Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi onnea ja peukut pystyyn Kotimamalle ja kaikille muillekin joilla lähtö näyttää olevan lähellä! :happy: Mäkin toivon että olisi pian, mutta vielä ei mitään merkkejä. Ei ole kyllä itsellä toiveen syynä oma vointi, vaan halu välttää vauvan kasvua liian isoksi (olen lyhyt ja lantio pieni) ja muutenkin välttyä yliaikaisuuteen liittyviltä mahdollisilta komplikaatioilta - vaikka se on toki myönnettäköön kyllä vähän ennenaikainen murhe tässä 36+4 kohdalla. :rolleyes:

Ristus tätä liman määrää... En sanois lapsivedeksi vaan valkovuotoa tulee kun kraanasta päästäis. Ei myöskään tunnistettavissa limatulpaksi. Hieman punertaa. Kolmatta päivää! Kovasti kypsyy kohdunsuu näemmä... :)

Voiko synnytystä edeltäväksi oireeksi lisätä myös sen että mies soittaa jatkuvasti ja kysyy vointia ja että joko mennään sairaalaan?? :P

Mä kyllä luulen että mulla on oire tämä jatkuva paskominen suoraan sanottuna :grin nyt jo pari päivää pitänyt käydä kolmesti, yleensä käyn vaan kerran. Ei ole ripulia tai ummetusta. On tämäkin :grin

Mä kyllä luulen että mulla on oire tämä jatkuva paskominen suoraan sanottuna :grin nyt jo pari päivää pitänyt käydä kolmesti, yleensä käyn vaan kerran. Ei ole ripulia tai ummetusta. On tämäkin :grin

mulla on ollut samaa jo pari viikkoa. Mäkin aluksi ajattelin ,että kohta on lähtö ,kun alkoi ,mutta tätä tosiaan jatkunut

^Hartaasti odottelen, että täälläkin alkais tuommonen! Ensimmäinen annos Levolacia ei ainakaan toistaiseksi ole tuntunut missään. Mulla menee siis helposti kolmekin päivää, ettei pienintäkään tarvetta juosta vessassa kuin pissalla. Yleensä sen kolmen päivän jälkeen viimeistään yritän vähän niinkuin puoliväkisin käydä ähertämässä, että pikkusen saisi suolta tyhjemmäksi.

Mulla ei oo ollu ees kovinka kovalla vatta, mut silti noi ällöt ilmesty :( Oon varmaan vaan istunu liikaa, vaik oikeesti kyl melki makoilen enempi. Oon kyl joutunu niistään jatkuvasti, et voisko siitä johtuu.. mulla on pari kuukautta jo kertyny läpinäkyvää limaa/verta nenään. Ostin sarvikuonon, mikä auttaa, mut merisuola tietty kuivattaa noit limakalvoja minkä vuoks nenä verta vuotaaki. Tää nyt niin synnytystä enteile, mut kirjotin nyt tähän :D

Mulla alkanut tihkumaan lapsivettä tai ainakin luulen niin, on makean hajuista, kirkasta ja juoksevaa. Ei mitenkään suurissa määrin mutta kuitenkin. Haittaako se jos lapsivettä tihkuu, pitäiskö olla yhteydessä neuvolaan jos vain tihkuu muttei pahemmin synnytykseen viittaavia oireita? Lapsi laskeutunut mutta ei kätilön mukaan kiinnittynyt. Liitoskivut kovia, säteilee alaselkään. Supistuksista en tiedä kun olen ensisynnyttäjä.

Mulla alkanut tihkumaan lapsivettä tai ainakin luulen niin, on makean hajuista, kirkasta ja juoksevaa. Ei mitenkään suurissa määrin mutta kuitenkin. Haittaako se jos lapsivettä tihkuu, pitäiskö olla yhteydessä neuvolaan jos vain tihkuu muttei pahemmin synnytykseen viittaavia oireita? Lapsi laskeutunut mutta ei kätilön mukaan kiinnittynyt. Liitoskivut kovia, säteilee alaselkään. Supistuksista en tiedä kun olen ensisynnyttäjä.

