Synnytystä ennakoivia oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja satuvee
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Näitä ennusmerkkejä on niin jännä seurailla ☺️ Mulla on nyt 40+2 tänään. Esikoinen syntyi 38+0 ja oon ollut ihan varma, että tämä tulisi samalla kaavalla. Eikä mitään joka ilta menen nukkumaan varmana siitä, että tänä yönä se tapahtuu ja aamusta herään pettyneenä. Enemmän supisti muutama viikko sitten kun nyt, höh!
Tästä vauvasta on ennustettu yli 4kiloista, kuten isoveljestänsäkin. Nyt stressaa kauheasti, että kuinka isosi ehtii kasvaakkaan! Kasvukontrollin sain sairaalaan vasta ensi maanantaiksi, jolloin 41 viikkoa poksahtaa täyteen

Ei supista ja vedetkin on tallella. Kuitenkin jokin mutu-tuntuma sanoo, että tänäiltana tai yönä mennään. Voin olla väärässä, mut en osaa sen paremmin selittää. Nähtäväksi jää, onko vain toiveajattelua.

Toivotaan Sintti, että aavistus osuu oikeaan :happy: Mulla oli eilen sama aavistus, mutta ei osunu oikeaan... tänään onkin sitten ekaa kertaa jotenkin kauheesti ahdistanut ja turhauttanut tää kumpu ja se ettei tyyppi nyt vaan tuu :shifty:

Miten kävi sintti?

Mä oon ekaan kertaan kahteen viikkoon nukkunu yhtäjaksoisesti 7h ilman vessakäyntejä tai supistuksia. Mitä ihmettä?

Ei näköjään tarkottanu limatulppa mitään ja suppareitaki niin harvakseltaan että mää en varmaan ikinä pääse synnyttään. Ei uskoisi että MAANANTAINA laskettu aika. Illalla taas saunaan jos se aiheuttais jotain... puuh. ..

Ja pöh! Sinne meni ne fiilikset! Painetta kyllä oli ja jonkin verran supistelua illan mittaan, mutta pari tuntia sänkyyn menon jälkeen lopahtivat tyystin. Antaa olla, meen huomenna neuvolaan ja oottelen yliaikaiskontrollia vaan.

Hirviästi kivuttomia suppareita, jotka tuntuvat pyllyssä saakka :confused: Yöllä menkkamaisia kipuja niin että uni oli aika ohutta. Paljon painetta lantiossa. Kyllä ihan kohta syntyy, ihan varmasti!! Tai sitten ei...

Yöllä oli alavatsalla kipua ja paineentunnetta, jotka jatkuu edelleen, lievempinä vaan. Häpyluu on kipee ja takapuolessakin tuntuu. Soitin jopa synnytysvastaanotolle aamusta, kun se kipu oli tosiaan ihan jatkuvaa. Ei mitään kovin kovaa, mutta inhottavaa kumminkin. Siellä kuitenkin kehotettiin ottaan vaan panadolia ja seuraileen, eikä tämä nyt tästä ole mihinkään suuntaan edennytkään. Ajattelin siis, että onko jotenkin "jumiutunu" supistus päälle tai muuta ongelmaa ehkä, vaikka vauva kyllä liikkui ja liikkuu edelleen ihan normaaliin tahtiinsa. Eivät kuitenkaan siellä olleet huolissaan.

Supistuksia mulle heti ny!

edit: aina mulle tulee kirjotusvirheitä tai jää kirjaimia uupuun ja sit mää joudun muokkaileen näitä mun tekstejä, ku ei vaan pysty jättään virheitä :hungry:

Ei oo täälläkään limatulppaa näkynyt ja mulla tiistaina täydet viikot. Supistuksia tulee jonkin verran, kipeitäkin. Ja viikon verran ollut välillä menkkamaista tunnetta. Sais jo tulla :-D Odottavan aika on pitkä :-)

Mä luulen, että alan suunnittelemaan viikonlopulle jotain kivaa ohjelmaa. On jotain muutakin sit, mitä odotella ja mikä luultavasti vois mennä pieleen :P

Jos oikein realistisesti ajattelee oman historian kautta, on pisimmälle mennyt raskaus ollut 41+3 ja toiseksi pisin 41+0, joten siinä valossa vois odottaa jotain tapahtuvan vielä tällä viikolla, kun huomenna poksahtaa 41+0

