Synnytys

Kiitos kokemuksista! Näin ymmärsin, että toimenpide ei juuri pitäisi tuntua. Pelottaa lähinnä tuo puhkaisun peruuttamattomuus ja jos synnytys ei lähde siitä huolimatta käyntiin... sektioon en haluaisi missään tapauksessa.

Viime keskiviikkona käynnistettiin kalvojen puhkaisulla, ei ollut normaalia kyne tutkimusta kummoisempi toimenpide se veden jatkuva valuminen sen jälkeen on ärsyttävää kun kaikki kastuu.
Puolentunnin sisään taisi tulla ensimmäinen kova supistus josta sitten alkoi tulemaan säännöllisiä supistuksia.

Mulla puhkastiin esikoiselta kalvot käynnistykseksi, koska vedet oli tihkunu yli vuorokauden. Olin jo 5 cm auki ja tästä synnytys käynnistyi hyvin. Itse toimenpide ei sattunut ollenkaan.

Tutuuh, miten totesit vesien tihkumisen? Mun mielestä se on näin ensisynnyttäjälle hassu ohjeistus neuvolasta, että laita side ja seuraa tilannetta, haistele.. en mä ainakaan osais huomata siitä mitään, kun ei oikein tiedä, että miten sitä tilannetta nyt sit pitäisi oikein seurata :D

Mangusti, vaikka kalvojen puhkaisu yksinään ei saisi supistuksia aikaiseksi niin kyllä ne sitten laittaa oksitosiinia yms jos tarvitsee. En usko että sektio on muuta kuin viimeinen vaihtoehto. Mulla vaan sattui se puhkaisu viimeksi riittämään [emoji4]

Ruuth, mulla siis poksahti ihan selkeästi ja lorahti pönttöön (jostain syystä ehdin vessaan saakka). Tihkuminen sinänsä väärä sana kun tulvahti ihan selkeästi. Kai se kalvojen puhkaisu oli sitten sellainen että kunnolla avasi kalvot, en itseasiassa itsekään tiedä. Mutta jos epäilet että vettä tihkuu niin käy näytillä, ei siitä ole kuin käymisen vaiva. Ja tätä kautta toki ehkäistä infektion. Mun kaveri itseasiassa sanoi kun aamulla tuskailin viikkoja(40+1) että mene synnärille ja sano että epäilet vesien tihkumista niin jos ne vois samalla vähän pyöräytellä kalvoja ja tehdä kovemman tutkimuksen. Todennäköisesti jos siis näin tekisin, niin synnytys saisi kyllä vauhtia. Mutta enpä nyt taida, odotellaan vielä ja tänään illalla vyöhyketerapia.... taas.

Esikoinen näki tänään päivänvalon klo 11.42 elektiivisen sektion myötä. Sektio oli kokemuksena yllättävän hyvä ja kipuja oli heräämössä noin vartin verran, jalkeilla oon myös jo ollut ja kaikin puolin kyllä hyvä olo, hämmentävää mut hienoa! Liekö huomenna herää sit tuskissaan vai voiko tosiaan näin helposti mennä... henkistä tuskaa pääsin tuoreena äitinä kuitenkin kokemaan kun vauva lähti tovi sitten yöksi teholle tihentyneen hengityksen ja sen myötä infektioepäilyn vuoksi seurantaan. Mieluummin ottaisin kyllä ne fyysiset kivut:sad001 tilanne kuitenkin hyvä eli toivon mukaan palaa aamulla syliini, kamala ikävä.

Takaisin