Synnytyssairaalaan yhteys jos lapsivettä tihkuu. Siinä on tulehdusriski ja pyytävät luultavasti tarkistukseen. Voihan se olla jotain muutakin :)

Mulla ko tihku lapsivettä kuopuksesta ni ottivat osastolle tarkkailuun/odotteleen supistuksia. Sillon aamulla ku soitin siitä ni sano et tulla heti ku mahdollista näytille. Sinne menin ja vauvan kanssa tulin takasi:Heartred tsemppiä!:)

Mulla esikoisen kanssa tuli kipeitä supistuksia epäsäännöllisesti ja sit alkoi tihkumaan lapsivettä. Illalla soitin ja pyysivät aamulla tulemaan tarkastukseen ja sinä iltana sitten puhkaistiin kalvot :)

Jos epäilee lapsivettä tihkuttavan niin side pöksyyn ja sen päälle paperin palanen. Jos imeytyy paperista siteeseen asti niin luultavasti lapsivettä ja jos jää paperille pelkästään niin valkivuotoa. Synnärillä on nopeita lapsivesitestejä joten kannattaa soittaa varsinkin jos imeytyy siteeseen asti.

Meiltä synnärille näin talviaikaan puolentoista tunnin matka.. Nyt vuoto vähän keltaisempaa ja paksumpaa, ota tästä nyt sitten selvää! Taidan tehdä tuon sidetestin ja aamulla soittaa jos ei yön aikana kummia tapahdu. Tuskin laittaisivatkaan yön selkään tarkistuttamaan asiaa, kuitenkin nyt ihan iltamassa vuoto alkoi. Vai olenko aivan välinpitämätön jos odotan aamuun??
Kiitos neuvoista :)

Meiltä synnärille näin talviaikaan puolentoista tunnin matka.. Nyt vuoto vähän keltaisempaa ja paksumpaa, ota tästä nyt sitten selvää! Taidan tehdä tuon sidetestin ja aamulla soittaa jos ei yön aikana kummia tapahdu. Tuskin laittaisivatkaan yön selkään tarkistuttamaan asiaa, kuitenkin nyt ihan iltamassa vuoto alkoi. Vai olenko aivan välinpitämätön jos odotan aamuun??
Kiitos neuvoista :)

Eikö kannattaisi kuitenkin soittaa. Vaikka ei tartte lähtee niin ovat tilanteen tasalla jos yön aikana tuleekin muutoksia .. en tiiä mä varmaan soittaisin jo yöunen vuoksi ettei jää vaivaa ☺

Mulla tullut jo useempana päivänä välillä olo että tuli pissat housuun, mutta ei ole pissaa enkä kyllä miellä lapsivedeksikään :/ siteeseen jää tuommoista kellertevää juttua. ei vettä eikä mönjämäistäkään. olen aatellut että valkovuotoa vaikka kellertävää onkin

se valkovuoto voi olla loppua kohden tosi vetistä. Mulla tuli samaan aikaan vuorotellen paksua, tummaa, vaaleeta ja vetistä. Omituisen hajun takia on pitänyt rampata labrassa, eikä mitään käsitystä mitä se haju on, kun ei oo lapsivettäkään.

Oon nyt vuorannut meidän rakkaan uuden sängyn mun kohdalta muovitetulla lakanalla ja pyyhkeellä, jos sattuis lirahtamaan lapsivedet sänkyyn. Lisäksi sängyssä on joustolakana ja patjansuojus. Ei pitäis piruvie sottaantua vaikka lirahtais miten paljon :D

Mulla on tullut jo pidempään vähän hassun hajuista vuotoa, mutta en ole välittänyt siitä kun ei mitään muita oireita ole ollut. :wideyed: Sen verran paksumpaa että on mun mielestä kuitenkin selkeästi valkovuotoa eikä lapsivettä. Olen myös ennen raskautta useamman kerran sairastanut bakteerivaginoosin eikä tämä kyllä sitä missään nimessä ole, ei haise sillä tavalla tulehdusmaisen pahalle vaan ainoastaan pikkuisen makealle. Ei viherrä eikä kellerrä vaan on ihan vaaleaa. Kaipa se gynekologi olisi toissapäivänä jotain kommentoinut jos olisi syytä huoleen.

Heräsin kolmen maissa koviin menkkajomoihin ja oksettavaan oloon. Klo 5-7 välillä tuli kipeitä supistuksia n. 5-10min välein. Myös reidet ja selkä jomottelee kipeästi. Nousin ylös ja särkylääkettä naamaan. Vatsa kovana edelleen ja menkkajomot jatkuu mutta supistukset taisi helpottaa. Jatkuvasti tulee paineen tunne kohdun suulle. Sellainen fiilis että vatsakin olisi pian sekaisin. Eipä tämä välttämättä merkkaa mitään mutta todella kurjat oltavat :( mies lähti töihin ja jäin esikoisen ja koirien kanssa kotiin. Esikoisen kerhoon mennään nyt aamulla jos olo sallii ja päiväunet saattaisi maistua tänään.

Kotimama, kuulostaa kyllä siltä et jokatapauksessa muutaman päivän sisällä tapahtuis kummia..:love7 tai, toivotaan niin:happy:

Takaisin