Synnytystä ennakoivat tuntemukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Iirai
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ootteko ite huomannu synnytyksen lähestyessä/alkaessa purppuraviivaa? Ite jännittelen kun semmonen on ilmestynyt pari päivää sitten haalea lyhyt, nyt tänä aamuna se on ollu tosi tumma ja pidempi! Olisin kyllä jo niin valmis synnyttään!! http://www.vau.fi/Synnytys/Synnytta...a--jonna-seurasi-synnytystaan-takamuksestaan/

Mä tossa yksi päivä tarkistelin pukamiani ja huomasin että pakaroiden väli on ihan liila. Ihmettelin miehelleki sitä. Luulin että oon saanu jonkun jättimustelman tai suonikohjun hanuriin :D Kun on tosissaan koko pakaroiden välinen rako liilassa viivassa.. Pitääki googlettaa..

Tania, millon sulla on laskettuaika? Itellä menossa rv 37+3. Viime viikolla neuvolalääkäri sano että tuntee vauvan pään sormellansa, ja että kohdunkaulaa jäljellä n. sentti. Satunnaisia supistuksia on ollu tässä jonkin aikaa, menkkamaista jomotusta ja alapäässä paineen tunnetta/vihlontaa. Tisseistä valuu maitoa jatkuvasti. Muistelisin, että samanlaista ois ollu viime raskaudessa, ihan muutama päivä ennen ku neiti päätti syntyä (rv 40+6). Sillon en ollu kuullu tosta purppuraviiva jutusta, joten mielenkiinnolla (jännityksellä!!) ootan, pitääkö paikkaansa että pian pääsis synnyttään!

Mielenkiintoinen teoria, tosin jos viiva ilmestyisi ja synnyttäisi vasta parin viikon kuluttua niin laittaisin sen samaan kastiin kuin limatulpan irtoaminen. Ts olis kiva jos jokin merkki kertoisi että synnytys tapahtuu parin-kolmen päivän sisällä :)

Mielenkiintoinen teoria, tosin jos viiva ilmestyisi ja synnyttäisi vasta parin viikon kuluttua niin laittaisin sen samaan kastiin kuin limatulpan irtoaminen. Ts olis kiva jos jokin merkki kertoisi että synnytys tapahtuu parin-kolmen päivän sisällä :)
Jep! Sen takia haluaisinki tietää muiden kokemuksia purppuraviivan ilmestymisestä, kun tosiaan vaan ton yhen suomalaisnaisen artikkelin oon löytänyt, missä kerrotaan omakohtanen juttu. Ja lupaan ilmotella muille synnytystä odottaville, miten omalla kohdalla kävi :-D

Nyt on menossa 38+0. Ei oo kyllä muita oireita ollu että en usko tän heti syntyvän.. Mielenkiinnolla odotan josko toi viiva ennustaisi jotain :D Huomenna on ä-poli aika jossa katsotaan koko ja että mahtuuko tulemaan. Kun päivystyksessä kolmisen viikkoa sitten (35+2) sen hetkinen kokoarvio oli jo 3,4kg..:confused: Eli voisi tulla ulos viim LA, ei olisi kiva pusertaa mitään yli 5kg ulos rv 42 :eek::D

Ootteko ite huomannu synnytyksen lähestyessä/alkaessa purppuraviivaa? Ite jännittelen kun semmonen on ilmestynyt pari päivää sitten haalea lyhyt, nyt tänä aamuna se on ollu tosi tumma ja pidempi! Olisin kyllä jo niin valmis synnyttään!! http://www.vau.fi/Synnytys/Synnytta...a--jonna-seurasi-synnytystaan-takamuksestaan/
Luin tästä jo aiemmin joskus joulun tienoilla mut unohdin kokonaan. Nyt oli pakko oli kurkata :D
Mul on sellanen tumma purppuraviiva, noin 4-5cm pitkä, joka päättyy pakaroiden väliin, eli ei nouse pakaroista selän puolelle. En tiiä onko tämä nyt se "viiva" mistä jutussa kerrotaan, mutta seurataan siis tilannetta.

Mullakin siis tumma purppuraviiva päättyy pakaroiden väliin, mutta siitä jatkuu haalea viiva selkään (n. 2cm).