Mulla on ihan sellainen fiilis kuin raskaus olisi jo yliajalla, vaikka laskettu aika on vasta ensi viikon perjantaina :D kolme viikkoa sitten alkoi supistelemaan niin napakasti ja päivittäin, pääsääntöisesti useampi kerta tunnissa ihan levossakin, ja olin ihan varma, että muksu tulee minä hetkenä hyvänsä. Ja nyt tilanne on edelleen ihan sama! Napakkaa supistelua, mutta yhtäkään en kipeäksi luonnehtisi. Alkaa tuntumaan, ettei se tule sieltä ikinä :D Toivoa sopii, että supistelu olisi sentäs jotain saanut aikaiseksi, ja synnytys etenisi sitten mukavasti, kun joskus vihdoin alkaa. Lauantaina oon menossa tenttiin, sen jälkeen alan sitten oikeasti yrittämään saada synnytystä käyntiin. Melkoisen pahat liitoskivut vaan rajoittaa liikkumista aika paljon, mut ehkä niistä saa edes vähän puskettua tahdonvoimalla läpi..

Ylihuomenna laskettuaika ja ei kuulu ei näy. Toukka kyll touhuaa minkä ehtii ja aiheuttaa suppareita, lähinnä kivuttomia ja epämukavia. Ylhäällä ja liikkeellä ollessa supistelee ja paineen tunnetta selässä ja alapäässä.. Mies jo innoissaan etsi jonkun appsin tablettiin illalla, kun supisteli. Lähinnä itse tunsin selästä ett taitaa supistella ja kohta vetikin sen perään vatsan kovaksi, mutt täysin kivuttomasti. Yöllä ei sitt mitään. Sain nukuttua 10 tuntia kahdella vessareissulla ja nekin aamutuimaan. Mun "kotigynekologi" tutki aamulla tilannetta välilihan hieronnan yhteydessä ja totesi kohdunkaulan olevan tooooosi syvällä (ei meinannut ylettyä sormella sinne asti), pehmeä, lyhyt, muttei auki vielä... Taitaa mennä ens viikolla käynnistykseen.. ;)

Eilen illalla polttoja alamahalla taas ja öisin on lantiossa ihmeellistä paineentunnetta, kipua ja supistuksia. Aamulla ei taas mitään. En enää usko näiden tarkottavan yhtään mitään :D Taidan lopettaa oireiden tutkailemisen kokonaan, kai se sieltä aikanaan ulos tulee :p

Minua ei muu ole herättäny yöllä kuin järkyttävä vessa hätä :D Päivällä tai illalla saattaa olla pieniä supisteluja, ehkä noin joka toinen päivä pariin kertaan mutta eipä muuta ! Mutta uskon siihen, että kaikki voi tapahtua silmän räpäyksessä ;) kaks muuta raskautta menneet yli, niin niinkö sitten tämäkin ! Lapsi liikkuu oikein hyvin ja usein oon kuullut että lapsi rauhoittuu kun synnytys lähestyy :) ei vaan tämä varmaan vielä voimia keräile :D

Ihan pakko kysyy kun luin tänään et jotkut saanu supistukset käyntiin nännien nypläyksellä ta hieromisella??? :D Mun oli pakko vähän kokella tänään niin mulla kyllä tuli sen jälkeen kipeitä supistuksia ja muutenkin sen jälkeen enemmän supistellu.. Siinä kyllä luki et pitäs vie pitää yllä aina välillä niitä hieromalla mut en oo pystynyt kun oltiin liikenteessä ja en voi lapsen nähden sitä tehdä..

siis kyllä oon lukenu tosta et voi erittyä oksitosiinia nännien hieromisella ja tulla supistuksia!

mut suppareitahan saa stimuloitua monellaki asialla, ei silti välttis edistä synnytystä..mullaki tulee esim. ku on liian kireet housut tai istuu väärässä asennossa yms..mut sisätutkimus mulla käynnisti synnytyksen ekalla kertaa, tosin vasta 40+3..kai sen vauvan vaan pitää olla valmis kumminki jotenki. mut jotain taikakeinoja voisin kyl ottaa vastaan mielellään :grin

Ohhoh, tuli verta paperiin pyyhkiessä. Sellaista vetistä vuotoa ettei niinkuin ihan kunnolla verta... nyt tarvii seurailla, että rupeeko tulemaan lisää ja minkälaista vuotoa... välillä supistaa, mutta mitään kunnon meininkiä ei ole. Ahdistaa, kun tämmöistä tulee... aina sitä jännittää, että onko vakavaa vai liittyykö mahdollisesti käynnistyvään synnytykseen! Ohjelapuissa kuitenkin lukee ja sairaalan sivuilla, että kuukautisvuotoon verrattava tai runsaampi vuoto tai kova kipu tai vauvan liikkumattomuus ovat syitä huolestua tai lähteä synnytysvastaanotolle.

Takaisin