Synnytystä ennakoivat merkit

Kirjoitin 16.6. alaselkäkivuista ja minullehan syntyi pikkuinen poika 17.6. Nämä alaselkäkivut olivat siis merkki synnytyksestä, sillä "oikeat supistukset" tuntuivat minulla juurikin selkäkipuina. Kaikki aina sanovat, että kyllä oikeat supistukset sitten tunnistaa, niin toki tunnistaa siinä vaiheessa, kun paikat on auki ja supistukset säännölliset ja kovat, mutta en osannut kuvitella, että supistukset voivat todellakin tuntua vain selän puolella eli en olisi ensimmäisiä supistuksia tunnistanut "oikeiksi" ellei lapsivesi olisi mennyt.

Itseltäni meni siis lapsivedet aamuyöllä klo 3.45 ja sairaalassa olin klo 6, koska lapsivesi oli vihreää. Minut laitettiin käyrälle ja hoitaja sanoi supistusten tulevan jo säännöllisesti 5 min. välein ja olin pari senttiä auki, ja tässä vaiheessa en olisi itse tunnistanut näitä selkäkipuja supistuksiksi. Tunnin päästä tilanne olikin jo sitten toinen, kun kivut olivat eläimelliset ja supistuksia tuli 2 minuutin välein.

Mansikkainen
 
moi mammat !

huutelen tuosta heinäkuisista - lueskelin sunnuntaina näitä ennakoivia juttuja täältä - oli niin ihmeellinen olotila - alaselkään koski niinkuin ois saanu kylmää - nukuin yön todella levottomasti -
limatulpasta - se vissiii irtos tossa (la-su) sitä vähää mitä oli jäljellä - luulin sen valkoisen sormiin tarttuvan mönjän (todella vähäistä) olevan lääkekuurista johtuvaa eritettä :/

no sitten maanantaina klo 10.30 meni lapsivedet ja tyttövauva syntyi klo 16.19 (RV 36+3)
 
Moi hen ja onnittelut vauvauutisista! :)

Täällä kesäkuisissa vielä odotellaan, ja kovasti olisi pieni jo tervetullut masusta ulos. :)

Eilen itselläni erikoinen olo koko päivän ja illan, sekä viime yönä supisteli läpi yön, muttei niin kovasti / säännöllisesti, että olisin alkanut niitä kellottelemaan. Sellaista kuukautiskipumaista kipua ja vatsa ihan pingottuneena vähän väliä. Illalla oli ekaa kertaa etovaa oloa saunomisen yhteydessä. Mitään vuotoja ei ole vielä tullut.

Pikkuinen myös möyrysi eilen illalla TOSI paljon aivan alhaalla, eli häpyluussa ja ihan alhaalla asti tuntui vihlaisuja ja möyrintää aktiivisesti klo 21 - 24.

 
Nyt kun on synnytyksestä se neljä viikkoa menny ni ku rupee oikein tarkkaan miettii että oliko mitään oireita ennen kun rysähti käyntiin, niin olihan niitä. Mulla tuli juuri tuo ala selkä kipeeksi ja rupesin vuotamaan limasen verestävää vuotoa, siitä seuraavana päivänä alko säännölliset ja voimakkaat supistukset :)
 
Reilu vko synnytyksestä ja pakko sanoa et luulin supistuksia jotenkin erilaisiksi, olin siinä uskossa että koko vatsa kuuluis jotenkin kiristyä ja pingottua aina supparin aikana mutta siis mun kohdalla ne oli ainakin kovia "menkkakipuja" siis aikamoisen kovempia menkkakipuja mutta nimenomaan ihan samanlaisia ainakin mulla. Selkä ei juurikaan kipuillut eikä reisissä tuntunut mutta alavatsassa kylläkin. Oli toki selässäkin sitten avautumisen yhteydessä kipua semmosta säteilyä mutta enemmän ne oli alavatsan kipuja. 

Se kuuluisa limatulppa irtos vessareissun yhteydessä rv 40+0, samaisena päivänä rupes tulemaan hyvin niukkaa vaaleanpunaista vuotoa lähinnä vessapaperiin, muuta vuotoa ei ollut. Synnytys siis rv 40+3, sitä ennen kolme päivää käynnistystä..
 
Takaisin
Top