Synnytystä ennakoivat oireet

Hei nyt tarttisin mielipiteitä, ihan oman mielenrauhan vuoksi. Olin eilen illalla suihkussa kun yhtäkkiä tuntui kun olisin pissanut housuun ja minusta valui jotakin ulos, pesin tietty juuri shampoota pois silmät kiinni, joten en sen enempää ehtinyt analysoimaan. Hetken päästä tuli vielä loraus lisää, en erottanut suihkuveden joukosta mitään. Myöhemmin ilmeisesti limatulppaa tuli pihalle. Torstaina minulla alkoi limatulppa irtoamaan, eilen siis tuli lisää. Voiko olla, että tuo suihkussa tullut neste oli harvinaisen vetistä limatulppaa vai olisiko voinut olla liraus lapsivettä? Sen jälkeen ei ole nestettä tullut mutta tuota limaista, hieman vetistä vuotoa kyllä. Ei koko ajan, mutta sen verran että alushousut ovat kosteat... Lisäksi vauvan liikkeet rauhoittuneet eilis illan jälkeen TOSI paljon verrattuna tähän asti jatkuneeseen, älyttömään möyryämiseen. Liikkeitä kuitenkin aika ajoin tunnen, hikkailuakin oli, joten en niistä ole huolissani. Lähinnä tuo vuoto ihmetyttää! Sen suhteen kaipaisinkin mielipiteitä? Lisäksi nukuin viime yön sikeämmin ja paremmin kuin yhtenäkään yönä koko raskauden aikana! Aamulla en tuntenut kipua, vihlontaa, liitoskipuja tai mitään epämukavaa, oli TOSI outo fiilis ennenkun sitten lähdin liikkeelle ja normaali, epämiellyttävä olotila palautui :D

Kannattaa varmaan ihan varoiks lähtee synnärillä käymään et kattovat oliko lapsivettä, ihan sitä infektioriskiä ajatellen :)

Niiinu saattaa olla lapsivettä tai valkkaria, mut yhdyn edelliseen, jos vettä niin kannattaa käydä synnärillä( tai soittaa sinne) just tulehdus riskin takia:)

Eilen sinne jo soittelinkin, sanoivat että pitää seurailla 24h kotona että tuleeko lisää ja missä muodossa, sitten uudestaan soittoa. Tässä panikoiden ajattelin kuitenkin kysellä täälläkin jos joku osaisi yhdistää kuvaukseni perusteella asiat yks yhteen. :) Itse kovasti epäilen, ettei lapsivettä ollut, sillä sitähän pitäisi kaiken järjen mukaan tiputella sitten koko ajan ja niiden supistustenkin alkaa jossakin vaiheessa jos olisi kerran tiputellut suihkussa lapsivettä, eikö vain?

Meillä tammikuisissa on yks nainen kenellä tuli ruokalusikallisen verran lapsivettä, meni sairaalalle ja siellä nyt käynnistettävänä. Ei oo ainakaan sanonut että ois lorahdellut sen jälkeen :o itsellä ei kokemusta siitä vielä mut voisin veikata että sulla on synnytys muutenkin tosi lähellä jos limatulppakin jo lähtenyt :)

Mites hei, onko kenelläkään ennakoinut synnytystä kalvojen napsuminen kävellessä? Silleen että ihan kropassa tuntee kun nykäsee ja sit naksahtaa.

Mä olen nyt kuukauden ollut jo sormelle auki, kanavaa pari senttiä, vauvan pää kiinnittynyt ja on tosi alhaalla lantiossa. Epäsäännöllisiä kipeitä supistuksia on tullut jo monta päivää. Tänään ois 37+0 :)

Mulla on nyt viikkoja 40+3 eli voisi ja saisi jotain perjaatteessa tapahtuakin. No, pitää tuohon iltaan asti tarkkailla niinkun pyysivät ja sitten soittaa tai käydä näytillä.

