Synnytystä ennakoivat oireet

catherine

Puuhakas puhuja
Joulukuunmammat 2015
Ajattelin tämmösen tehdä, muista ketjuista käyny lukemassa ja ajattelin että oma ois kiva. :D

Eli pähkäillään synnytystä edeltäviä oireita.

Mua supisti eilisaamun neuvolan jälkeen koko päivän, illalla jo napakammin. Lopahti sitten ja sain yön nukuttua kerrankin hyvin! Nyt aamulla heti noustessa alko menkkasärky joka on vaan voimistunu ja tulee ehkä vähän aaltoillen...
Pitäsköhän tähän heittää se kivoin ässä kehiin vielä kun tuo ukko on kotona ;)

Juu kaikki ässät kehiin vaan ;) Mulla monesti seksi tehnyt supistuksista kivuliaampia.. Toisinaan taas ei :D Mutta yrittänyttä ei laiteta! ;)
Mua turhauttaa kun monena yönä oli kaikkia tuntemuksia ja nyt pari edellistä yötä ei yhtään mitään.. :(

Ässät vaan peliin! Nykyään ei se mukavinkaan niistä sa mitään aikaiseksi ja siivous alkaa koskee vaan selkään ja saunassa lähtee taju... Mutta seksi nyt kivaa aina;)

Täällä ainakin nää menkka kivut saa jotain aikaiseksi! Koko ajan jyystää mahaa, toivoisin vaan että alkaisi oikeasti jo tapahtuu kun ei enää jakaisi odotella... Vähän ehkä malttamaton;)

Rv 38

Täällä kans yks martta-malttamaton! Jokainen lenkki-haravointi-siivous- ja kaikki vedetään sillä fiiliksellä että "jospa se synnytyskin käynnistyisi" :D Hitto kun tietäis vaan että koska se lähtö tulee!
37+4

Tääll o häärätty siivous-ässää jo viikon verran mutta se ei oo toiminu. Mukavinkaan ässä ei oo edes supisteluita aiheuttanu. Vielä o sauna testaamatta. Jos tänään tai huomenna kokeilis. Tää pakkaaminenki jo hankalaa ku hyvä että keittiön kaapeista yltää toiselta hyllyltä ottaa tavaroita ku masu ottaa vastaan :D muuten vois kyll syntyä vaikka viikonloppuna ku tiistaina tulee se maaginen 37+0 täyteen :)

Minä oon kokeillu kaikki ässät, mutta ei niiden johdosta oo tullu enempää supistuksia kuin muinakaan päivinä. Veikkaan että ne vaan nopeuttaa synnytystä jos se on jo hieman alkanut. Mutta jos kaikki paikat on suht kiinni, niin tuskin ne niitä rankasti lähtee availemaan.. Mutta yritys hyvä 10! :D

Enemmänki saa vaan selän kipiäksi :D ainahan sitä saa yrittää. Mutta esikoisen kohdalla ku kaikkeni yritin että ois synnytys käynnistyny nii eipä se mitään auttanu. Tulee sit ku o tullakseen :)

Täällä jatkunu menkkakivut taas aamusta asti... Välillä tulee oikein kunnon kramppeja.. Mut mikä hitto tää persekipu on? Ihan ku pakarat tulessa ja säteilee polviin asti takareisissä...

Ajattelinpa listata mun "oireet" näin 38 viikon kunniaksi. Eli sukkapuikot löytyy ja kestänyt jo monta kuukautta, menkkakivut seurana ollut myös monta kuukautta vaikka välillä vähän helpottanut, harkkarit voimistunut mutta oikeita supisteluja ei juurikaan ole ollut, ja tänään bongattu purppura viiva... Iltaisin järkyttävä paine mahassa ja alapäässä! Neuvolan mukaan vauva painaa jo syvällä lantiossa, ja rv 37+3 synnärillä kohdunkaulaa jäljellä 1 cm ja 3 cm auki! Paljon siis oireita mutta ei sitä vauvaa...

Ny on saunakin sit testattu. Hiukan epäilen tehoa, mutta jospa se auttais rentoutumisessa niin vois ens viikolla päästä tositoimiin ;)

Muoks. Ja näyttäis ainaki rentoutus tehneen jotain ku muutama useampi tujua supistusta melkoisten menkkajomojen kera "kärsitty" :) ehkä se tärkein onkin rentoutuminen?

