Synnytystä ennakoivat tuntemukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Iirai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oli muuten ensi kertaa pieni aavistus, et synnytys on lähellä. Eilisen päivän aikana mä järjestin mun ja miehen vaatekaapin, järjestin nuorimmaisen lelut ja olin koko päivän kovin levoton. En rauhoittunut päikkäreillekään, vaik ois ollu tilaisuus. Hirveän hyvällä tuulella, ilman kipuja tai supistuksia iltaan asti. Pakkasin kirjaston kirjatkin lähtövalmiiksi, mut unohdin viedä ne..

Oli muuten ensi kertaa pieni aavistus, et synnytys on lähellä. Eilisen päivän aikana mä järjestin mun ja miehen vaatekaapin, järjestin nuorimmaisen lelut ja olin koko päivän kovin levoton. En rauhoittunut päikkäreillekään, vaik ois ollu tilaisuus. Hirveän hyvällä tuulella, ilman kipuja tai supistuksia iltaan asti. Pakkasin kirjaston kirjatkin lähtövalmiiksi, mut unohdin viedä ne..
Mulla myös ollu nää viimeset 3 päivää tosi levoton olo. Esikoisen huone tuli järjestettyä uudestaan, olohuone sai uuden järjestyksen, ja eilen makuuhuoneen sänky vaihto paikkaa. Myös kaappeihin oon kajonnu, vaikka ajattelin tehä ne hommat sitte joskus kun on jeesiä. Koko asunto on joka päivä siivottu kokonaan (mikä on ollu vaikeeta esikoisen eroahdistuksen takia, kun täytyy sylissä kantaa tai seurata leikkihuoneeseen). Että jos vaikka nää rehkimiset sais vihdoinki synnytyksen käynnistettyä? Supistuksia tullu satunnaisesti, mutta ei rehkimisen yhteydessä. Vihlovaa kipua alapäässä ollu kans taas muutaman päivän.

Mulla tuntuu että vauva niin alhaalla että en pysty kävelee enkä seisomaan tänään ollenkaan...kuitenkin tuntuu että ei se ulos tule. Voi tulla pitkät 2-3 viikkoa jos täytyy vaan lökötellä sohvalla.:woot:

Mulla ei oo kyllä touhuilut auttanu yhtään mitään. Oon järjestelly ja puuhaillu niin paljon, että luulis jo tehonneen, mut ei...

Tosi kiva lukea näitä :smile Itsellä vasta 38+0. Aiemmat syntyneet lasketun ajan tietämillä (paitsi esikko meni reilusti yli) joten en jaksa uskoa et vielä pariin viikkoon tapahtuu mitään -mut toivon sitä todella!:smiley-angelic001

Suppareita on jonkin verran ja vauva on laskeutunut mutta ei kiinnittynyt.... Ei oikeastaan mitään sellaisia merkkejä mistä voisi vielä herätellä toiveita :sad001

^Minäkään en takuuvarmasti lähde synnyttämään ennen kuin on 40rv täynnä :happy: (mutta jospa tapahtuiskin poikkeus kun kerran oon olevinaan näin varma) :joyful:

Pahoinvointia, palelee, päätä särkee, vatsaa vääntää, selkäkipua ja supistelee.. ja vauva möyrii vatsassa. Pari päivää jo ollu tämmönen olo, toki suppareita ja selkäkipua ollut jo joulukuulta asti. Viikkoja 37+5, jokohan nää vois ennakoida jotain.. :smiley-angelic001

Kyllä täytyy sanoo tällein ensisynnyttäjänä et en pysty sanomaan supisteleeko oikeasti vai ei.

Eilen oli aaltoilevia kipukohtauksia, eli hetkeksi kipua oli ylä- ja alavatsassa, selässä, reisissä ja pakaroissa, ja minuutin parin päästä loppui. Alkoi taas n. 10 minuutin päästä uudelleen ja tätä jatkui parituntia.

Kaikki vain sanoo että "kyllä ne oikeat supistukset sitten tunnistaa", joten odotan koko ajan jotain sellaista kipua kun joku löisi puukolla.. Sellaista kipua ei ole vielä näkynyt, joten ei kai minua ole vielä oikeasti supistellut..

Kyllä täytyy sanoo tällein ensisynnyttäjänä et en pysty sanomaan supisteleeko oikeasti vai ei.

Eilen oli aaltoilevia kipukohtauksia, eli hetkeksi kipua oli ylä- ja alavatsassa, selässä, reisissä ja pakaroissa, ja minuutin parin päästä loppui. Alkoi taas n. 10 minuutin päästä uudelleen ja tätä jatkui parituntia.

Kaikki vain sanoo että "kyllä ne oikeat supistukset sitten tunnistaa", joten odotan koko ajan jotain sellaista kipua kun joku löisi puukolla.. Sellaista kipua ei ole vielä näkynyt, joten ei kai minua ole vielä oikeasti supistellut..

Ihan sama juttu! Eilen aamulla tuli täyteen tuolla tavalla tasaisesti juuri kuvailemias oireita, mutta koska oletan supistusten olevan sitten jotain, mikä ei voi jäädä millään huomaamatta, sivuutin oireet. Jännä nähdä, onko NE supistukset sitten todella semmosia, että henki salpautuu ja tietää, että nämä on nyt sitten juuri niitä..

Neuvola täti sanoi että jos kivut turtuvat Panadolilla, vielä ei ole kiire synnärille.

Kun on lukenut muiden synnytyskertomuksia huomaa että on erityylisiä kipuja ja toisilla kivut tuntuvat "lievempinä" kuin toisilla. Siksi tuo Panadoli-neuvo on mun mielestä aika hyvä. En ole kuullut kenenkään sanovan että Panadoli on vienyt synnytyskivut pois.

Juu, ei tässä synnärille olla lähössä ennen kun puukoniskut tulee tai lapsivesien menosta alkaa olee tarpeeksi kauan aikaa. Eli ohjeen mukaan: kun ei pärjää kotona tai vesien menosta lähenee 12h.

Takaisin