Synnytys

Faada mä niiin ymmärrän sua!!!! Oon täällä kans valitellut, et kun ei saa olla enää levollisin mielin kauaa kotona. Ku edellisissä olin kotona ja sairaalassa 5cm auki, niin tuntu et puolet "työstä" sain tehtyä kotona.
 
Ei pelota lähteä synnyttämään päinvastoin ootan oikein innolla vaikka viime synnytys olikin yhtä tuskaa :D Hieman jännittää kylläkin ja se että millä tavalla nyt käynnistyy kun viimeks alkoi vesien menolla ja sitä aikaisemmat supistuksilla. Täältä on tunnin ajomatka sairaalaan ni osattava kyllä lähteä ajoissa sillä en tod halua missään autossa synnyttää :D Viime synnytys kesti vain 7h...
 
Kiva, että Harmony jaat tän "ahdistuksen." Kotona on kuitenkin paljon helpompaa rentoutua ku sairaalassa. Kuuma suihku-my best friend.:D
 
Mulle tullut uusi pelko synnytyksen suhteen, kun luin yhden tän paikkakunnan naisen blogia. Meillä siis luonnollisesti sama synnytyssairaala. Se lapsi oli syntynyt illalla klo 18 ja mies oli passitettu yöksi kotiin.

Mua alko VÄLITTÖMÄSTI ahdistaa että "ajetaanko" se mies sieltä tosiaan kotio vai saako halutessaan jäädä sinne esimerkiksi yöksi? Mua kauhistuttaa ja surettaa se ajatus, että isä niin ikään "heivataan" pois siitä tilanteesta.

Tiedän, voi sitten kesäkuussa olla ihan eri ajatukset ja vauva syntyykin vaikka aamulla ja mies saa olla siinä vierellä ihmettelemässä pitkään tai sitten molemmilla se fiilis, että on ihan ok et mies lähtee tyytyväisenä kotio ja itsekin nauttii hetkellisestä kaksinolosta vauvan kanssa.
 
Kyllä ne taitavat yöksi laittaa isät kotiin, mutta riippuu tietysti tilanteesta, huoneesta, kätilöstä jne.
 
Riippuu tosiaan sairaalasta. Tai siis, jos huoneessa on toinen potilas niin eivät käsittääkseni SAA majoittaa ulkopuolista sinne (näin mulle sanottiin kun olisin halunnut jäädä isäni tueksi yöksi sairaalaan), tulee ne toisen potilaan oikeudet mukaan kuvioihin. Kannattaa toivoa perhehuonetta, jos niitä on.
Meillä esikoinen syntyi vähän ennen ysiä illalla, isän oli lähdettävä jo salista kotiin, tuli vasta seuraavana päivänä meitä kattomaan osastolle. Vaan oli se kyllä väsynytkin kun synnytys oli pitkä eikä sekään ollut nukkunut kunnolla. Sanoi kyllä, että ei osannut nukkua kotona yksin...

Onneksi ne sairaalapäivät on useimmiten nopeasti ohi. Siinä voi tulla kovakin hormonimyrsky, mulle ainakin teki tiukkaa olla erossa miehestä. Itkeä pillitin sitä hoitajalle yöllä. Kotona saa sit olla oman rakkaan kyljessä kiinni uuden tuhisijan kanssa♡
 
2010 synnytin PHKS-ssä ja mies sai saattaa minut osastolle huoneeni ovelle synnytyksen jälkeen ,kello oli jotain 22:00 paikkeilla, salissa ollessa kukaan ei ajanut pois. Vauva tuli maailmaan 19:04 ja synnytyksen kestoksi merkitty 8,15h, vaikka käynnistyi vesien menolla samana aamuna 6:30.

Kun minua oltiin lähettämässä siihen synnytyssalia "edeltävään huoneeseen" (miksi sitä nyt sanottiinkaan) niin meinasivat lähettää isän kotiin vaikka kello oli hädintuskin 12 PÄIVÄLLÄ koska jos joku muu äiti sattuu siihen huoneeseen seurakseni tulemaan niin isä ei voi sitten olla. Se olisi ollut ihan kauheaa, se oli pieni huone jossa sängyt vastakkain ja lähekkäin, yritä nyt siinä omia supistuksia kestää ihan yksin kun toinen täysin vieras synnyttäjä kokee samaa melkein naamasi edessä. Ei olisi ahdistanut yhtään ei... Vain yksi wc-suihku jota jouduin pitämään vallassa jatkuvan oksentelun ja suihkujen takia (lapsivettä kun tuli koko ajan) niin jos siinä olisi toinen äiti ollut samassa tilassa niin olisi mennyt tosi hankalaksi.
Mä olin siinä vaiheessa valmis kaikesta kivusta huolimatta lähtemään kotiin jos mies ei saanut jäädä ja jankutin että näin teen niin sitten yhtäkkiä löytyikin kuin taikaiskusta tyhjä samanlainen huone johon sain miehen kanssa mennä. Sanoivat että jos tulee täyttä ja huoneesee ntuodaan toinen äiti niin sitten isä joutuu lähtemään kotiin. Koko päivänä näin ei (onneksi) käynyt ja synnytyssaliin siirryttiin vasta 16-17 aikoihin ja siellä sai isä olla koko ajan..

Tällä kertaa olen kyllä kotona niin pitkään kun pystyn, edellisellä kerralla lähdin ehkä vähän liian aikaisin sairaalaan isän ylihuolehtivasta painostuksesta johtuen ♥ Olisin kyllä kestänyt (ja jaksanut paremmin) kotona vielä muutaman tunnin lisää. Aamulla heti vesien menon jälkeen kävin siis tarkastuksessa ja tulin kotiin mutta puoliltapäivin mentiin takaisin.
En todellakaan synnytä ilman että mies on mukana.
 
