Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Älä huoli, ihan kohta hän syntyy!

Ja ole onnellinen, jos pystyt tekemään pitkiä kävelylenkkejä. Mä jos kävelen lähikauppaan ja takaisin, olen aivan totaalisen kipeä ja väsynyt. Ei vaan kroppa kestä tätä painoa.

Haha toi "pitkä" oli vähän harhaanjohtava sanavalinta, mutta kyllähän se pitkältä matkalta tuntuu kun lyllertää parikin kilometriä :D
Valitsen aina reitit niin, että matkan varrella on mahdollisuus päästä vessaan/juomaan tai hypätä dösään, jos ei jaksa kävellä. Ja yleensä kävellessä paineen tunne alavatsassa kasvaa, mut oon vaan hidastanut tahtia ja sinnikkäästi jatkanut loppuun. Tulisin hulluksi, jos ei pääsisi ulkoilemaan.. Ehkä tässä ei asiat olekaan niin huonosti, kun edes pääsee käppäilemään :)

Mun kauppareissu edestakaisin on alle puoli kilometriä... :shy: Tää kykenemättömyys liikkumaan on mulle ehkä se hankalin juttu tässä. Käskin miestäni muistuttamaan minua synnytyksen hankalimmassa vaiheessa siitä, että kohta pääsen taas paremmin liikkumaan, kun vielä vähän aikaa jaksan. Auttaa varmasti kumman paljon!!

Mutta joo, tämä aika on rankkaa. Jos vielä menee paljon yli lasketun ajan, on varmasti joka päivä sekä henkisesti että fyysisesti todella haasteellista.

Mä olen varannut akupunktioajan lasketulle päivälle. Josko se auttaisi käynnistämään, näkee sitten... kuulemma on ainakin tosi rentouttavaa. Osteopaatillakin olen käynyt paljon, virkistänyt tosi paljon kehoa ja mieltä! Suosittelen :)

Sulla on kirsikka ihan sama meno ku mulla. Ymmärrän sua niin täysin! Oon kans niin loppu. Pahinta tässä kaikessa on ehkä se että jotenkin sitä aina innostuu kun supistukset tihenee tai jatkuu pidempään kun kolme tuntia ja sitten se pettymys kun ne lopahtaakin. Täällä mies on kanssa kuin kissa pistoksissa, haluaa vain että kaveri tulisi jo ulos että pääsisi myös osallistumaan!

Joo ja tää vauva vaan möyrii siihen malliin että hyvin tuntuis olevan tilaa hällä :D Puolikilsaa on mullekin jo aika pitkä lenkki, jonka teen koiran kanssa, mutta tosiaan hyvä että voi ees vähän ulkoilla. hulluksi tulis muutoin!

Kaikki sympatiat siis meille kaikille <3 Ihana tietää, ettei ole ainut näiden fiilisten kanssa painiva! Maksimissaan 3 viikkoahan tätä vielä olisi kestettävänä, mutta mä oon varmaan silloin jo seinähullu, jos niin pitkäksi menee ja samat kipuilut jatkuu sinne saakka! :P

Mä kävin kiinalaisessa hermoratahieronnassa viime viikolla. Se kyllä rentoutti ja piristi mieltä! Unettomuuteenkin auttoi ja olenkin nukkunut hieronnasta lähtien todella hyvin verrattuna sitä edeltäneeseen kauteen, jolloin heräilin tunnin välein ja aamuyöstä valvoin monta tuntia.

Onpas ollut yö, supistellut jatkuvasti nyt parin tunnin ajan jo 5-8min välein ja kovasti. Illalla alkoi tihkuttaa lapsivettä, tai näin oletan. Soitin kyssii ja pyysivät tulemaan viimeistään kello 8. Aiemminki vois mennä jos ei kotikonstein pärjää. Mut ei tässä oo ku pari tuntia ja sit menox, jännittää ihan hirveesti.. Kivasti saanut nukuttua ehkä yhteensä tunnin.

Tsemppiä, Pähkinä! Itsellä aika hyvä yö taas takana, pientä supistelua ja "menkkasärkyä" sentään..! Ulkona näyttäis olevan kaunis ilma, taidan siis käydä taas kiipeilemässä rinnettä ylös jossain vaiheessa :)

Voimia pähkinälle! Olen melko varma, että synnytys käynnistyy tänään, koska a) en sitten saanutkaan enää unta, eli kahden tunnin yöunet takana, ja b) oon onnistunut jumittamaan niskani pahan kerran ja sitä särkee vähän jo, lienee ajan kysymys koska särky siirtyy päähän. Kuulostaa niin murphyn laki -synnytystilanteelta, että voisi jopa toimia!

Synnytystä ennakoivia oireita vaan odotellaan.. Supistuksia tulee kyllä, muttei tarpeeksi eikä kivuliaita lainkaan. Limatulppaa on tullut muutamana päivänä. Nippailuja siellä ja täällä satunnaisesti. Äippäpolilla käytiin aamulla tarkastuksella. Seuraava käynti vasta ensi viikon keskiviikkona! Jospa ennen sitä jo syntyis...

Nyt on niiiiiin huonotuulinen äiti täällä, ettei kenenkään kannata kysellä yhtään mitää mistään! :( Alkaa jo kypsyttää tää odottaminen.

Juu, mullakin vähän huonompi päivä tänään... Joka päivä hankalampi kävellä. Tänään uutuutena häpyliitoksen kivun säteileminen takapuoleen ja sisäreisiin. Ärh.. missään asennossa ei pidemmän päälle ole hyvä olla. Eikä voi syödä mitään herkkujakaan kun pelkää, että on koko ajan ollut piilevä radi :grumpy: Ylihuomisen sokerirasitus ahdistaa.

Voisin silti yrittää mennä ulos aurinkokylpemään.

Takaisin