Synnytystä ennakoivia oireita

Täällä taas valvotaan :sad001 ärsyttäviä supistuksia kun pitävät hereillä, mutta ei niin kipeitä et lähtö olis lähellä. Ja tää hiton päänsärky! Pakko varmaan soittaa aamulla neuvolaan jos pääsis mittaa paineet ja tsekkaa pissan... paska olo.
 
Tänään on 40 +0 yöllä muutama supistus....siinä kaikki. Päätäsärkee :sad001 vähän nenä tukossa ja hermo kireellä !
 
40+4 kohtahan hänen on pakko tulla, tavalla tai toisella oon odotellut tulevaksi sieltä 37+ viikolta lähtien, joten onhan tämä aika mennyt hiukan hitaasti. Tuntuu hassulta ajatella, että siinä se möyryää mahassa vaikka voisi hyvin olla mahan päällä tekemässä samaa! Kaikki olisi valmiina, tule tule :Heartred
 
40+5 lauantaista saakka valvottu putkeen :D supistuksia tullu varsinkin yöllä, tyksissä oltu viime yöstä saakka, kolmas uneton yö.. Arvatkaa tekeekö mieli kokoajan parkua :D vaan se 3 ja puol senttii auki aamusti varmaanki uus tarkistus, niin loppu. Jottai neuloja varmaan aamusti saan että lähtee supparit kunnolla jyllää
 
Viime yönä heräsin tunnin välein, aina vatsa kivikovana. Mut ei kyl tuntunu missään..
Ehkä sieltä aletaan tulemaan, tai sit ei. Vauva ainaki valmiina, mut katotaan millon päättää et nyt riitti.
 
Äh. Loppu sit oireilu yöllä.. Mut ehkä noi eiliset anto osviittaa et lähellä ollaan. Noh, ens ti on LA..
 
Mulla alkoi tulemaan eilisaamusta asti sellaista veren ja liman sekaista vuotoa. Iltapäivällä voimakasta painetta kohdunsuulla ja alkuillasta ne muuttui supistuksiksi (mulla ei ole siis kunnollisia supistuksia ollu aikaisemmin). Niitä on nyt tullut tasaisen epätasaisesti mutta pitkillä väleillä -myös koko yön. Välillä ne ovat kevyempiä, välillä saa jo puhallella ihan tosissaan. Mikä yllätti itsenikin, ne tuntuvat aivan täysin alaselkäkipuna. Mulla ei nimittäin ole ollut raskausaikana kipuja yhtään selän puolella.

Ai hemmetti! Äsken tuli jo niin napakka supistus, että huuto pääsi. Ja kipu taas pahinta tuolla selässä. Jospa nää tiheentyisi tästä, niin voisi IHAN OIKEASTI olla lähtö sairaalaan
 
Toisilla supistukset tuntuvat selässä. Minulla esikoisen aikaan vuorotteli selällä ja mahalla.

Tsemppiä matkaan!
 
Vihdoin totta, mulla tuli eilen kans veren ja liman sekasta vuotoa pari kertaa pyyhittäessä, tunti siitä nii tuli veriviirunen pitkulainen limatulppa ulos! Kauhee paine sen jälkeen ja sit iltaan mennessä rauhottui. Nyt aamulla alko kauheet selkäpoltot alaselässä ja ristiselässä. Mulla tää kipu on koko aikasta ja vauva ollu illasta asti hissukseen. Elikkäs täälläkin ehkä saattaa lähtö olla hyvinki lähellä! :) Missä päin synnytät?
 
Jännää miten eri lailla tuntuu eri ihmisillä. Minulla ei tuntunut melkein yhtään selässä, mutta siihen ehkä vaikutti myös tens-laite, joka stimuloi selkää. Minulla tuntui juuri siellä kohdunkaulassa, eli syvällä vatsassa. Jotenkin tunsin tosi selvästi kohdunkaulani supistusten aikana.
 
Mulla meni koko keskiruumis semmoseen ihme kipeeseen jumiin. Vähän myös säteili reisiin. Supistus tuntu tosiaan ihan menkkakivulta, mutta vaan 10x kipeemmältä. Se on tosiaan ihan sika yksilöllistä miten supistus tuntuu!
Tsemppiä vihdoin totta ja jandel!:)
 
Kiitti tsempeistä! Mä synnytän Lahdessa. Yhtä vaikerointia ollu nää supistukset. Aika paljon on tullu kokeiltua erilaisia asentoja ja hengitystekniikoita. Pelkästään kivun perusteella olisin niin valmis sairaalaan. Suppareiden välit on vaan liian pitkiä... Jos tuntuu tosi tosi pahalta, niin täytyy ottaa kamat mukaan ja lähteä. Sairaalassa tietysti voidaan kattoa onko esim. vauva pahassa asennossa, kun kipu on kova näihin supistusväleihin verrattuna. Lisäksi saadaan supistusvälejä tiuhemmaksi ja lisää kivunlievitysvaihtoehtoja. Kotona en ole kuin käyny kuumassa suihkussa. Mulla on ollu hyvin erilaisia menkkakipuja elämäni aikana. Pahimmissa tapauksissa oon ollut kaksin kerroin ja oksentanut. Kyllä noihin verrattuna tämä tosiaankin on paljon inhottavampaa, mutta jollain tavalla tosi erilaista. Mutta kyllä tässä sisua tarvitaan! Tsemppiä Jandel! Toivottavasti ei enää jouduta kärsimään kauaa!
 
vihdoin totta, sairaalaan voi mennä heti kun siltä tuntuu!:) Jos on kovin kipeää, niin sinne vaan. Ei kotona tarvitse kärvistellä. Ne supistusten välit on myös ihan viitteellisiä. Mulla esim tuli aktiivisen ponnistuksen aikana vaan 10min välein niitä suppareita ja lopuks kätilö laitto oksitosiniä vähän että tulisivat nopeammin, kun alkoi ponnistus venyä.
 
Samaa mieltä kuin pookkana, jos supistukset lähenevät sietämätöntä, niin sairaalaan vaan! Minuakaan eivät olisi päästäneet synnytysosastolle epäsäännöllisten supistuksien takia, mutta pääsin vuodon vuoksi päivystykseen jossa todettiin että olin 5cm auki.
 
Mäkin olin jo 5cm auki kun supistukset oli 13 min välein ja sairaalassa sanoivat että noin pitkällä välillä ei tartteis vielä tulla. Onneks menin,olis pian jääny kipulääkkeet saamatta kun supistukset olikin aukonu paikkoja jo niin hyvin. Ja melko nopeesti sairaalaan pääsystä tulikin hommaan vauhtia,ja koko setissä meni tosiaan vaan se n 5h vesien menosta. Mut jos tuntuu että sattuu liikaa ja haluaa apua niin sairaalaan vaan,että jaksaa loppuun asti
 
Niin! Meille kätilö sanoi että ne supistusten kellotus ajat on ihan viitteellisiä. Se on vaan apuväline millä kätilöt voi arvioida tilannetta. Jotkut vaan ikävä kyllä pitää kynsin ja hampain kiinni niistä raja-arvoista:/ Harvakseen tulevat supparit tosiaan voi tehdä taikojaan.
 
Takaisin
Top