Synnytys

Tutulle oli kans synnytyksen aikana sanottu, kun todella tuskissaan oli huutanut menemään, että ”et sinä saa huutaa täällä, tämä on sairaala” !! :D missäs sitten niitä synnytystuskia huudetaan jos ei siellä? o_O oli muutenkin ollut vähän kyseenalainen kätilö. Kuulemma vaan yhtäkkiä tullut aina huoneeseen avautumista odotellessa ja mitään sanomatta tyrkännyt käden alakertaan ja levitellyt sormia sisällä että mahtuuko vauva tulemaan. Vähän miä räjähdän jos sama kätilö osuu ja mulle tommosta yrittäs! Niin kyl varmaan mieskin :D on kuulemma useat valittanut siitä...
 
Täällä myös olo että vauva syntyy ennen laskettua aikaa (18.1). Tänään olin neuvolassa ja sanoi että vauva on jo laskeutunut (tämän olin jo itsekin tuntenut) ja valmis tulemaan milloin vain, suositteli jättämään joulusiivon ym rasitteet väliin jos haluan ens vuoden puolelle päästä:nailbiting: Sinällään olen jo ihan valmis synnyttämään ja päätinkin ruveta varmuuden vuoksi vauvan vaatteita pesemään ja silittämään. Neuvolatäti kyllä sanoi että välillä tällaisissa tilanteissa käykin niin että meneekin sitten kaks viikkoa yli LAn, mutta toivotaan ettei sentään:rolleyes:
 
Mullakin on la 18.1. ja jotenkin oon ihan varma ettei mennä niin pitkälle. En tiedä miten voi olla niin varma, mutta on jotenkin sellainen tunne. Mies sanoi eilen että olis se kiva kun sais tuon Joulun ns alta pois ensin :D

mun esikoinen on syntynyt 18.1. :)
 
Mä kävin maanantaina ultrassa, seuranta on tiheämpää tuon radin takia. Ja siis mullahan on ennenaikaisen synnytyksen riski olemassa, vaikkakin tällä hetkellä siihen viittaavaa ei ole. Kohdunsuun tilanne on kypsä, pari senttiä oli kaulaa jäljellä ja sormelle auki. Toki tiedän, että uudelleensynnyttäjälle voi olla normaaliakin, mutta ei mulla viimeksi odotuksen aikana ollut tilanne tämmönen näillä viikoilla. Vauva on todella alhaalla, pää painaa kohdunsuulle. Että saas nähdä päästäänkö sinne tammikuulle. Seuraava ultra ois heti joulun pyhien jälkeen. Jännäksi menee. Eilen illalla meinasin saada sätkyn kun alaselkää jomotteli ja maha oli sekaisin. Nuohan voi olla ennakoivia oireita, tai olla olematta.
 
Mulla on la 5.1. ja oon koko ajan toivonut etta syntyis tammikuun puolella, mut nyt kun painoarvio on jo yli 3kg niin vahan toivon et vois tullakin jo aikasemmin, en haluis mitaan 5-kilosta morssaria pusertaa pihalle. Toisaalta en kuitenkaan haluis mitaan jouluvauvaakaan, etta missahan valissa sitten ois muka hyva syntya. :rolleyes:
 
Katapultti aika samat mietteet! 2.1 LA ja tammikuun puolella haluaisin hänen vasta saapuvam, mutta jos veljeensä tulee niin on LA viikolla jo niin iso että sais tulla aiemminkin :rolleyes:
 
Katapultti82 ja susanne, sit vaan annatte vauvan syntyä kun uudenvuoden raketit paukkuu taivaalla:happy: Mulla on LA 11.1. Samaa toivon; että päästäisiin tammikuulle ja ettei vauva olisi paljon yli 4 kg.
 
Mulla vast 31. pv tammikuuta laskettu ettei oo luultavast vaaraa et tänä vuonna syntyis.. vaikka eihän sitä koskaan tiiä.. luulen kyl että syntyy ennen laskettua.. tai toivon koska maha alkaa olla niin iso ja elämä vaikeaa jo nyt vaikka rv 33 vast menos.
 
eilen lääkäri sanoi että vauvan pienen painon vuoksi tälle vuotta käynnistys. parin viikon päästä ultrassa ratkastaan asia. ei oikein istukka toimi kunnolla :sad001 kuha ei jouluaattona tai uuden vuoden aattona niin olisin onnellinen. jänskättää.
 
Voi ei @kaylies!

Oliko mitään muita merkkejä istukan mahdollisesta toimimattomuudesta kuin beben koko?
 
