Synnytystä ennakoivat tuntemukset

Meille syntyi ihana pieni tyttönen tänään rv 41+2.
Synnytys meni tosi kivasti, sain tarvittavat puudutteet jotka vei kivut pois. Kokonaisaika 11h ja ponnistusvaihe 3minuuttia, jonka aikana vaan nauroin ja itkin onnesta. :Heartbigred:love7
En vielä eilen päivällä olis uskonut että tänään ollaan kahden tytön vamhempia.
 
Onnea Suffeli! :)
Täällä tänään 41+0... Maanantaina heti aamusta aika polille jos sitä ennen ei tapahdu. Jatkuvaa pientä särkyä alapäässä/selässä ja nivusissa, vauva liikkuu välillä niin rajusti ettei tahdo löytyä asentoa missä olla.. Sais kyllä jo tulla :grin
 
Pirpana oi kohta sulla on pieni sylissä!

Suffelille onnea ! :)

Joo no täällä 40+4 , su ja ma iltana supisteli mut eipä ne mihikää johtaneet. Eikä täs oo muita merkkejä ollukkaan. On kokeiltu vyöhyketerapiaa, akupainantaa, rentoutumista, tulista ruokaa, seksiä,siivousta, shoppailua, jumppapallolla pomppimista, rappusten kävelyä, nännihierontaa, rintapumppua..... ja ei mikään saa tätä pikkumiestä ulos. Ihan turhauttaa jo ja viime yönäki heräsin 4 ihan turhautuneena tähän raskauteen ja ku näkee unia käynnistämisestä mitä en todellakaan haluais..
 
Täälläkin lähti sit kuitenkin tapahtumaan vielä tiistai-iltana, vaikka toisin luulin ja ehdin jo miehenkin lähettämään takas kotiin. Supistukset alkoi itekseen noin klo 20 ja tuli heti 3min välein ja hyvin pian jo 2min välein. Klo 22 puhkaistiin kalvot ja sit supistuksia tulikin jo lähes tauotta. Soitin miehen takas ja vähän ennen puolta yötä oltiinkin jo salissa ja poika syntyi eilisaamuna klo 6.37 rv42+0. ❤ Synnytys oli kuulemma ensikertalaiseksi suht.nopea, mutta mun mielestä se kesti ikuisuuden. :D Onneks palkinto on kuitenkin maailman parhain. ❤
 
Onnea Suffeli! :)
mie olen varmaan niitä viimeisiä poksahtajia. Nyt Rv 40+0 eikä mitään tuntemuksia. Voimia kaikille kanssakärsijöille :D
 
Hmmm... Perun ehkä edellisen oireettomaksi julistautumisen. Todella kovasti juilii nyt alavatsaan, muttei supistele :sad001 mitä tämä nyt on ?!
 
Onnika: Mulla on tuota juilimista ollut kanssa jonkun aikaa. Tuntuu vähän samalta kuin menkkajomotukset alavatsalla. Mutta mun edellisen lapsen syntymään johtaneet supistukset oli alussa ihan erilaisia kuin tämä tunne. Ne supistukset osasi helposti erottaa ja kellottaa, vaikkei vielä siinä vaiheessa niin kipeitä olleetkaan.
Onhan se toki lupaavaa et edes jotain tuntemuksia on.
 
Hanneri: mullahan la on vasta huomenna että sinne kaks viikkoo vielä voi mennä :D

Pirpana: jännää :D tsemppiä että lähtis pian itsekseen käyntiin. Itseä ihmetyttää tuo että supparit ja synnytys ei käynnistyisi heti ku lapsivedet menee ku esikoisen aikaan supparit Alko heti ja voimistui sfääreihin nopeasti.

Suffeli onnea!!!

Onnea sportmom!!!
 
Täällä rv 41+2 ja alkaa kyllä epätoivo vallata mielen kun välillä ei supistele yhtään ja toisena päivänä sit tulee kivuliaita supistuksia, mutta loppuu kesken. Sunnuntaina äitiyspolille jos sitä ennen ei tapahdu mitään.

Ehkä me "matti myöhäiset " saadaan palkintomme kuitenkin, vaikka vähän myöhässä :)
 
Hurjan paljon onnea kaikille synnyttäneille! :Heartpink:Heartblue On ihana lukea näitä ilouutisia! :)

Eiköhän me muutkin vielä päästä tositoimiin. Hetkenä minä hyvänsä!

