Synnytys

Eilen äp:lla vauvan kääntöä, mutta pipariksi meni homma. Jos ei itse käänny vielä niin pt-synnytys tulossa (sektiovalmius). Lantio kuvattiin samalla. Uskoisin että mahtuu kuitenkin. Vähän meinaa jännittää kuin tulee sitten etenemään. En huomannut kysyä siinä runnomisen jälkeen et eroaako jotenkin tuo synnärille lähteminen normaalista? Kellään tietoa? Muutenkin kuulisin pt-synnytyksestä jos jollain kokemusta jakaa. Äippäx5 oli ainakin positiivisen kokemuksen saanut. :)

Ruusunen, facessa on perätilavauva ryhmä, suosittelen, siellä on paljon ollut hyviä kokemuksia pt synnytyksistä ja vielä ensisynnyttäjiltä. Tule sinne !

Ruusunen jos sulla menee vedet niin sit pitäis makuultaan mennä! Mahdollisen napanuoran ulos tulon takia... mähän en siis tienny et laps on väärin päin vastaku synnärillä ja siitä etiä päin mua sit rullattiinkin paikasta a paikkaan b ;) syödä et saa ja juodakkin vaan rajoitetusti just sektio valmiuden takia. Epin taitavat leikata automaattisesti niin mahtuu paremmin syntymään... sain kyl liikkuakkin hiukan mut aikapaljon piti olla makuultaan. Mulla ei kyl oo mitään huonoa sanottavaa pt synnytyksestä, sieltä se tuli kun muutkin ehkä hieman pehmeämmin kun koko toosan puuduttivat(epin takia) kun piti alkaa ponnistamaan :D itse ponnistin puoli istuvassa asennossa mut kannattaa kysyä kätilöltä et miten saa lantion parhaiten auki ja sitä tilaa ponnistaa;) siihen voit varautua että siellä on sit tupa täynnä varsinkin jos yliopistonsairaala! Esikoinen syntyi lääkäreiden/lääkäri opiskelijoiden ja kätilöiden/kätilöopiskelijoiden ympäröimänä o.O muutenkin siellä tulee olemaan lääkäri ponnistuksessa mukana, ainakin tuo lisäturvaa et kaikki menee hyvin:)
Näin siis mulla ainakin;) tyttö paino 2.9kg ja lantiossa olis kuulemma ollu tilaa vielä kilon isommallekin... mut sitä en ehkä olis halunnut kokea ;)
Jos tulee kysyttävää niin anna palaa!

Suuri kiitos info-pläjäyksestä! :)

Se on jännä et vaik kuin tämä jo neljäs lapsukainen niin jtn uutta jokaisen kohdalla. Luulisi olevan "fiksumpi" synnyttänyt, mutta ei. :D Tosin tämä eka pt kolmen rt:n jälkeen. Sektio on ihan yhtä tuntematon, mutta siitä tietoutta toisella tapaa. Jospa sitä nyt kouliintuisi lisää matkalla ja uskaltautuu luottamaan et hyvin menee. Kysyn varmasti jos mieleen jtn putkahtaa. :) Jännitys/levottomuus on katossa aina loppua kohden, vaikka tietää ettei se vauva tulematta ole oli miten vain masussa. ;)

Jokainen synnytys on erinlainen vaikka olis kuinka mones ;) mä en kyl sit millään haluis mennä sektioon, ihan liikaa lapsia semmoseen:D pitää kuitenkin olla toiminta kykyinen heti kun kotiutuu... mut siis ymmärrän kyllä että jos lapsen tai oma henki kyseessä niin sit kyl ehdottomasti sektioon... sektio pelottaa mua ihanhulluna! Ei siis mitään sitä sektiota vastaan, et älkää niin ymmärtäkö että jotenkin sektion läpikäyneitä soimaan tms:) ihan vaan mun mielipide;)
Ja ruusunen hyvin se menee, oliko muuten arvoitu minkäkokoinen pikkunen siellä olis tulossa?

Takaisin