Synnytystä ennakoivat tuntemukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Iirai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tässä sohvalla istuskellessa on tullut nyt muutamia supistuksia ja alamahaa ja -selkää hieman kiristää samalla. Meinasin jo innostua, että nyt niitä kipeitä suppareita alkaa ilmaantua tännekin. Taitaa kuitenkin olla niin, että oon vaan niin jumalattomassa jumissa kaikesta löhöilystä, että lihakset ne siellä pistää vastaan. Että siihen sammui sekin toivonkipinä. Mä luovutan ihan just... :shifty:

Huh huh...

Nyt alkaa aika käydä jo niin pitkäksi että kaipa sitä itsekin voisi fiiliksiä pitkästä aikaa kirjoitella pelkän foorumin lukemisen sijaan.
Neuvola oli taas tänään ja nyt mennään rv:lla 40+4!!!! LA siis tuli ja meni. Kaikki oli neuvolassa ok ja päätettiin että jos ei viikon päästä nyytti ole sylissä niin saan lähetteen käynnistykseen. Se tosin on sitten eri asia että kuinka nopeasti sairaalassa suostuvat ottamaan sisälle, ei kuulemma uudelleen synnyttävien kohdalla ennen kuin rv 42 on täysi :banghead:

Kaikenmaailman tuntemuksia on ollut jo pitkään mutta viimisen viikon on jo supistellut varsinkin iltaisin ja menkkamaista särkyä on alavatsalla lähes koko ajan, mutta kivut eivät kuitenkaan pahene ja yöksi lakkaavat kokonaan. Hassua on se että mulla supistelee vain kun istun. Jos lähden liikkeelle tai meen pötköttämään niin supistukset loppuu. Mitään vuotoa ei myöskään oo (tosin esikoisenkin kohdalla vedet meni vasta loppusynnytyksestä ja limatulppaa en ikinä ees nähny).

Kaikenmaailman poppaskonjsteja on tullut nyt koitettua, pitkiä ja oikein reippaita kävelyjä, jumppapallolla pomppimista ja vanhempien puutarhassa kävin kuokkimassa vanhat marjapensaatkin juurineen ylös kun tilaa tarvittiin uusille. Selkä tuli älyn kipeeks mutta masuasukki vain viihtyy yksiössään.

Esikoista odottaessa mulla ei ollut juuri mitään harjoitussupistuksia koko raskauden aikana. Sitten kun ekat supistukset alkoivat, niin ne kyllä huomasi heti ja voimistuivatkin sitä mukaa että ei jäänyt epäselväksi oliko synnytys käynnissä vai ei. Ennen kuin vauva oli silloin pihalla niin meni silti yli 24h joten en nytkään aijo kovin vikkelään sairaalaan lähteä. Tämän raskauden kohdalla supistuksia tulee ja menee, ne välillä sattuvat enemmän ja välillä pitää oikein keskittyä hengittämiseen että pääsee kipuhuipun yli, mutta silti joka yö nukun sikeesti ja aamulla totean että taas on uusi päivä ja vauva edelleen masussa. Odottavan aika on piiiiitkä!

Oli muuten tosi kiva lukea täältä jo synnyttäneiden fiiliksiä juuri ennen synnytystä ja erityisesti synnytystarinoita. Toivottavasti mahdollisimman moni jaksaa tulla sitten jälkikäteen kirjottamaan. Jos/kun selkeästi itse tunnistan että nyt on tosi kyseessä niin ajattelin tulla vielä kertomaan fiiliksiä ennen sairaalaan lähtöä....jos siis kivuilta pystyn tai ehdin. Mutta jos tämä menee niin pitkälle että pitää käynnistää niin sitten se saa jäädä. Hupsista, tulipahan paljon tekstiä. Tsemppiä kaikille! :happy:

Inhottavaa tuon koon miettiminen. Kyllä tän odottamisen varmaan muuten handlais...Sullakin Inkku84 selkeästi isompi toinen kuin esikko!

Pikkuruusu: Niinpä! Mulla ei oo ollu sokereissa tai verenpaineissa mitään häikkää mutta painoa tullu 30 kiloo, joten ei ihme et on iso vauva tulossa. Ilmeisesti kova painonnousu heti alussa johtu kilpirauhasen vajaatoiminnasta johon onneks löyty oikee lääkitys mutta vasta loppuraskaudesta. Esikoisestakin tuli paljon kiloja ja kaikki läks liiankin nopeaan joten en kovin huolissani oo niistä mutta kunhan nyt sais tän pötkylän ulos niin pääsis taas normaalisti liikumaankin :smiley-bounce005

Kun alkoi selvitä että tyyppi on iso nii olin varma että se ei mahdu olee masussa huhtikuun puolelle mutta niin vaan näyttää mahtuvan! Ei ihme että alavatsaa jomottaa niin vietävästi koko ajan.

Muokattu viimeksi:
Inkku, mun kokemus käynnistyksestä on että silloin just ehtii kirjoittaa vaikka novellin...

