Synnytys

Täällä ollaan synnyttämässä. Tänään 38+2 ja päätettiin käynnistää ballongilla kun kasvaa sen verran pienenä. Painoarvio nyt 2,5 kg. Kohdunsuu oli ennen ballonkia auki 2cm ja kaulaa jäljellä 1cm. Nyt auki ballongin jälkeen 3,5 cm. Huomenna viimeistään päästään saliin ellei sitä ennen ala tapahtua. Äsken irtos limatulppa eli verinen iso klöntti tuli suojaan. Nyt osastolla makoilemassa ja valmistautumassa koitokseen :)
 
Mukavaa synnytystä! Kyllä tosi paljon riippuu hoito ja synnytyskokemus sairaalasta, vertailtu on. Siellä missä nuorempi kätilöpolvi, siellä yleensä akupunktiot ja muut kivat. Vanhapolvi taas laittaa itselleen helppoon synnytysasentoon.
 
Tsemppiä kovasti Diann! Ehkä ensiviikolla pääsisi tositoimiin itsekkin kun kontrolli just 38+4, viimeksi puhuttiin jo että silloin jo oisi hyvät viikot käynnistääkkin:rolleyes:
 
Jeeee! Onnea ponnistukseen!

Moni täällä puhuu käynnistyksestä ns.aikaisemmilla viikoilla. Diannalla ilmeisesti syynä pieni koko, onko muilla mitä syitä, kun käynnistyskorttia on väläytelty?

Itse kävin kokokonrtolliultrassa ja painoarvio viikolle 35+3 oli 3 kg ja sanoi, että saatetaan joutua käynnistämään, jotta ei kasva liikoja. :O Nyt syön mahdollisimman "kevyesti", jotta ei suotta tule esim. sokeria lapattua kitusiin.

Jännittää kamalasti tuo käynnistäminen. -________-
 
Mulla käynnistetään vk38, vauvan suuren koon takia, ei mahdu kohta pihalle ja sektiolta haluttas välttyä.
 
Viime viikolla vk 35+ kokoarvio reilu 4kg.
Ens viikolla uus ultra ja katotaan kokoa, toivottavasti sit käydään synnytys juttuja läpi vähän enemmän ku et joo käynnistetään vk 38 :)
 
@neponen Mulla on kans n.3 VKn päästä uusi ultra, jossa katellaan tilannetta.

Vähän oon skeptinen noihin painoarvioihin, kun mitä netistä lukee niin saattaa olla jopa +/- 1 Kg heittoja. Itehän en ois siis ees tonne ultraan "joutunut" ellei neuvolanhoitaja ois kysynyt, että "haluatko käydä ihan oman mielenrauhan vuoksi?" Neuvolassa sanoivat siis että ihan on normi kokoinen vauva, mutta pitkä. *Rolleyes#
 
Serena
Juu, toivottavasti ovat arvioinee yläkanttiin, kun olis kahesssa viikossa kasvanu kilon :woot: mut toivottavasti oltas edelleen siel 4kg tietämillä ens keskiviikkona. Sit olis enää viikko käynnistykseen
 
Meillä vauvan pienen koon vuoksi käynnistystä mietitty (: syntyäpainoksi arvioitu vain 2500g. Mulla myös verenpaineet seurannassa.
 
Mulla nyt rv 37+0 ja eilen ultrassa saatu kokoarvio on 3300 g. Mulla ekan kerran diagnosoitu radi tässä loppuraskaudessa, johon jouduin aloittamaan lääkityksen kuukausi sitten. Aiemmat kaksi vauvaa olleet molemmat yli 4,5 kg ilman todettua radia (kävin kyllä sokeriras.testeissä), joten vauvan kokoa tarkkaillaan nyt tarkasti. Radin lääkityksen ja vauvan koon takia harkitaan käynnistystä viimeistään laskettuna-aikana, jollei vauva ole ennen sitä jo syntynyt. Seuraava ultra on viikkoa ennen LA.
 
Nuppu3 Miten sulla loppuraskaudessa se vasta diagnosoitiin? :O Tai siis oliko ekat arvot Ekassa sokerirasituksessa ihan ok!?
 
Ihan epistä et työ ootte monet päässy vauvaa ultraan kattelemaan:confused: Ei meillä vaan pääse:shifty:Nt-ultrassa ja rakenneultrassa oon käyny. Tänään 36+0 ja huomenna ois neuvolalääkärin tarkastus. Sano jo viime kerralla et ilman painavaa syytä ei ultraan ohjata et vasta sit laitoksella pääsee vaavin näkemään.. Painoarvio tulee siis ihan vaan lääkärin käsimittauksien mukaan:wacky:
 
Isintyttö, meillä ihan sama homma. Ne on nuo kaksi ultraa joihin pääsee ja jos muuten menee kaikki ns. tavanomaisen raskauden kulun mukaan niin ylimääräisiä ultria ei ole. Niin mukava kun sitä olisikin käydä "katsomassa" vauvaa, niin minulla on myös esikoisen raskaudesta kokemus myös siitä, kun ultrassa käytiin kerran viikossa, kahden viikon välein, ja aika raastavaa se oli sekin, kun joka kerta sai jännittää onko tapahtunut muutoksia huonompaan... Joten olen toisaalta ihan tyytyväinen tähänkin!
 
Aika rassaavaa tää kerta viikossa ultrassa käyminenkin on. myös lompakolle kun tunnin matka per suunta ja aina polimaksu lisäks. Aina saa jännittää mitä sinne kuuluu ja itku kurkussa ajella kotio kun moititaan kun vauva on iso kaikesta yrittämisestä huolimatta, jää aina tosi epäonnistunut fiilis.
 
Voi Neponen!

Tuo on niin kurjaa kun lääkärit tekee tota ja sitten huomaa itsekin pelkäävänsä jotain jättivauvaa! Toivoisin, että lääkärit keskittyisi vain faktoihin ja kertoisi niitä eikä ottaisi kantaa/kommentoisi asioihin, kuten "on oikeen kunnon pullaposket" tms.mitä minulle lääkäri sanoi. Huoh.
 
Nuppu3 Miten sulla loppuraskaudessa se vasta diagnosoitiin? :O Tai siis oliko ekat arvot Ekassa sokerirasituksessa ihan ok!?

Serena, en ole ollut näissä kolmessa raskaudessa kuin ainoastaan loppuraskauden aikaan s.rasitustestissä. Kahdessa ekassa raskaudessa rajat eivät ylittyneet, joten ei diagnosoitu radia. Vasta tässä kolmannessa raskaudessa rajat ylittyivät ja radi todettiin.
 
pienen koon vuoksi käynnistettään nyt sitten 38 viikolla jos ei oo enne sitä itse tullu. radi myös mulla. tänää oli ultrassa 35+5 vain 2000g kirppu. oikeasti joka suuntaan pieni kirppu oli. 300g oli kahdessa viikossa saanut painoa. kaksi viikkoa sitten uhkasivat että ennen vuoden vaihetta käynnistetää mutta nyt oli toinen lääkäri ja toista mieltä.
 
Sais jo syntyä, jotenkin aika matelee.. eilen tein massiivisen joulusiivouksen ja tänään kävin reippaammalla lenkillä, kummastakaan ei tapahtunut mitään :shifty: huomenna vois pestä saunan joulukuntoon ja sit vetästä kunnon savustuslöylyt :hilarious:

Synnytys kyl toisaalta pelottaa kun ei tiedä mitä sieltä on tulossa, mutta että mä olen jo kypsä :depressed: nyt menossa 37+5 että saattaa tässä muutama hetki vielä mennä :banghead:
 
Takaisin
Top