Muutama viikko sitten olin kahdelle sormelle auki ja kohdunkaulaa jäljellä n.2cm. Mä en yhtään tiedä mistä naksumisesta ja poksumisesta kaikki puhuu, mulla ei ole ollut mitään, niin tuntuu ihan hassulta lukea että kaikilla täällä maha poksuu ja naksuu! :D

Mulla kuullu masusta poksumisia viikkoja ennen synnytystä:) eikä ne mitään synnytyksen käynnistymiseen liittyny... Vauvalla oli vaan tylsää ja paukutti kalvojaan:P

Äsken oltu käyrillä synnärillä tunnin verran. Vauvalla kaikki hyvin. Ei ollut lapsivettä minun vuotoni, kuulemma tosi nestemäistä valkovuotoa ja/tai limatulppaa, joka on ns hulauksina tullut ulos. Kätilö kuitenkin totesi että synnytys on erittäin alussa ja lähetti kotiin odottelemaan edistystä, siis mitä ihmettä?! :eek: En ole supistuksiani kyllä mitenkään erityisen pahoina tai edes kovin säännöllisinä pitänyt mutta niitä piirtyi käyrille noin 10min välein. En todellakaan olisi ajatellut synnytyksen olevan aivan alkutekijöissä niin kun kätilö sanoi!! Kätilö yritti myös kokeilla kohdunkaulan tilannetta mutta ei ylettänyt kun se on vielä niin ylhäällä... Oli kyllä TOSI kipeätä se ronkkiminen, vieläkin vihloo sen jäljiltä! :oops:

Ennakoivia oireita mun tapauksessa: Limatulppa irtos viikonloppuna. Vatta oli ripuli kuralla oikee kunnolla seuraavana aamuna. Siitä sitten 3-4 päivää oksettavaa oloa, oksennus lensiki pari kertaa. Selittämätöntä pahantuulisuutta ja epäsäännöllisiä supistuksia, jotka sit iha puskista muuttu oikeiks sen 4 päivän aikana :) nii ja kauhee nälkä, muttei mikää pysyny sisäl viimesin päivin

Mulla samat oireet kuin Lilith_Mist:llä lukuun ottamatta selkeää limatulppaa. Oireet jatkuneet jo reilun viikon eikä mitään tunnu tapahtuvan.

Jotain aikaa sitten holahti vetistä vuotoa niin että sänkykin katui, soitin siitä neuvolaan ja seurailin tilannetta. Neuvolatäti sanoi että jos olisi ollut lapsivettä ja kalvoissa reikä, niin holahtelu olisi jatkunut. Mulla ei jatkunut jotenka en soittanut edes synnärille.

Tänään rv 39+1 ja ihan poikki yöllisten supisteluiden takia.

Synnytystä edeltävänä päivänä olin ihan pirun äkäinen ja touhusin kauheasti ruokaa pakaseen. :p Yö meni hyvin ja aamulla kun kävin vessassa alkoivat supistukset :)

En tiiä onko tää oikee ketju, mut pakko kysyä muiden mielipidettä: Heräsin aamulla 8-9 välii alavatsakipuihin, sit koitin nukkua vielä mut heräilin aina vähät väliä, 10 jälkee menin suihkuun ei auttanu asiaan, edelleen tulee kipuilua joka kestää vajaan minuutin aina kerrallaan. Tähän väliin mahdollisesti limatulppa irtosi kun suihkun jälkeen vessassa kävin, tai siltä se omasta mielestä vaikutti. Sitten kellotin yhessä vaiheessa että tunnin sisään 10 kertaa tulee tämmösiä ja siis kestoltaan vajaan minuutin, eli vissiin supistuksia? Sen verran kipeetä tekee että vittuperkelettä koko päivän huutanut, mut vielä pärjää kotona. Missä vaiheessa viitsii synnärille soittaa, vai harjotteleeko mun kroppa vain? RV 39+4 tänään että synnytys voisi olla ajankohtainenkin, mutta koska esikoinen niin vähän kysymysmerkkinä ollaan. Osaisko joku sanoo jotain, mielipiteitä?

Siinä vaiheessa kun en enää kotona kipua / epämukavaa oloa kestänyt, soitin synnärille ja kysyin heidän mielipidettään kannattaako lähteä . Lähdin näytille ja eivät kotiin takaisin laittaneet, joten suosittelen soittamaan ja kysymään ohjeita

Sallaww jos sulla on panadolia niin ota sitä gramma, saattaa helpottaa jos ei helpota niin synnytys on lähellä.

panadol zapp 500mg löytyy, oon tänään ottanut 2 yhteensä. ei auttanut kumpikaan kerta, lievä päänsärky kyllä lähti! montako niitä saa päivän mittaan ottaa?

Pakkauksessa taitaa lukea kolme. Mutta niin taitaa lukea myös 1g paketissa :D kannattaa soittaa synnärille ja kysyä heiltä ohjeita :)

Takaisin