Synnytystä enteilevät oireet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ElMa86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Okei nyt ymmärrän.. Joo meillä tosiaan käskettiin siellä esim pumpulipuikkoon sitruunaa ja sillä sit Vauvan suuhun.. Tai just lusikkaan pari tippaa..

Kai se raaputtaminen nyt sattuukin jos muutenkin on kipeä!

Melkein sama, kun esikoisella toinen silmä rähmi vauvana eli oli jonkin sortin tulehdusta. Neuvolan terkka kehotti ensiksi kokeilemaan luonnollista hoitomuotoa eli tiputtamaan rintamaitoa silmään. Kokeilin, mutta ei lähtenyt sillä paranemaan. Vasta silmätipoilla rähmiminen loppui.

^ tosta tuli mieleen kun esikoisen silmät kans rähmi ainaki ekan puolivuotta. Mä olin ihan rikki että mitä mä teen näiden kans?? Yks ilta näin ku poika oli isänsä sylissä, niin isä paskasilla sormillaan kaivo pojan silmistä rähmää ja oli ihan että kun on sulla kokoajan tätä silmissä. Siis tämä exä oli sellanen joka kävi 1krt\kk suihkussa, siis oikeasti. Karjasin sille että "mitä piip sä teet?? Mä oon puolivuotta putsannut pojan silmiä nachlla ja pitäny huolta käsihygieniasta ym. Ja sinä rähmäkäpälä kaivat pojan silmiä paskasin käsin!" Oli isä vähän hölmistyny mut loppu se silmien kaivaminen ja loppu rähmiminen kans.

Siis toi maidon tiputtaminen silmään on ihan oikeasti joku juttu?! :eek: Ei En ole lukenut asiasta mitään mutta kuullut että on sanottu..

En oo mäkään koskaan kuullut silmään käytettävästä maidosta. Mihinhän se hoitomuoto perustuu? Sen ymmärrän että puristaa imetyksen jälkeen tipan nännin päähän suojaamaan/kosteuttamaan nänniä.

Mulle myös kaikki nuo maitoasiat on tullu ihan uutena. Sekin, että tukkoiseen nenään vauvalle auttaa :wideyed: Miten paljon mulla onkaan opittavaa kaikesta..

Muoks. Aikamoista ihmeainetta me vaan kannetaan mukana!

Rintamaito on antiseptista eli sillä on desinfioiva vaikutus. Jotkut käyttää rintamaitoa jopa korvatulehduksen hoitoon.
Jos vielä tieteellisemmin selitetään, niin rintamaidossa on laktoferriiniä, joka sitoo rautaa, jota bakteerit tarvitsevat jakautuakseen. Lisäksi lysotsyymi entsyymiä, joka pilkkoo solukalvoja. Käytännössä siis hajottaa bakteerit.
Hyvän tehon jos haluaa, tulisi ainakin 6×päivässä tiputtaa rintamaitoa silmään.
Joten todella ihmeaineesta on kyse! :D

Muokattu viimeksi:
Täällä lapsi yrittää ilmeisesti kairata tietään alemmas. Muutaman kerran on tullut alapäähän yhtäkkiä niin kova kipu, että olen kiljahtanut. Sen jälkeen lapsi on rauhoittunut. Mietinkin täällä nyt pöljänä, että häiriintyvätkö lapsen laskeutumis-/kiinnittymisyritykset minun säikähdysteni takia. Ressukka ei pian uskalla syntyä, kun äiti kiljuu :D

Hah :D voi olla. Tänään tämäkin on välillä maatessa työntynyt rakkoa kohti ja palannut takaisin, kimpoaakohan se siitä rakosta aina lähtöpaikoilleen :D Heräsin viime yönä kun vauva tönäs tosi kovaa ja minä huudahdin. Säikähdin eka että ois joku ensimmäinen kunnon supistus, mut tais olla vaan tämä pikku voimistelija.

Mulla tuli eilen tommosta vihlontaa kans just alapäähän. Oikein säikäytti että nytkö se muka jo syntyy kun noi vihlaisut tuli sillai aaltomaisesti!
Päädyin sitten kuitenkin siihen että poju taisi vaan painaa itseään alaspäin aika kovaa monta kertaa kun se meni sit lopulta ohi kokonaan pois pääsin syömään..

Tänä aamuna heräsinkin sitten pahoinvointiin! Mahtaakohan tää liittyä jo kans enteilevästä johonkin? No toivossa on hyvä elää vai mitä? :p

Mulle valmennuksessa muuten sanottiin et vielä synnytyksessäkin vauva saattaa ottaa takapakkia, siis ihan normaalia vähän peruutella

Mulla on ollu tota pahoinvointia jo useemman päivä, on toki ollut supistuksiakin.. mutta ei silti vielä varsinaisia merkkejä synnytyksestä.. Huoh, olisin jo ihan valmis (rv37+0)

Kahdella kaverilla kävi synnytyksessä niin että sen mitä ne sai ponnistettua, niin vauva liukuikin kohta takaisin. Jäi junnaamaan synnytyskanavaan ja sit piti vetää apuvälineillä vastaan ettei karkaa takaisin :D

Eilisen neuvolalääkäri käynnin jälkeen on enemmän ja vähemmän supistellut. Kipeästi sekä ei kipeästi. Yöllä 30min ihan tuskaa kun supisteli niin paljon.

Takaisin