Synnytystä ennakoivat tuntemukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Iirai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^juu 4.4.. Nyt ollu vatsakipuja neljä tuntia. Mutta en pysty kellottamaan, en erota milloin alkaa "supistus" ja millon loppuu... Tuntuu jotenkin enempi suolistovaivoilta... Mutta kramppaa kyllä ajoittain ihan kunnolla. Mutta kipuja kyllä koko ajan. Ei mitään selkeetä aaltoilevaa kipua siis.. En tiedä... Katsotaan katsotaan. Joko on vaan tavallisia vatsavaivoja, tai sit on suppareita. Ja jos on suppareita niin kyllä ne tästä sitten pahenee ja sitten soittoa synnärille

Ei tuu ny mitään. Kävin pikku lenkillä ja alkoi kivuliaasti supistamaan. Kipu loppui ja tuli kerran uudestaan.
Nyt on koko vatsan alue arka ja kova. Ei mene levossakaan pois. Seuraan jos tulisi uusi kipukohtaus, siis kellotan. Kohta pitää ottaa panadol ja soittaa jonnekin jos ei lopu.

Vatsakivut vaan jatkuu. En kyllä vieläkään ole stressaantunut niistä. Katson nyt vielä yön yli.

Tää on jännittävä ketju. :) Itellä taitaa vielä mennä jokunen viikko, ennen kuin mitään tuntemuksia tulee.
Olisi kiva kuulla SatuMomin synnytyskertomus, siellähän vauva tuli myös aika aikaisin.

Olipa yö.. Siis mitään urheilua tai muuten raskasta en eilen tehnyt. Menkkajomotus alkoi illalla aaltoilevana ja välillä piti oikein irvistää kun tuntui pahalle. Yöllä heräsin neljään-viiteen kertaan kun jomotuskipu kasvoi. Tulee pitkä kuukausi jos tämä tällaisena jatkuu LA:han saakka.

Mulla on tullut noita henkeäsalpaavia suppareita jo 3-4 viikkoa, välillä useastikin päivän aikana. En kuitenkaan laske niitä vielä kivuliaiksi. :p Esikoinen meni kaksi viikkoa yli la:n ja synnytys lopulta käynnistettiin. Tätä kakkostakin odottelen syntyväksi varmaan vielä juhannuksena, kun ensimmäiset huhtikuisten kääröt harjoittelevat jo kääntymistä. :woot:

Viikko ollaan jo iltasin ja välillä aamusinkin supisteltu säännöllisesti vaikka otettu särkylääkkeitä. Nyt vaan ootellaan millo alkaa paikat aukeemaan :oops:

Mulla nyt viitisen päivää selvästi huonontunut yleisvointi. Vielä viime viikolla tein tunnin lenkin aamulla ja tunnin lenkin illalla koiran kanssa, nyt menee se puol tuntua kerrallaan ja vauhti on naurettavan hidas! Sattuu ja koskee vatsaa, ihan kun olisi supistus päällä non-stop, heikottaa ja etoo... Toivon että nämä enteilevät synnytystä!! Tänään viikkoja 36+2. Tällsista en jaksaisi mihinkään viikolle 41-42... :(

Mul on kans olo muuttunut "sairaammaksi". Kolottaa koko ajan jonnekkin, nouseminen on hankalaa, väsyttää jotenkin kestona ja kun lähtee kävelylle niin hengästyn nopeasti. Oon kolotuksista huolimatta yllättävän positiivisella tuulella, mut pelkään kans et näin jatkuu vielä pitkälti yli lasketunajan. Täällä siis mennään samalla viikolla, rv 36+3.

Ehkä oudoin kolotus liittyy syömiseen: aina kun syön, oli ruoka mitä tahansa, alkaa mahaan sattumaan. En tiiä onko mun vatsalaukku jotenkin ahtaalla, sillä pienen hedelmän syöminen ei välttämättä laukaise mahakipua, mutta kaksi paahtoleipää sen jo aiheuttaa.

Ehkä oudoin kolotus liittyy syömiseen: aina kun syön, oli ruoka mitä tahansa, alkaa mahaan sattumaan. En tiiä onko mun vatsalaukku jotenkin ahtaalla, sillä pienen hedelmän syöminen ei välttämättä laukaise mahakipua, mutta kaksi paahtoleipää sen jo aiheuttaa.

Ihan sama juttu! Tosin nyt on parin viime päivän aikana tää hiukan vähentynyt ja mun mielestä samalla masu vähän laskenut entisestään, joten oiskohan vauva laskeutunut kunnolla ja antaa sitten tilaa ruoallekin vähän paremmin.

