Synnytysmietteitä

Huhhuh, aika hurja synnytys! Noi solisluun murtumat on ilmeisesti aika yleisiä, määkin tiedän muutaman kenellä on ollut ja hienosti ovat parantuneet! :)
 
Joo. Hän käyttää hyvin tuota kättä, jos ei tiedä niin ei huomaa. Ainoastaan, kun nostaa niin välillä rutisee ikävästi. Yleensä vauvat kuulemma vaan roikottavat kipeää kättä. :)
 
Kuulostaa hurjalta tuollainen murtuminen, mutta hienoa ettei vauva oo moksiskaan! :) Mun esikoinen sai synnytyksessä kipeetä solisluuhun, ei murtunut mutta roikotteli silti. :D
 
Miten teillä muilla on sujunut toipuminen synnytyksestä?
Mulla on tosi väsynyt ja huimaava olo heti kun tekee vähänkin enemmän kuin normaalit päiväaktiviteetit. Hengästyttää liikkuessa ja tuntuu, et oon ihan hapoilla kevyestäkin lenkistä. Kaksi viikkoa nyt siis synnytyksestä ja tuntuu, et vointi vaan on huonontunut. Ruoka maistuu hyvin ja juonkin ahkerasti. Voi olla, että hemoglobiini on vaan niin alhainen, synnärillä mulle tiputettiin kaks pussia punasoluja.
 
Mulla toipuminen on edennyt hämmästyttävän hyvin, vaikka hb kävi 87ssä synnytyksen jälkeen. Enää ei juuri pyörrytä, mutta kovin paljon en tietty päivän aikana teekään ylimääräistä. Ja hb oli noussut jo 120een, mikä yllätti. Floradix ilmeisesti auttoi.
 
Selvis syy huonoon vointiin! Kuume nyt 38,9'C :'(
Ei muuta kuin aamulla lääkäriin näytille ja lottoamaan onko kyseessä rintarauhastulehdus vaiko sisäsynnytintulehdus. Rintarauhastulehdus todennäköisempi. Hurjaa, kun ei jaksa vauvaa kannatella ja tietenkin tänään oli miehen viimeinen isyysvapaapäivä :sad001
 
Eli vasemmassa rinnassa rintarauhastulehdus. Kaiken lisäksi vauvalla oli eilen sellainen päivä, että oli ihan siis jatkuvasti rinnalla ja jos ei ollut, niin huusi! Ei suostunut nukkumaan, kun ihan pieniä hetkiä. Yö meni onneksi nyt hyvin. Oli ihan kamalaa imettää koko päivän, kun vasen rinta on niin kipeä. Särkylääkkeiden voimalla menty nyt. Ei ollut toivoakaan eilen, että olis saanut levätä omaa kuumetta pois. Toivottavasti tänään olisi jo parempi päivä!
 
Voi ei AstaE! Onko sulla nyt lääkekuuri siihen tulehdukseen? Sen pitäs auttaa nopeesti.
Muillekin vinkkinä että suojatkaa rinnat hyvin kun liikutte ulkona, veto on todella pahasta. Itellä tuntuu heti kurjalta kun on kylmempi ilma.
 
Huomattu on ulkona jos ei laita tarpeeksi päälle niin tisseissä sen tuntee kyllä ensimmäisenä, itsellä kyllä tissit meinaa peleltua jo sisällä :D

Sent from my C6903 using Vau Foorumi mobile app
 
Onko kellään ohjetta tai paikkaa mistä vois ostaa villaisia liivinsuojia? Siis ohjetta että vois itse tehdä.
 
On menossa antiboootit joo. Täytyy rinnat tosiaan suojata, tavallinen lämmin pukeutuminen ei riittänytkään.
 
On kyllä niin ikävää toi viima ja tuntuu ettei edes postilaatikolla voi piipahtaa ilman täyspakkausvarustusta tai muuten ottaa heti tisseihin.. paksu kaulahuivi takin alle tissien päälle on hyvä keino myös. Pikaista paranemista AstaE!
 
ja vaikka itse tissit olis lämpimät, niin kylmät väreet tuntee siellä silti. mulla on vaikeuksia tiskata kattiloita, kun metallin kilinästä menee aina kananlihalle ja tissit vihloo :D
 
Mulla meni vielä vaihtoon antibiootti tässä rintarauhasen tulehduksen hoidossa. Nyt tuntuu vointi jo kohenevan, mutta rinnassa on edelleen sellainen pieni möhkyrä. Tarvittaessa se ultrataan tällä viikolla.
Lisäksi huomasin eilen, että mulle on tullut vatsaan raskausarpia. Niitä ei siis tullut ollenkaan raskausaikana, vaan nyt vasta, kun tuo maha tossa roikkuu :sad001 laitoin netistä tilaukseen sellasen säädettävän kankaisen "korsetin" mikä tulee vatsan ympäri ja pitäis tosiaan ehkäistä arpien muodostumista, kun maha ei pääse vapaasti liikkumaan esimerkiksi lenkillä.
 
Takaisin
Top