Kannattaa kysyä perhehuonetta jos haluaa että isäkin on läsnä vielä synnytyksen jälkeen. Muutoin ei isä saa yöksi jäädä. Meillä kyllä oli isä niin väsynyt myös synnytyksen jälkeen että mielellään lähti kotiin nukkumaan. Kyllä niitä yhdessä olon hetkiä tulee vielä paljon vaikka voihan se joillekin olla kova paikka olla sairaalassa "yksin". Saahan isä kuitenkin päivällä olla sitten niin kauan kuin haluaa teidän kanssa :)
 
Niin ja kyllä meilläkin isä saattoi meidät salista huoneeseen käärön kanssa eikä "ajettu" heti pois. Klo 19 syntyi ja oisko klo ollut jotain 21 pintaan kun isä sitten lähti kotiin ja olisi saanut vieläkin olla mutta tosiaan oli jo myöhä ja rankka päivä takana niin mielellään lähti kotiin nukkumaan. Tuli sitten seuraavana päivänä taas meidän luokse :)
 
Siihen ipana-juttuun laitettiin ainoaksi toiveeksi sen perhehuoneen/yhden hengen huoneen.

Täytyy vaan toivoa että tämä naurettava ahdistus lähtis pois. Toisaalta parempi kai olla tästä asiasta se pelko kuin itse synnytyksestä :D
 
Auts! Meillä on edellisillä kerroilla ollut perhehuone, tai siis tavallisesta huoneesta tehty. Esikoiselta mies oli koko ajan sairaalassa, toiselta ekan yön.. Nyt mua hirvittää mennä synnyttämään :/
 
Niin siis olis meilläkin isä saanut tulla osastolle käymään vielä (ilmaisin itseni huonosti), mutta lähti suoraan salista kotiin kun oli niin poikki. Kello oli kymmenen pintaan illalla, oltiin oltu vrk synnörillä ja edellisen yön unet vajaat. :)
 
Apua eihän mulla tämmönen tullu mieleenkään, että tosiaan suoraan salista voiaan laittaa kotiin, tai sit ennen synnytystä jo :wideyed: meillä mies katto perhehuoneen hintaa verrattuna normiin ja sanoi ettei me tarvita, pihi perhana :meh: kyllähän se siihen suostuu ku mä pyyän, mutten tiiä vielä että onko koirien kannalta helpompi miehen olla kumminki yöt kotona. niille kyllä ois hyvä hoitopaikkakin, mutta hajut ja kaikki vois olla helpompi hyväksyä vähän kerrallaan? Ainut että meiän synnäriltä sanottiin että vierailuaika on 14-19 ja tämä koskee myös isiä, jossei oo perhehuonetta. Jos se on niin tarkkaa niin sitten kyllä otetaan (jos saadaan) se oma huone, vaan tonkin takia että kyllähän sen nyt isimiehenkin pitää saaha siellä pitempään olla.
 
Meillä kans jotenkin tuo et kun sitä matkaa on kuitenkin niin tuntuu kamalalta laittaa mahdollisesti väsynyt mies ajamaan sitä ees takaisin :sad001 esimerkiksi jos nyt lähtis yöllä ja tulis aamulla takas niin ei siinä sitä lepoaikaa niin paljoa jäis. Ja epäilen, että hän suostuis menemään mun tuttujen luo yöksi :D
 
Mulla esikoinen syntyi keskellä yötä, niin mies lähetettiin yöksi heti kotiin. Tosin synnytys kesti reilut 46 tuntia niin oltiin molemmat valvomisesta sen verran väsyneitä että nukkumaanhan siinä kuitenkin mentiin heti niin ei haitannut :) Nyt ollaan mietitty perhehuonetta.
 
Me emme ole ajatelleet perhehuonetta, kun kotona on kuitenkin eläimiä, jotka on pakko käydä hoitamassa. :)
 
Mä en tiedä saataisko me edes, ku isompia lapsia, joita täytyy myös hoitaa. Ollaan nyt sovittu alustavasti, et veljentyttö tulee meille sitten, kun synnytys käynnistyy. Muutaman päivän hän ainakin meillä olisi. Niille päiville olis kiva saada. Mutta katsotaan.
 
Oikeastaan siis siihen perhehotelliin vai mikä onkaan tässä Tampereella toivottas että päästään niin saisi tuleva isovelikin olla meidän kanssa :) ja toivon kyllä että pääsis nopeasti kotiinkin että yksi yö riittäs sairaalassa jos kaikki menee hyvin
 
Olin juuri tänään synnytysvalmennuksessa ja kuten aiemmin olin lukenut,sairaalassa ei ole perhehuoneita eli mies joutuu yöksi 100km päähän kotiin.Täytyy toivoa itsekin,että synnytys osuisi edes päivään niin isukki saisi olla mahdollisimman kauan mukana.Tietysti synnytyksessä saa olla mukana vaikka yöllä,mutta sitten joutuukin lähdölle.Toisaalta aika karua!
 
Me ollaan päätetty miehen kanssa että jos vauvat syntyy täällä ja sektiolla niin tulee sit silleen tänne että kun minä alan olla nousu luvallinen. Ellei sit satu olemaan täällä just sillon ku lähtö tulee. Mutta toisaalta toivon että syntyisivät vasta kotikaupungissa niin sit tulee sektioon mukaan:)
 
Takaisin
Top