Vko 20 ultrassa sano et yksi suoni ei virtaa niin nopeasti kuin muut. Sen jälkeen ei oo ollu ongelmia tai eivät oo huomanneet. Vauva oli jo kk sitten siro verrattuna sitä edelliseen käyntiin eli ollaan nyt alakäyrän alapuolella reippaasti kasvun suhteen.
 
Sano että joskus käy näin radissa ku yleensä vauvat on isompia mutta joskus se radi heikentää istukan toimintaa
 
Mulla on 31.12. kaynnistely-vyohyketerapia varattuna, etta 1.1. ois kylla hyvinkin sopiva paiva syntya :grin

Ma kavin tanaan laakarilla, joka kasikopelolla oli sita mielta etta vave ei oliskaan mitenkaan erityisen iso. Ota noista nyt sit selvaa. :rolleyes:
 
Miä alan varmaan pikkuhiljaa hieromaan noita kohdun akupisteitä nilkoista. Ei haittais jos tulis jo. ;/ olis kyllä kiva tietää edes vähän että minkä kokonen tää on ja tulee olemaan laskettuna. Kun ei oo mitään muuta kun sf-mitan mukaan laskettu arvio mikä taas ei kerro välttämättä yhtään mitään.
Ei olla neuvolassakaan kun on tunnusteltu vauvaa ni sanottu mitään koosta. Ärsyttää.

Tosin taitaa ärsyttää just nyt vähän kaikkia :D paitsi tuon pienen ihmisen kevyet muljut näin aamusella :happy:
 
Aamulla käyty neuvolassa ja kaksi ystävää synnyttänyt juuri n.4,5 kiloiset pampulat niin mielenkiinnosta kysyin myös oman vauvan koko arviota.
Käsikopelolla sanoi, että ei ole mitenkään suuri vauva, mutta kovin on pitkä! SF mitta siis nyt viikoilla 34+4 37 cm. On ryhdikäs kaveri kyseessä, kun pää on kuitenkin jo ns. "kuopissaan". Ihanana ihmisenä hoitaja kysyi, että haluanko vielä ylimääräiseen äitiysultraan jos koko arvio mietityttää niin itsekkäistä syistä sanoin, että: "juu, voisihan sinne lähetteen laittaa..."
 
Synnytystapa-arvio ens viikolla sektiopelon takia, katsotaan mahtuuko neitonen tulemaan alakautta. Ja varmaan saan kokoarvioita hänestä myös taas, on nyt kasvanut hieman keskikäyrän alapuolella.

Kipeitä supistuksia tullut lähes joka päivä, 1-4 kappaletta ja sit hiipuneet pois. Ei kyllä haittais toisaalta jos nyt tulisi jo, kunhan ei jouluna :woot:

Synnytyskipu mietityttää todella paljon. Minulla on kova lääkekammo ja haluaisin pärjätä ilman lääkkellisiä kivunlievityksiä. Mutta kipukynnykseni ei taas sitten ole mikään maailman paras, etten oikein tiedä miten tässä käy.. ensimmäinen kyseessä niin kaikki stressaa kun mistään ei tiedä mitään :sorry:
 
Itse olen synnytystä pohtinut. Yksi vähän huonompi kokemus takana. Pari asiaa mitä mielessä on ollut:
- pystyssä mahd paljon, vauvakin laskeutuis kunnolla ja edistäis myös avautumista
- ei epiduraalia, mieluummin vaikka spinaali. Epi tyssäs viimeks avautumisen..
- kumpa vauva pääsis suoraan iholle. Tähän toki ei voi itse vaikuttaa. Esikoinen kävi iholla ihan hetken ja lähti saamaan vähän happea kun korisi hengitys niin kovin :/ aamulla vasta pääsi rinnalle kunnolla.
 
Täällä ollaan nyt siinä tilanteessa, että gynekologi arveli, että tuplat putkahtaa maailmaan todennäköisesri ennen seuraavaa uä-kontrollia, joka kahden viikon päästä. La ois 18.1.Kohdun suu auki kahdelle sormelle, kohdunkaulan pituus 1cm ja pehmeä...jännää :)
 
Voi miten jännää Odottajako:joyful:
Toivotaan ettei Joulu mene kuitenkaan laitoksella, vaikkei sitä kyllä parempaa joululahjaa olekaan:Heartred
 
Tsemppiä Odottajako! Mullaki tänään kontrollissa katottiin tilanne, kohdunkaulaa enään hitusen jälellä ja pehmeä, auki sormelle :nailbiting: !Nyt jännätään sitten! 2viikon päästä uusi kontrolli:grin
 
Takaisin
Top