Tänään 39+0, eli kohta (3viikon sisään) on lähtö.. Menkkatuntemuksia ja alaselän särkyä tuntuu aaltoina pitkin päivää, mut kunnon supistuksia ei oo tuntunut. Sen verran hyvä olo et veikkaan reilun viikon päästä alkavan vasta tapahtumaan.

Mulle sanottiin neuvolassa, että noi menkkamaiset kivutki voi olla niitä avaavia "supistuksia", kun mulla itelläki on niitä ollu, ja jotain alakerrassaki oli tapahtunu. Ja jotenki alaselän särky liittyis avautumiseen kans. Mutta toki se avautumisvaihe voi kestää pariki-neljäki viikkoa.

Täällä olo huononi reippaasti viikonlopun aikana. Kävellessä rupee supisteleen vähä väliä ja sukkapuikot vihloo kans lahjakkaasti. Levossa menee pääasiassa ohi, mutta jonku verran supistelee istuessakin. Ja jos vaan nousee ylös sohvalta ni tahtoo supistaa. Viime yönä vaavi liikku mahassa vaikka yleensä on yöt ihan rauhassa ja tänäänki on ollu aktiivisempi ku eilen. Saas nähä sitte joko nämä ois synnytyksen merkkejä, huomenna 38+0. Tänään koitan mennä rauhassa että kaveri pysyy masussa tän päivän ku mies menee kattomaan iltasella keikkaa. Muutenki ois aika kiirus viikko vielä, mutta jos on syntyäkseen ni saa tulla :) Nii ja yöllä oon saanu nukuttua pitkästä aikaa pitempiä pätkiä, ei oo tarvinnu herätä pissalle tunnin välein enää. Ja maha toimii useemmin ja on löysempää ku aikasemmin. Synnytyksen merkkejä enkä? Pehva tosin puskee reippaasti aina vaan ylemmäksi kylkiluihin, joten laskeutumista ei oo vielä havaittavissa... Pitäis vissiin varalta pakata se sairaalakassi valmiiksi :)

Eipä ollut hirveästi ennakoivia tuntemuksia. Yhtenä yönä menkkakipuja ja edellisenä päivänä yksi kipeä supistus. Tänään maha on tuntunut tosi painavalta, mutta ei ehtinyt laskeutua. Ja kohta mennään, että helposti meni tämä raskaus mun osalta :)

38+1

Kirjotellaanpas ajankuluks tänne vähän tilannetta. Tuossa parisen tuntia sitten purskahti pari desiä lapsivettä sänkyyn (tuntu siltä kuin vesi-ilmapallo olis poksahtanu sisällä :p) ja siitä asti tiputellu vettä nyt aamun. Synnärille soitin ja kun Streptokokki-testi on negatiivinen ja muksu kiinnittyny (eli kaikki kunnossa) niin puolilta päivin sinne olis lähtö. Tällä hetkellä pikkasen jo taitaa supistellakin. :grin

Tämmösiin oireisiin oon lähiaikoina kiinnittäny huomiota; viimeisen viikon aikana nukkuminen parantunu huomattavasti (ei oo ollu yövalvomisia yhtään) ja saman ajan suunnilleen öisin ollu menkkakivun tyyppistä jomotusta. Päivisin taas on kivuttomia harjotussupistuksia eli vatsa kovettunu, näitä ollu useita päivässä, ja nyt on pari kolme päivää vatsa toiminut useita kertoja päivässä. Ja lisäks listaan, että muksu oli eilen poikkeuksellisen aktiivinen koko päivän. :joyful:

Viime yönä taas menkkakivut oli ehkä aaltomaisempia, ja niitä oli vielä pari kertaa kuuden aikoihinkin aamullakin ja samalla normaalisti iltavirkku asukas liikuskeli mahassa paljon. Jotenki osasin arvellakin, että nyt muuten taitaa lähtöä enteillä, ja niinhän siinä kävi!

Niin ja tänään 39+4. Tästä se lähtee! :woot:

Kiva oli lukea Marjo noita ennakko-oireita. Onnea koitokseen. :)

Takaisin