Synnytys

Mulla on ens viikolla ultra edessä. Radi täälläkin ja käynnistyksestä ollut alustavasti puhetta 38+ viikolle. Saapas vaan nähdä meneekö sinne asti, nyt on viime päivinä ollut epäsäännöllisiä mutta kivuliaita supistuksia, myös levossa. Mulle olis kauhistus joutua nyt joulun pyhinä sairaalaan, uusi vuosi olis paljon pienempi paha.
 
Jee! Onnea! Juuri olin tulossa kysymään, että jakautuiko kukaan jouluaattona ja Nitsa pääsi lähelle! Onnea! :Heartred
 
Itse on ruvenut pelkäämän tuleva synnytystä kun aika lähetsy päivä päivältä. Pelkään että ehdinkö täältä asti sairaalaan ja saanko ajoissa oikeat kivun lievitykset. Pelkään myös, että jaksaanko ponnistaa vauva ulos kun en oo voinnut treenata lantio lihaksia moneen kuukauten kun on kovat kivut jo valmiksi ja kovia supistuksia on ollut usemman kerran sekä vointi ei oo mikään mahatava :sad001
 
Meille tuli tyttö 21.12 klo 19:53, 2470g ja 49cm, py 32,5cm ♡♡ Raskausviikot oli 38+3 ja ballonki, kalvojen puhkaisu käynnistys. Synnytys kesti n. 6h ja oli kokemuksena kivulias, mutta sujuva. Kivunlievityksenä oli melkeen kaikki mahdollinen (ilokaasu, kohdunkaulan puudutus, epiduraali), mutta silti kivut oli todella kovat ja yllätti täysin. Synnytys kuitenkin eteni jouhevasti ja ponnistusvaihe oli alle 20min. Ensisynnyttäjälle mukavan lyhyt ja tehokas synnytys. :)
 
Onnea Diann!
Itsellä kans kivut yllätti täysin, mutta sitäkin enemmän yllätti se voima mitä kropasta lähti vaikka itsellä kesti ponnistusvaihe 1,5h.
 
Onnea Diann ja Nitsa :)

Syntyneille vauvoille voisi tehdä oman ketjun? täällä nuo tuppaa hukkumaan kun on muutakin keskustelua.
 
Takaisin
Top