Synnytystä ennakoivat oireet

sadetar83

Sukkela juttelija
Kesäkuunmammat 2015
Millaisia oireita sulla on ollut ennen synnytystä? mistä tiesit, että synnytys on käynnistymässä?
 
Tämmösenä "joulukevennyksenä" tänne:
Mie kun ootin esikoista, tuli joku tuntematon nainen juttelemaan ja sano miulle et synnytys on ihan lähipäivinä kun nenäs on tollee levenny -herranjumala miten loukkaannuin et tuntematon ihminen tuli sillä tavalla miun viimesen päälle meikattua naamaa arvostelemaan. Totesin hänelle vaan että aiemmin samana päivänä lääkäri oli miulle todennu ettei todennäkösesti tuu mitään tapahtumaan muutamaan viikkoon. Siinä sitten illalla tietysti googlailin enkä löytänyt mitään tietoa tällaisesta nenän levenemisestä ennen h-hetkeä. Puolitoista vuorokautta tämän naisen sutkautuksen jälkeen oli miulla täydellinen tyttövauvani sylissä! Ja tosiaan näin jälkikäteen kun ollaan miehen kanssa tutkittu kuvaa miusta kaksi päivää ennen synnytystä, miun nenä tosiaan oli leveämpi. Nyt olen tietysti täällä nenääni mittaillut jo viikon päivät et joko synnytys lähestyy:hilarious: En tosiaan ole kuullut mitään "faktatietoa" tän asian perusteeksi, mutta näin kävi omalla kohdalla:wacky:
 
Mulla lähti limatulppa irtoamaan 2 vuorokautta ennen synnytyksiä. Ja synnytys alkoi molemmilla kerroilla napakoilla suppareilla, kipeillä sellaisilla. Mulla on ollut kipeät supparit vain synnytyksissä, harkkasupparit on vain olleet lähinnä epämukavia. Ei oikeastaan muita oireita. Kalvot on aiemmissa puhkaistu vasta sairaalassa.
 
Itsekin oon kuullu tuosta nenän leviämisestä ja oon jo varmaan viikon katsonu itseäni peilistä kun nenä näyttää erilaiselta mutta eipä vauvaa kuulu :D
 
Nyt kun nenän leviämisestä on puhutti, niin menisköhän samaan lokeroon se että huulia turvottaa ja kihelmöi ja suun ympärys punertaa? En ole syönyt mitään mille vois olla allerginen. :D Esikoisesta ainoa ennakoiva oire oli vereslimainen vuoto joka alkoi ilman supistuksia 2pv ennen synnytystä. Nyt sitä ei ole näkynyt. Noin 1.5 viikkoa ennen esikoisen syntymää Vaun artikkelin innoittamana satuin vilkaisemaan näkyykö mulla " purppuraviivaa ". Näkyi, ja eilen katsoin että taas näkyy, ylettää pakaroiden yläreunaan asti. :D Tänään on lääkäri, jännittää että mitä sanoo.
 
Oli ihan turha lääkärikäynti, ei siis oikein sanonut mitään muuta kuin että " kyllä on iso!". Nuori mies joka tuskin kunnolla kokeili kohdunkaulaa, sanoi että normaali ja kirjoitti paperiin 3cm ja kiinni, kun taas 1, 5 kk sitten toinen lääkäri sanoi että 2cm ja alaosasta auki. Ei kommentoinut ollenkaan onko vauva kuinka alhaalla tms. Eikä ollut edes ihan varma miten päin vauva on, itse sain sanoa että kyllä se raivotarjonnassa on. :rolleyes:
 
@Lyydia Ei oo totta. Harmittaa, että ite oon tässä toisessa raskaudessa huomannut, että noi neuvolalääkärille on moni ihan "ulalla". Tai en tiedä onko ne ulalla, mutta päästelee suustaan lauseita jotka jää kaikumaan odottava äidin takaraivoon, vastailee epämääräisesti ja pahimmassa tapauksessa:ei ole edes paikalla, kun pitäisi.
 
Mulla kans neuvolalääkäri meinas viimeks ettei hänen varmaan kannata edes katsoa kohdunsuuta, kun ei hän siihen viimeksikään mitään tuntumaa saanut. Mulla siis tosi taaksekallistunut kohtu ja se on tooosi takana, mut kyllä muut lääkärit aiemmin on onnistuneet tsekkaan tilanteen aiemmissa radkauksissa ja nyt tässä äitipolin lääkärit myös. Ärsyttävää...
 
Miulla ei neuvolalääkäri edes tutkinut kohdunsuuta, sanoi että asialla ei kuitenkaan ole mitään merkitystä. Tiedän kyllä itsekin että ihan oikeassahan hän on (ennen esikoisen syntymää kohdunkaula ei ollut lyhentynyt ollenkaan avautumisesta puhumattakaan, eikä vauva ollut edes laskeutunut -silti synnytin reilu vuorokausi myöhemmin) olisin silti nyt halunnut että tilanne tarkistetaan..
 
Olishan se kiva tietää kun esikoistakin odottaessa olin tässä vaiheessa sormelle auki ja vauva niin alhaalla, että lääkäri kertoi pystyvänsä koskemaan vauvan päätä sormellaan. :rolleyes: Jos menee niinkuin esikoisen kanssa niin synnytys alkaa ensi viikon perjantaina. Aika jännää. :)
 
Täällä on nyt olla kahtena päivänä suht napakoita pitkiä supistuksia, mutta kivuttomia ja loppuu noin puolen tunnin päästä ekoista. Hieman alkaa ärsyttää. Eilen illallakin supisti sohvalla, siirryin sänkyyn niin ei enää mitään, sitten yöllä kahden maissa heräsin niin supisteli mutta loppu puoli kolmen aikoihin ja aamulla taas sama.. Tiedä sitten miten kauan näitä viitsii katsoa ilman että käy näytillä. Kun se streptokokkikin on positiivinen. Esikoisen aikaan ei tosiaan mitään supistuksia enemmälti ollu kun vasta silloin reilua päivää aiemmin ku synty.
 
Mies huomasi äsken et miun nenä on leventynyt -ja toden totta, kyllä se miun omaankin silmään näyttää leveemmältä kuin aamulla meikatessa! Esikoisen kohdalla synnytys käynnisty seuraavana tai sitä seuraavana päivänä nenän leventymisestä:nailbiting: Toivotaan että nenä on oikeassa:hilarious:
 
Hei onko täällä muita, joilla on menkkamaisia kipuja, mutta ei osaa sanoa, että johtuuko kipu siitä, että vauvan käsi/pää/tms.painaa vai onko ns.oikea supistus? [emoji23]
 
Viime viikolla oli tuollaista menkkajomotusta + selkäkipua, mutta samaan aikaan myös ummetus niin ei tiedä johtuiko siitä. Koko viikonlopun supisteli aika lujaa, mutta meni sitten ohi kuitenkin viimeistään tunnin päästä. Eli otti jo kipeetä ja oli erilaisia kuin menkkajomotusta. Tänään ei yhtäkään supistusta, ainakaan vielä
 
Takaisin
Top