Synnytystä ennakoivat merkit

Muhoska

Silmät suurina ihmettelijä
En nyt ihan pikasilmäyksellä löytänyt kesäkuisista tällaista ketjua, joten ajattelin aloittaa sellaisen itse...

Eli kun se laskettu aika nyt itse kullakin alkaa lähestyä ja joillakin ehkä mennytkin jo, niin ainakin minä alan kovasti bongailla itseltäni synnytystä ennakoivia merkkejä. Kertokaahan omia kokemuksianne esim. edellisistä raskauksista tai mitä olette kuulleet. Entä onko niitä merkkejä jo ilmaantunut itsellenne? Limatulpan irtoaminenhan on ainakin yksi (minulla EHKÄ lähti irtoamaan eilen ja jatkunut tämän päivän). Mitä muita?

Tässä muutamia, mitä olen itse kuullut ja kovasti jo yrittänyt itseltäni löytää:
- verenpaineen nousu (itselläni ollut koko raskauden ajan koholla ja nyt alkanut puolestaan laskea)
- vetämätön tai etova olo (välillä kyllä löytyy tai sitten se on puhdasta laiskuutta :D)
- löysä vatsa
- menkkamaiset kivut (ollut jo reilun viikon verran joka ilta)
- levottomuus
- vauvan liikkeiden väheneminen tai ns. "tyyntä myrskyn edellä"
Ja ehkäpä hauskimman merkin kuulin tänään:
- nenän turpoaminen

Tietenkin supistukset kertovat sitten kun se aika alkaa ihan oikeasti lähestyä, mutta näitä on hauskaa tarkkailla itseltä ja miettiä, että jokohan ne supistuksetkin kohta alkavat. Eli ihan "hupipohjalta" mennään ja näitä listaillaan. :)
 
Katsotaankatsotaan...

Mulla on/oli LA tänään. Nyt on parhaillaan etova olo, löysä vatsa ja oon jotenkin tosi levoton. Mies ja mun veli katsoo parhaillaa dvd:tä joka on tosi hyvä mut itse en vaan pystynyt keskittymään siihen ollenkaan kun olo on niin karsea...
ELI toivottavasti nämä on käynnistyvän synnytyksen merkkejä! Haluaisin jo oman kroppani ihan vaan itselleni :)
 
Toivotaan, että ovat. :) Ilmoittelehan sitten tännekin, joko pääsit synnyttämään.
 
Hyvä palsta, varsinkin kun täällä odotellaan jo synnytystä kuin kuuta nousevaa!
Mulla ennakoivia merkkejä on ollut ennakoivien supistusten tihentyminen ja koveneminen sekä eilen aamulla kun heräsin oli masu laskeentunut. Nännejä on myös vihlonut ja maitoakin jo vähän herunut.
 
Mä täällä kärvistelen, viime yö meni menkkamaisten kipujen takia puolihorroksella, turvotus on ihan infernaalinen, ja nyt aamulla se oli sitten levinnyt jo huuliin =D On meinaan ihan kohtuulliset jo ilmankin, mutta nyt ne oli sellaset että ihan kun olis jotain täyteaineita työnnetty pari tuubia sinne. Napakoita supistuksia on tässä ollut aamupäivän, ja kävelyllä metsässä käytiin kokeilemassa josko ne siitä voimistuisi, noh, katsotaan nyt.. Olo on ollut vähän vetelä ja ällö pari päivää, pakki ei varsinaisesti ole vielä sekaisin, mutta toimii vähän useammin kun yleensä. Verenpaine on vähän nousemaan päin, ja tuntuu että masuasukki on laskemaan päin, vaikka aika alhaalla se on jo ollut hetken aikaa. Tänään viikkoja täynnä 37. Tulis jo ulos!
 
Käväisin eilen työpaikalla laulamassa suvivirren, niin yksi työkavereistani, että poskipäilleni on noussut mustat pisteet (!!), jotka kuulemma ennakoivat synnytystä! Itse tosin uskon näiden mustien alueiden johtuvan edellisyön valvomisesta. ;)



Mansikkainen

 
Niin ja esimaitoa on herunut jo ihan kunnolla, ei tosin itsestään, mutta jos vähän houkutelee niin tulee ihan kivasti.
 
Juu ei olla vieläkään synnytetty... Eikä edes ihmeesti supistele. Liikkua yritän mutta turvotus jaloissa on tosi voimakasta. Toissailtana kävin kävelyllä ja siitä tuli niin huono jak kipeä olo mut ei mitään synnytysoireita... Eli ollaan ja odotellaan.
 
