Sillai lyhyesti... Maanantaina klo 8 sovittuun aikaan polille. Normi ilmottautuminen, verenpaineet, pissanäyte, ultra. Sitte sisätutkimus ja huoneessa multa lupaa kysymättä nuori mieskandi... Painoarvio ultrassa 4046 grammaa ja lääkäri käy höpöttämään jostain insuliinin aloituksesta?!? (2 vkoa ennen laskettua aikaa...) sanottiin mun miehen kanssa että me ollaan käynnistykseen kyllä tulossa... 9 aikaan päästiin sitten perhekammariin ja 10 sain suun kautta ekan käynnistyslääkkeen. Siinä miehen kanssa sitte vietettiin aikaa ja odoteltiin vaikutusta. Ei tapahtunu mitään. Lääkäri ja se pirun kandi tuli tekemään sisätutkimuksen. Annettiin toinen nappi klo 16 aikaan. Myöhemmin kävi taas eri lääkäri mua ronkkimassa, taas joku opiskelija mukanaan. Siis miks pahoitella että he tietää että se tutkimus tekee kipeetä ja sit huvikseen opiskella mun anatomiaa ku jo eka totee, että mikä on tulos. Päätettiin että mies lähtee yöks kotiin kun olen vikan napin saanut. Sen sain sitte klo 20 aikaan. Ja samalla reissulla tutkittiin että joo, nyt on 2 sormelle auki mutta ei sen kummempaa. Klo 21.25 kuluu kesken torkkujen peräpäästä Poks! Ja tunnen jotain märkää jalkovälissä. Mietin tokkurassa pari minuuttia että mitä hemmettiä ja soitan yökätilön paikalle. Hän vaihtaa mut kuiviin ja jättää nukkumaan. Ohjeistaa kyllä että vettä tulee sieltä nyt niin kauan ku sitä on ja kertoo missä on lisää pikkuhousuja ja vaippoja. Myöhemmin itkua vääntäen uskallan nousta sängystä uudestaan. Vettä vaan tulvii ulos. Vessan valossa näen sitten että se on kirkasta ja vaihdan itseni kuiviin. Supistuksia tuli 5-8 minuutin välein ja ne kesti n. minuutin kerrallaan. Verikoe otettiin vielä samana yönä tuloksella 8. Samalla pyysin kipulääkettä että saisin unta. Nukuin sen piikin voimalla 3 tuntia. Uusi verikoe aamulla tuloksella 11. Sain antibioottia tipan kautta varmuuden vuoksi. Aamulääkärit teki taas sisätutkimuksen, tällä kertaa 3 eri lääkäriä jonossa!! Ja ei muutosta. Klo 12 oksitoniinitippa päälle ja aivan saatanalliset supistukset alkaa. Alkuun n. puolen tunnin välein ja sitten 3-5 minuutin välein sellasia 45-60 sekunnin pituisina. Tätä sitten klo 18 asti kunnes tippa on valunut loppuun vaikka pyysin lopettamaan siinä vaiheessa kun taas eri kätilö ja harjoittelijalikka ronkkivat mua ja totesivat että ei muutosta.... Kun tippa oli laskettu loppuun niin taas eri lääkäri teki sisätutkimuksen ja päätettiin yöksi keskeyttää käynnistys. Mä olin aivan poikki. Mies sanoi, että olin ne supistusten välit (5min) aina nukahtanu ja kuorsannu. Ja mikä hauskinta, se niiden anturi ei toiminu ja yhtään supistusta ei kirjaantunu käyrälle eikä ne pimut suostunu uskomaan meitä... Sain kipupiikin sitte viimein ja nukahtamislääkkeet. Uusi verikoe otettu ja tulos 22.... Taas yöllä antibioottia ja vauvalle pinni päähän ja sitä kautta sydänäänien kuuntelu. Aamuun asti sain nukuttua. Ne julmat supistukset oli vaan kemiallisia, keinotekoisia jotka ei tuottanu muuta ku tuskaa. Aamulla 7 aikaan kävi lääkäri jolle sanottiin että se piisas meille sitä lajia ja mieluummin vaikka leikataan. Hän kävi konsultoimassa toisia lääkäreitä ja sitten tuli kertomaan että kohta leikataan. Klo 8.44 oli poika maailmassa. Ei hengittänyt kunnolla itse, sokeriarvot alhaiset ja infektio päällä. Mulla itellä sillä hetkellä arvo 77.... Ja mistähän vois johtua? Vittu 35 tuntia pidettiin vauva mun sisällä vaikka vedet oli menny. Tällä hetkellä vauva keskolassa. Hengittää hyvin itse, infektiota ei enää ole mutta sokerit vielä vähän alhaiset niin saa liuosta kanyylin kautta, paranemaan päin kyllä. Mulla itellä tulehdusarvot jo 163, ja saan jo kahta eri antibioottitippaa. Ehkä täältä ens vkolla päästään kotiin....