Winks: Joo mitä nyt näitä käynnistystarinoita on lukenu ja dokumentteja töllöttänyt niin käynnistys voi kestää monta päivää :hungover:...mutta eiköhän ne tuntemukset voi raapustaa jo sitten synnytystarinaan.

Tässä ketjussa mun mielestä on just hauskaa kun voi seurata muiden tuntemuksia ja veikkailuja joko on tosi kyseessä. Vaikka sitten jälkikäteenhän sen vasta tietää kuinka lähellä se synnytys oikeesti olikaan :).

ja nyt kukaan ei ilmeisesti ole lähdössä synnyttämään kun vain me oireettomat rupatellaan tässä viestissä :) odottamisen riemua, ei voi edes iloita ja jännittää toisten puolesta.

Lenkillä alkoi taas supistella, tunnin/kahen verran on nyt jatkunut. Seurailen josko nää tästä yltyy tai nyt levossa loppuu. En oo vielä kunnolla kellottanut kun kävin kaupassakin ja suihkussa mut n. 5-10min on väli ja aika napakalta tuntuu. Tää on jo kolmas päivä viikon sisään kun tuntuu että vois olla jo lähtö lähellä.
Rv 37+4

38+3... Ei mitään :( Välillä supistelee, lähinnä (kyljellä) maatessa, mut eipä juuri muuta.... Joku päivä oli vähän menkkamaista kipua ja selässäkin tuntui joskus, mutta nekin on menneet :(

Aiemmat lapset syntyi 39+5 ja 40+2, eli turhaan tässä vielä mitään vielä kuulosteleekaan -odottavan aika vaan on niin pitkä! :BangHead

Sekin harmittaa kun mulla noi kaks viimestä käynnistynyt vesien menolla ja koska vauva ei ole kiinnittynyt niin pitäis mennä makuuasennossa sairaalaan :wideyed: Kauheen hankalaa! :sour:

Tää on kyllä nyt niin syvältä...tiedän että nurisin täällä just viimeks eilen (tai noh toissapäivänä kun kello on jo yli puolen yön), mutta ei vaan millään jaksais oottaa :banghead:. Kävin päivällä väkisin liitoskivuista huolimatta pitkällä kävelylenkillä ja pompin tuskissani illalla jumppapallolla. Kovat menkkamaiset kivut taas ollu koko illan alavatsalla mutta supistuksista ei tänään tietookaa.
Mistä vetoa että herään taas pari kertaa yöllä vaan vessaan ja sit aamulla taas toteen että eipä alkanu synnytys tänäkään yönä :dance008

Pitää varmaan huomenna etsiä naapuruston lähin pihatrampoliini ja käydä vähän esikoisen kanssa pomppimassa kun mikään ei tunnu auttavan :smiley-bounce005

Ei täälläkään liikunta tai siivoilut aiheuta muuta kuin selkäsärkyä ja väsymystä.. Joten yrittänyt taas vain rentoutua, jotta jaksaisi sitten synnytyksen. Meillä suvussa esikoisen synnytykset kestänyt sen 15-30h, joten energiaa tarvii olla..

Nyt tulee lohtua kaikille muillekin joilta meinaa hermo mennä :cool01 !!!

Minähän kävin juuri viime yönä täällä avautumassa kun otti vauvan yliaikaisuus jo niin päähän. Tunti mun nurinoiden jälkeen tulikin aivan puskista supistus juuri kun yritin saada unta! En sen jälkeen ole nukkunut silmäystäkään...o_O

Kerron synnytystarinassa tarkemmin, mutta siitä ne supistukset vaan paheni ja kun koitin kirjoittaa tänne fiiliksiä niin se oli jo myöhäistä kun en kivuilta enää pystyny. Tyttö syntyi kovan työn jälkeen tänään päivällä 14.32.

Eli mitä opimmekaan...se synnytys voi alkaa minä hetkenä hyvänsä...ja varmaankin juuri sillon kun vähiten sitä odottaa.

Vauva on kovin tyytyväinen. Kai sitä on pakko vihdoin malttaa nukkua!

Tsemppiä tsemppiä! :happy::goodnight

Onnea Inkku! Ihana kuulla että voi alkaa puskista!!! Itsellä nyt 41+1....

Toveri möyrysi eilen näköjään niin tosissaan, et lantio ja vatsa on nyt kestona kipee.. Tuntui kyllä eilen tipahtavan alaspäin, joten lantio tuntuu varmaan sen vuoksi ärtyneeltä. Yöllä heräsin hirveeseen närästykseen sekä sen jälkeen mahan kestomalliseen harkkasupistukseen. Ja tietenkin vessaan 2h:n välein.. Kaikki unet vessakäyntien välillä oli jotenkin stressaavia ja levottomia, eli varmaan kropan ärtymystila vaikuttanut unien tyyliin.

Hip hei. Nyt se on mun vuoro! Vedet meni niin että flosahti. Kyllä sitä aika nopeesti sängystä ylös näköjään pääsee! :D Vielä ei supista, joten menen lepäämään. Esikostakin meni vedet kahdelta yöllä ja sillon alko tunnin sisällä supistelemaan, joten eiköhän tämä tästä edisty myös!

Takaisin