Aika hauska ketju... tuleehan näitä juttuja väistämättä mietittyä :)

Mulla on kans ollut toi kummallinen etova olo nyt muutamana päivänä. Se tulee miten haluaa ja onneksi myös katoaa. On erilainen pahoinvoinnin tunne kuin "alkuraskaudesta". Menkkamaista kipua on ollut, varsinkin illalla. Samoin kuin rintojen nipistely ja pieni heruminen.

Tässä muutama ilta sitten päätin kokeilla harjoitussupistusten kellottamista ja oli jännä huomata, että ne tuli tasan viiden minuutin välein vajaan kahden tunnin ajan. Sitten nekin vaan loppuivat. Onko muut kellottaneet harjoitussuppareitaan? Miten ootte sen tehneet? Mun paperilapulle kirjoittamat kellonajat oli jotenkin tosi työläs tapa...

Toi nenän ja huulten turpoaminen on muuten huomattu täälläkin. Nenä varsinkin on vähän kuin tukossa koko ajan, vaikkei yhtään ole allergiaa tai nuhaa.

Toivottavasti nää nyt olisi sitten niitä merkkejä :)
 
Kyllä näitä asioita ihan pakosti miettii..
Mulla on nyt rv 39+2 ja alkaa olee jo aika kypsyny olo tähän olotilaan.
Tii: oon käyttäny kännykän sekunttikelloa harkkasupistusten kellottamiseen. On tullu välillä 4-7 min.välein pari tuntia ja sit ne häviää. MELKO turhauttavaa..
Esikoisen(s.02/08)kanssa ei juuri ees ollu harjoitussupistuksia, paineet nous hurjasti kaks viikkoo ennen synnytystä sit rv 40+4 tuli vähän lapsivettä ja siitä 11 h myöhemmin poitsu sylissä :) Toivottavasti ei tarvis enää oottaa yli viikkoa...
On ollu ainaki oireita, limatulppaa oon bongaillu jo reilu viikon ja masu ollu sekasin ja supistukset tullu kipeemmiks, ihme huono olo vaivaa myös täällä. Kyllä noi helteet on ihania(tai sit ei!)
Tsemppiä synnytyksiin :)
 
Mulla ei ole harjoitussupistuksiakaan, huoh. Lapsikin heiluu kovasti.  eli kai tässä paukutellaan vielä päiviä tässä olotilassa. Ei yhtään huvittais kun on nuo helteetkin tulossa...
 
NtiKesäheinä, samassa päivässä näköjään mennään ja täällä on toinen samanlainen.. Ei edes harjoitussupistuksia, oikeestaan ei koko odotusaikana mitään, ei yhtään mitään.. :-D Alkaa jo vähän turhauttaa kun tuntuu, ettei mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä ole ja laskettu aika meni jo perjantaina... :) Mutta tsemppiä kaikille odotukseen :)
 
Kiva lukea muiden oireista! Täällä harvakseltaa supistuksia, mutta eivät ole hirveän voimakkaita saati ollenkaan säännöllisiä (mutta kumminkin viikon verran olleet päivittäisiä). En kyllä ole kellottanutkaan niitä... Lisäksi vatsa on toiminut nopeammin jo reilun viikon ajan, ja koko ajan kiihtyvällä tahdilla.

Tänään mulla on ollut todella heikko fiilis: huimailee, heikottaa, etoo... Lisäksi sydän tuntuu hakkaavan normaalia nopeammin. Epäilin ensin aiheuttajaksi tätä hellettä, mutta enää en olekaan varma. Meinasin jo huolestua tästä olostani, kun ei ole aiemmin tällaista ollut, mutta näitä luettuani voinen olettaa että normaalia on..?? Olo ei ole kohentunut levosta, juomisesta tai syömisestä huolimatta. Varsinkin tuo etova olo on todella kurjaa, ja sitä on jatkunut nyt koko iltapäivän. Ja jahas, suoli ilmoittaa jälleen toiminnastaan, jo kolmannen (vai neljännen??) kerran tänään. (Pahoittelut yksityiskohdasta, mutta eipä täällä tarvinne kehon eritteitä ujostella. ;))
 
Hittolainen Äni, jos ehdit ennen mua =D Noh, kaikkihan me taidetaan kuitenkin väkisinkin jossain kohtaa päästä tästä piinasta.. Harjotussuppareita jos kellottelisin, saisin niin tehdä kooooko päivät, mutta kipeämpiä ei ole ollut, muuten kun lyllerryslenkin aikana tänään aiemmin. Aargh.
 
