotenkin niin olisin lähtenyt synnärille. Onneksi helpotti vaikka tämä yleinen jomotuspaskafiilis ei kadonnutkaan.

Kuulostaa kyllä hyvältä ja tutulta histamiini :)

Mulla alkoi lapsivettä valua viime yönä sitä tahtia, että heräsin siihen kun valui pitkin reisiä. Äkkiä käsi jalkovälissä vessaan ja lattialle lorisi lisää, muttei kuitenkaan varsinaisesti mitään tulvaa. Kello oli puoli kaksi. Soitin synnytyssairaalaan ja kehottivat seurailemaan tilannetta aamuun saakka sekä mittaamaan kuumeen. Lämpöä ei ollut (35,2) ja vesikin kirkkaan väristä, ei supistuksia. Tosin maha niin sekaisin jännityksestä, että meni jo sekaisin onko supistuksia vai mitä kouristuksia meneillään. :grin

Tuli pitkä, uneton yö. Mies veteli sikeitä makkarissa ja mä katselin ruudusta sarjoja olkkarissa unisen koiran kanssa. Vettä lorahteli tasaiseen tahtiin lisää. Aamulla seiskalta lähdettiin sitten kohti Lohjan sairaalaa, jossa oikein mukava kätilö (joka sattui olemaan sama joka piti tutustumiskierroksen), otti meidät vastaan. Otettiin lapsivesinäyte (pos), pissanäyte (puhdas), streptokokkinäyte (neg) ja makoilin käyrillä vajaan tunnin. Vauva jumppasi lähes koko ajan hyvillä sykkeillä, supistuksia ei monitorissa oikeastaan näkynyt.

Jos tuo strepto olisi ollut positiivinen, oisin joutunut jäämään osastolle antibioottitipan kanssa. Onneksi ei ollut! Päästiin kotia ja nyt odotellaan niitä supistuksia alkavaksi omasta takaa :) Lisää vadelmanlehtiteetä naamaan siis. Jos mitään edistystä ei tänään tapahdu, niin huomenna takaisin sairaalaan aamu kasiksi ja sitten alkavat käynnistämään cytotecillä.

Vähän naurattaa, mies joka on antanut mun touhuta ihan rauhassa koko äippäloman näitä vauvan tarvikehankintoja ja huushollin ylläpitoa, oli ensimmäisenä lähdössä kauppaan ostamaan "Mitä me siis vielä tarvitaan, vaippoja ja se korvike varuiksi?!" ja tarttui kotona heti imuriin ja siivosi keittiön allaskaapin ja kaikki tasot. Katotaan mitä se vielä tänään ehtii, pestä ikkunat? :laughing002

Muoks. Niin ja ne synnytystä enteilevät oireet - nada.

Voi kun mua alkaa jännittää kaikkien teidän puolesta, joilla vaikuttaa hetki olevan käsillä ihan kohta! (onpahan jotain jännitettävää, kun ei omassa olossa tapahdu mitään :p)

Kovasti täälläkin ootetaan jotain oireita, että vois lähtö lähestyä mutta eeeii. Ei kauheesti mitään oo, vähän välillä menkkakipuilua ja kivuttomia supisteluja. Jotenki tuntuu, että ei tämä vauva taida syntyä ennenku häätö tulee :joyful:
Täälläkin siis jännätään enemmän muiden puolesta :nailbiting: Tsemppiä :Heartred

Voi hitto. Kävin vessassa ja kun tulin pois ja istuin hetkeksi sohvalle tunsin että housut on märät, pakko mennä takaisin vessaan. ph-suoja ja jopa pikkuhousut märät! onneks just eilen neuvolan täti tiedotti miten saa varmuuden onko kyseessä lapsivettä vai pissaa. nyt on housuissa uus suoja ja paperia päällä. haiskahti kyl tässä vaiheessa enemmä pissalle, voi nolo, miten voi pissata housuunsa ku on just käyny!?:eek::oops:

Ei ihan noin oo Mirri käyny mulle, mutta en kyllä ilman ph-suojaa ole uskaltanu olla yhtään enää moneen viikkoon. Ärsyttävää. Sit jos jättää laittamatta, saa olla kohta housuja vaihtamassa, kun sattuu aivastamaan tai jostain muusta syystä tietenkin just sillon lorahtaa :smiley-ashamed008

Mulla oli tuossa marraskuun alussa flunssa, ja siitä kyytipoikana aivan helvetillinen yskä. Mutta tulipa tosiaan testailtua lantionpohjan lihaksia sinä aikana :D

Mua on nyt pari päivää oksettanut ihan koko ajan. Ja tänään kauheesti supistellut illan aikana joka kerta lyö kauhean paineen alakertaan.

Mulla on ollu kans aika samanlaista.. Oksettaa ja sit just kivuttomia supistuksia mutta paineen tunnetta..

Täällä eletään jänniä aikoja:) Saattaa olla alkava raskausmyrkytys, paineet pompsahtanu, turvotuksia reilusti ja virtsassa prot +. Nyt seurataan oloa ja neuvolassa pitää ravata joka toinen pvä. Onneks nyt vkoja kasassa 37 eli jos oma vointi kovasti huononee niin sit eikun käynnistys-harkintaa. Jännää, pikkunen voi olla jo pian sylissä:rolleyes:

Sen siitä sai kun tänne valitteli eilen että ei mitään tuntemuksia:joyful:
Lapsivedet meni yöllä puoli kahdelta, ja kahden jälkeen alkoi supistella. Nyt odotellaan, että säännöllistyvät tai kotona ei pärjäile. Viimeistään kaheksan aikaa synnärille, jos ei ennen sitä tarvi. Taitaa olla menoa nyt, kääk :nailbiting:

Takaisin