Mulla kans yleisvointi alkanu heikentyä huomattavasti viime päivinä. Liikkuminen ja istuminen hankalaa. Supistelee ja särkee, väsyttää, turvottaa, huono olo koko ajan. Toivottavasti jotain ennakointia, eikä mitään myrkytystö tms. Ens viikolla olis ä-poli kontrolli, josko sit selviäis..

Mulla myös olo huono. Tosin on tämä flunssakin päällä että sekin varmaan näin raskaana verottaa voimia. Mutta tämä väsymys ja heikotus on kamalaa. Kun tuo heikko olo iskee niin kädet vaan vapisee ja pitää päästä pitkälleen. Toivottavasti loppuu kun flunssa loppuu.

Mulla näin jälkikäteen oon huomannu et oli koko viikon sellanen tuskanen olo aina välillä.. Jo 7.2 kun oltiin menossa vanhemmille syömään meinasin soittaa ettei tulla ku niin tuskanen olo et ois halunnu vaan maata.. Ja sit se yrjötauti ja sen jälkeisinä päivinä esim 11.2 olin iha loppu ku hoitelin kaverin kans asioita ni piti oikee välillä puhista ku oli niin tuskanen olo samanlainen fiilis ihanku vauva ois poikittain ollu mahassa ja venyttäny.. Kaverin kans kyl puhuttu et näytinki nii tuskaselta ei vaan osannu yhdistää ku la nii pitän ajan päässä :D mutta jälkiviisaana on hyvä olla :D mielenkiinnolla seuraan tätä ketjua kyllä :D

Apua Mami, mulla oli just eilen illalla tollainen olo, että ihan kuin vauva olis poikittain mahassa ja yrittäisi venyttää äärimmilleen. :D

Tää tapaus on kyllä vilkkaampi kuin esikoinen, vähän väliä on tuskainen olo kun myllätään pitkään ja perusteellisesti.

Semmonen yö sitten.. Heräsin kahden maita oksettavaan oloon ja menkkakipuihin eli supistuksiin siis ilmeisistikin. Kivut tuli aaltoina mutta niitä oli hirmu hankala mitenkään kellottaa, koska heti kun kipu alkoi edes vähän hellittää, niin mahassa alkoi kova liikehdintä asukkaan toimesta ja samalla etova olo lisääntyi niin, että olin jo pari kertaa varma, että kohta tulee yrjö. Vähän niinkuin vattataudin kramppeja ja oksettavaa oloa sekä kovia menkkakipuja oli vuorotellen putkeen ilman helpotusta. :shifty:

Sängystä oli pakko nousta ylös ja käveleskelin sitten keittiö-olohuone-väliä ja välillä istuen sohvalla (ja vessan lattialla) tunnustelin oloa. Tätä jatkui lähes puoltoista tuntia, kunnes totesin, ettei mahalaukku ole tyhjentymässä ja uskalsin ottaa Panadolin. Sitten helpotti.

Tunnustelin muuten noiden kipujen aikaan vatsaa ja ei se kyllä samalla lailla pinkeäksi vetäny kuin kivuttomien harjotus(?)supistusten aikana..? Viitaten siis sen viimeisimmän yleislääkärin naurahdukseen ettei "menkkakivut ilman kohdun jännitymistä ole supistuksia".:rolleyes: Kyllä mie nyt näillä tuntemuksilla väittäsin että kylläpäs on.

Eilen illalla vatta oli jotenki muutenki oudon tuntuinen, kohdun yläreunasta kosketusarka ja jotenki muutenki vähän arempi kuin normaalisti. Nyt kun heräsin, niin etovaa oloa edelleen on, mutta muutenki normaali vointi. Saas nähä mitä ens yö tuo tullessaan vai tuoko mitään.

Tänään 36+5.

Täällä supistelee taas. En ole edes käynyt lenkillä tänään vaan mies on hoitanut koiran lenkitykset tänään. Nyt hän meni yövuoroon niin mä käyn vielä ennen nukkumaanmenoa 30min kävelyn.. Katsoo mihin sekin johtaa.
Siis supistellut puoltoista tuntia, ensin 20min välein ja nyt tiheämmin (n5-10min) ei kyllä ole niin kivuliaita, pystyn hyvin kattomaan samalla telkkaria. Varmaan nää tästä kipeytyy jos lähen liikkeelle... Tai sit ei. Ärsyttävää kun ei tiedä miltä ne "oikeat" supparit tuntuu. Ja ei myöskään tiedä omaa kipukynnystä. Mietin vaan että mitä jos on hirveen korkee kipukynnys ja nää onkin ihan "aitoja" suppareita ja mä täällä vaan hillun murehtimatta haha

En ole kenenkään kuullut sanovan ettei synnytys satu (ilman kivunlievitystä siis). Mutta joo, teillä on jännittäviä hetkiä selkeästi, kun supistelee jo tuolla tavoin.

Takaisin