Tuskin vielä ennakoi synnytystä, mutta tänään on ollut koko päivän aika reippaasti harjoitussupistuksia. Välillä olen tuntenut jopa jotain...tosin kivusta ei voi kyllä puhua. Jossain vaiheessa kattelin kelloakin vähän sillä silmällä ja kyllä niitä tuli noin 6 min välein. Välillä jopa 3 min välein. Menkkakipuakin ollut koko päivän, mutta se tuntuis vähän olevan vähenemään päin... muita merkkejä ei sitten olekkaan ja luulenkin että tässä mennään vielä pari viikkoa helposti. Vauva on kyllä (kuulemma) laskeutunut ja painetta kyllä tuntuukin sen suuntaisesti. Ja viime viikolla vihloi aika paljonkin, teki varmaan sen verran tilaa. Limatulpasta ei ole tietoakaan, mutta siitä nyt sanottiin valmennuksessa, että sen tulemisella ei ole juurikaan tekemistä synnytyksen kanssa. Joskus tulee vaikka pari viikkoa ennen synnytystä ja toisinaan saattaa tulla ulos vasta vauvan pään mukana.. viikkoja on nyt 38+4.
 
Täällä on myös ollut viikonlopusta lähtien välillä todellakin voimakkaita supistuksia. Sunnuntaina kaupoilla käydessä alkoi supistella oikein toden teolla, olivat voimakkaita ja kovia "menkkakipuja" alaselässä, joita tuli 5-10 min välein hieman vaihdellen. Niitä jatkui vaikka kuinka monta tuntia ja ajattelin jo, että soittelen kohta synnärille, mutta sitten ne menivät ohi! emoticon Voimakkaita viiltelyjä alamahassa on jatkunut siitä lähtien, mutta mitään muuta ei tapahdu! Viime tiistaina äitipolilla käydessä lääkäri totesi, että vauvan pää tuntuu jo selvästi ja olen jo vähän auennut, mutta minun tuurilla tämä menee silti yliaikaiseksi. Vatsa on aivan hervoton (minulta on kyselty jo tammikuussa koska synnytän, joten täällä ei olla ihan pikkuruisia) joten alkaisin olla aika mittaani myöten täynnä.

Rukoilen ennennäkemätöntä jääaaltoa pyyhkäisemään Suomen yli! emoticon
 
Onko kellään muulla tosi kipeät jalkapohjat? Erittäin ärsyttävä oire, lienee vahvasti kytköksissä tähän megaturvotukseen.. Tissitkin on ihan hirveen kokoset, ei meinaa mahtua enää mihinkään. Ja kipeät on... Puuh. Noh, sekstailu ei taida enään onnistua, maha on tiellä, ja takaapäin ei mahdu =D Jospa sekin kertois jotain. Eilen vielä kuitenkin onnistui... =D Alkaa kertyä näitä likaisia yksityiskohtia pikkuhiljaa tänne.
 
RiikkaJ: Uskon, että kipeät jalkapohjat liittyy turvotukseen. Itselläni turvotus vain pahenee! Kävin eilen neuvolassa, edellisestä oli kaksi viikkoa ja painoa oli tullut 3kg (!!), kertoo ehkä jotain turvotuksesta. Kiitos turvotuksen, suonenvedon ja vasemman jalan hermosäryn on kävelyni tällä hetkellä tosi vaivalloista. Haluaisin jo niin paljon olla "tasapuolinen" kumppani enkä mikään kävelevä vaivakasa, jonka kanssa seksin harrastaminenkin vaatii erikoisjärjestelyjä. Raskausaikana nainen kokee olevansa hehkeimmillään vai miten se meni? ;)



Vatsa on ollut erittäin herkkä ja vessakäyntejä oli eilenkin neljä, joten Äni, samoissa mennään!

Mansikkainen

 
bluberry: saas nähdä kumpi meistä pääsee "piinastaan" ensin :) nämä helteet eivät todellakaan oloa helpota. Käytiin eilen hakemassa pari tuuletinta avuksi ja märät pyyhkeet ovat POP. Viimeisenä keinona pulahdan meidän uima-altaaseen (siellä vesi on yhä alle 20 asteista kun allas on sisällä). 

No kun yksityiskohtien tasolle mennään :) niin meillä ei olla harrastettu seksiä ollenkaan koko viimeisen kolmanneksen aikana. Ei yksinkertaisesti tee mieli (ja liitoskivutkin oli niin kovat, nyt vain liian iso olo). Nyt vaikka tekisikin mieli niin se tuntuu ihan liian työläältä (ja hikiseltä) puuhalta :D siksi myös haluaisi tästä masusta kohta eroon.
 
Kaikkia epätoivoisia voin lohduttaa, että minkäänlaisia ennakoivia merkkejä ei mullakaan ollut. Vedet meni yhtäkkiä illalla klo 22 ja klo 9.54 poika näki päivänvalon.
 
Takaisin
Top