Tänään tarkastettiin vauvan vointi ultrassa, koska liikkeitä oli ollut niin vähänlaisesti. Samalla tehtiin sisätutkimus. Onneksi vauvalla on kaikki hyvin! Kohdunsuu oli pehmennyt ja hieman aukikin. Eli kyllä ne yölliset kipeät supistukset ovat jotakin saaneet aikaan. Tänään on myös ollut kipeähköjä supistuksia pitkin päivää... Toivottavasti tämä tästä vihdoin... Jahka tähdet on kohdillaan... :rolleyes:
 
Dalila: ehkä se juhliminen kuitenkin jotain tekee myös sinulla! Nyt alkoi nimittäin limatulppaa irtoilla :) elämän pieniä iloja.
Mulla esikoinen käynnistettiin tosin ballongilla ja kalvojen puhkaisulla! Että ihan ensikertalaisfiilikset tuntuu olevan tämän 'alkamisen' kanssa :D hulluna mietityttää tosin myös se sairaalaan lähtö kun matkaan on kuitenkin se puolitoista tuntia... Ja esikoisesta avauduin melko nopeasti... Huh huh. No, käynnistykseen mennään varmaan kuitenkin yliaikaisena ;D
 
Satru. Luulisin näin..

Täällä poitsu liikehtii niin että tuntuu kohta tulevan annelista pihalle... (anneli=kuulin tänään ekaa kertaa puhuteltavan kakkosreikää tuolla nimellä)
 
Tsemppiä synnytykseen Kelo ja Hanneri ja mahdolliset muut synnärillä kärvistelevät :) !

Mulla lähti esikoinen syntymään vesien menolla ja siitä alkoi säännölliset supistukset nopeasti. Ei mitään ennakoivia merkkejä tuolloin

Tällä kertas heräsin heti säännöllisiin supistuksiin viikko sitten perjantaina. Ihmettelin ensimmäisen supistuksen aikana mitä tämä on kun tuntui kovaa painetta ja särkyä lantiossa. Seuraava tulikin jo 5min kuluttua niin tajusin asian laidan, Mutta! Supistuskipu oli ihan erilaista tässä synnytyksessä!! Esikosta kipu oli useita tunteja pääasiassa selässä. Tämän kanssa kova menkkamainen kipu (kertaa satatuhatta) oli vain alavatsalla

Itselläni se yöllinenkin nälkä taisi jonnin verran edeltäneellä viikolla ennakoida syntymää. Myös harkkareita tuli loppua kohden enemmän ja kipeämpinä. Edellisillan oksennus ja suolen tyhjennys ennakoivat jo selvästi synnytystä :)
 
Muokattu viimeksi:
Yöllä tuli ekaa kertaa parin tunnin sarja 5-10 min välein toistuvia voimakkaampia suppareita. Piti oikeen hakea jo lämpöpussia, heilutella jumppapallon päällä ja hengitellä. Nyt enää harvakseltaan tulee, mutta voimakkuus edelleen kovempi kuin ennen. Ehkä tää tästä, tai sitten kärvistelen vielä pari viikkoa näiden kanssa :banghead:
 
Tsemppiä Hanneri, Kelo ja Unituuli! Oon iloinen teidän puolesta että alkaa tapahtumaan.
Mä heräsin yöllä siihen et närästi ihan sikana, kun menin illalla syömään pari voileipää. Sit tuskailin kun olin unissani hikoillut koko tyynyn märäksi. Eli tuli valvottua 4-6 väli, nyt väsyttää.
Onneksi tuo anoppi on niin ihana, että soitti ja"varasi" esikoisen itselleen hoitoon taas aamupäiväksi. Se tykkää olla lastenlastensa kanssa ja on kyllä ihan korvaamaton apu meidän perheelle. Esikoinenkin tykkää kun sitä viedään leikkipuistoon päivittäin+asuvat ihan tuossa vieressä 1km päässä.

Sitä aina toivoo yöllä herätessään, et joko keho herätti alkavaan synnytykseen mutta ei! Taas tavallinen aamu 40+5. Mä taidan voittaa tän viivyttelykisan.
 
Takaisin
Top