MaalisVauveli
Oman äänensä löytänyt
Sympatiat Noddelle, synnytyskertomuksesi kuulostaa ihan ensimmäiseltä synnytykseltäni paitsi että avautumisvaihe ei ollut minulla noin pitkä. Silloin itsellä vauva myös virhetarjonnassa -> lääkärit sanoivat että oli painanut jotain hermoa -> järkyttävän voimakkaat alaselkäkivut ja ei puhettakaan että olisi voinut ajatella ponnistamista. Oksitosiini tippui täysillä, oliko 180ml/h tai jotain. Lopputuloksena imukuppiulosautto niin että vauva oli hyvin ylhäällä, muistan että pelkkä imukupin laitto sattui jumalattomasti. Puudutukset eivät toimineet ja tunsin repeilyn, siitä jäi kammo (2.asteen repeämö + eppari). Huusin ja kiljuin ja potkin & revin lääkäreitä/kätilöitä. Lastenlääkärikin roikkui yhdessä raajassani...
mies kauhuissaan piteli käsistä. Nyt tokassa raskaudessa kävin pelkopolilla ja sain sovittua että imukuppiin ei enää lähdetä vaan sitten kiireellinen sektio. Tämän turvin uskalsin yrittää alatiesynnytystä ja onneksi uskalsin! Nyt oli todella nopea ja helppo ja hyvä kokemus. Puudutukset pelasivat, pieni repeämä ja itse sain vauvan ponnistettua ilman apuja! Oli voittaja fiilis synnytyksen jälkeen, itkin onnesta. Eli yhdyn Jalavan kommenttiin, toinen synnytys voi mennä oikein hyvin vaikka ekasta huonot kokemukset.
mies kauhuissaan piteli käsistä. Nyt tokassa raskaudessa kävin pelkopolilla ja sain sovittua että imukuppiin ei enää lähdetä vaan sitten kiireellinen sektio. Tämän turvin uskalsin yrittää alatiesynnytystä ja onneksi uskalsin! Nyt oli todella nopea ja helppo ja hyvä kokemus. Puudutukset pelasivat, pieni repeämä ja itse sain vauvan ponnistettua ilman apuja! Oli voittaja fiilis synnytyksen jälkeen, itkin onnesta. Eli yhdyn Jalavan kommenttiin, toinen synnytys voi mennä oikein hyvin vaikka ekasta huonot kokemukset.