Muokattu viimeksi:
No eipä auta ainakaan siivoominen ja sauna.. se kolmas jäänee tältä illalta kokeilematta, sen verran väsähtänyttä porukkaa tässä kumpikin.... hiukan tuntuu, mut niinpä jokaisena muunakin iltana tuntunu. Vauva nököttää massussa ja pysyy... Noiden kolmen ässän tarkoitus on valmistaa paikkoja, jolloin synnytys käynnistyy helpommin.. Seksi esimerkiksi; sperma kypsyttää kohdunsuuta sen sisältämien ainesosien takia... Siivoominen, eli mekaaninen liike, auttaa kohdunsuuta kypsymään, lyhenemään ja pehmenemään... Sauna omalta osaltaan rentouttaa äitiä, ja äidin lihaksia, vilkastuttaa verenkiertoa ja aiheuttaa myöskin ns mekaanista ärsytystä kehossa... Näin olen joskus lukenut, ja jotenkin kyllä ajatukseen täsmää ihan hyvin :)
Eli kyllä ne kolme ässää auttaa, mut auttaako ne heti, on vaan siitä kiinni onko paikat tarpeeksi valmiita siihen :D

Mulla käynnistettiin esikoinen nollasta,joten en tiennyt toisessa raskaudessa synnytystä ennakoivista merkeistä. Nyt Taavi sitten syntyi eilen ja voin listata ennakoivia merkkejä, kun lähti luonnollisesti käyntiin (tuli myös vauhdilla).
-pari päivää ennen kauhea nälkä koko päivän
-reipas kävelylenkki pienen pissahädän kanssa sai synnytyssupistukset alkamaan
-suoli tyhjeni varmaan 10x

Suosittelen vadelmalehtiteetä ja rappusten kävelyä! :-)

Voisinpa rustata tänne muutaman synnytys oireen, eli mua supisteli 3-4 pv kipeästi ennen synnytystä, jatkuva pissi ja kakka hätä, mutta mitään ei tule, iso viiruinen lima glöntti irtos pari h ennen kun supistukset ylty ja pari päivää oli järkyttävä nälkä ja jano!
Veren sokerit tasoittu alkuraskauden lukemiin n 2 viikkoa ennen synnytystä...

Viikko ennen supistelut alkoi napakoitua, mutta ei säännöllisiä. Maha löysällä, jatkuva pissahätä muutama päivä ennen sekä välillä yhtäkkiä saattoi tulla tosi huono olo. Päivää ennen epäsäännölliset supistukset kipeytyi, limatulppaa ja rusehtavaa vuotoa.

Viimesimmät oireet oli jatkuva polte selässä koko edellisen yön ja sit aamulla alko tulla limasempaa kirkasta vuotoa ja sit alkoikin supistukset, jotka ei enää lakanneet panadolilla, lämpöpussilla ja liikkumisella :) Tissitkin oli illalla jotenki täyteläisemmät ja tuli nukuttua vähän paremmin.

Laitanpa omani: viimeiseen asti hyvä vointi, olin juuri kaupungille lähdössä kun vedet meni. Vaavi ehkä normaalia rauhallisempi edell yön ja päivällä. Itsellä "normaali" raskas olo iltaisin. Ei kipeitä supituksia ollenkaan ennen synnytystä. Ne kyllä tunnisti sitten erilaisiksi helposti.

Lähtöä edeltävänä päivänä olin tosi väsynyt ja jotenki vaistomaisesti halusin vaan levätä. Parina yönä oli tullu jomotussupistuksia ja päivisin napakoita harkkareita. Mitään lomatulppaan viittaavaa ei näkyny ja yöllä sitten vedet vaan meni yks kaks yllättäen parin kipeän supparin jälkeen :)

Olin hyvin levoton muutamia päiviä ennen synnytystä. Ei oikein tiennyt miten päin olisi ollut. Muita synnytystä ennakoivia oireita ei oikein ollut. Vatsakin lähti tyhjentämään vasta kivuliaiden supistusten myötä. Ehkä ruokahaluttomuus enteili myös synnytyksen lähestymistä.

Mä huomasin, että käynnistymistä edeltävänä päivänä lenkillä oli hyvin vaikeaa kävely. Viimeiseen asti oli helppo kävellä, mutta tosiaan meni tosi vaivalloiseksi.

Takaisin