Synnytys

Menin sitten kertomaan miehelle tästä ahdistuksesta ja siitä alkoi semmonen kina että mä tosiaan toivon ettei mies sais sitä mahdollisuutta olla siellä sairaalassa alkuun, eli että se käskettäisiin pois synnytyksen jälkeen.

Totta kai me aletaan heti riitelemään kun menen sanomaan miehelle siitä miten meillä on mennyt hyvin jo pitkään.
 
Tänään yksityisen kätilöpalvelun paljon kehuttu synnytysvalmennus. :) Odotan sitä paljon! Jopa mies tuntuu olevan innoissaan. :)
 
Naistenklinikalla ainakin viimeeksi oli niin että synnytyssalissa isä/tukihenkilö sai olla koko ajan, ja osastolla muistaakseni 7-19. Lapsen luona valvontaosastolla sai olla 24h mut siellä on 8 vauvapaikkaa ja 1 tuoli/vauva. Silti me oltiin siellä melkein koko ajan.
 
Mua alkoi neuvolan jälkeen kovasti mietityttää tää vauvan tarjonta. Vauva on lauantaista asti ollut pää alaspäin, mutta naama napaa kohti. Ja neuvolassa sanoi että on aika alhaalla, ja aloin miettiä että hänpä saattaa kohta kiinnittyä...

Onko kukaan synnyttänyt vauvaa joka on ollut avautumisvaiheen tai ihan loppuun asti avotarjonnassa? Miten meni?
 
Eevei: meillä edellinen synnytys eteni melko normaalisti 8cm asti jonka jälkeen synnytys pysähty moneksi tunniksi. Sit lääkäri ultras ja kertoi et vauva on avotarjonnassa eli katselee mun napaa kohden. Totesi jopa ääneen et tuskin tulee ulos edes imukupilla kun on kookas vauva tulossa (syntymäpaino 4040g) vauva siis ilmeisesti tulee leveemmin ulos avotarjonnassa. Synnytys kuitenkin lähti jatkumaan tämän jälkeen, imukupillakin yritettiin asentoa korjata mut eipä se sieltä syntyny ja sektioon päädyttiin. Vauva saattaa kuitenkin synnytyksen edetessä muuttaa asentoa mut mun tapauksessa ei riittävästi. Ite meinaan vaatia ultrausta jos synnytys ei etene enkä aio enää kokeilla jos on avotarjonnassa ponnistusvaiheen lähestyessä.
 
Kaveri synnytti esikoisen avotarjonnassa käsi poskella. Oli todella vaikea ja pitkä synnytys, toisen asteen repeämät taisi saada lisäksi. Itse en haluaisi kokeilla.
 
Minulla serkku synnytti esikoisensa avotarjonnassa ja kyllä se sieltä syntyi mutta tosiaan repesi pahemmin ja ei istunut kunnolla pariin viikkoon sekä kävely oli hankalaa. Mutta hänellä oli muutenkin nopea synnytys niin sekin varmaan tuonut omat kivut ja jäljet synnytykseen.
 
Joo päivällä tuli hyväksyntä toiselle puolen :D jokos sinä laitoit paperit sisään Lilja? :wink
 
Emmä tiiä, millanen papru sinne olis pitäny vääntää? Laitoin yv:n, että voisiko päästä sille puolelle. Tämän tein siis sillon päiväsellä. En ole vielä saanu vastausta.
 
Mies ei suostunut synnytysvalmennukseen niin oon laittanut sille piruuttani kaikkia kivoja linkkejä että mitä synnytyksen aikana ei ainakaan kannata puhua ja mitä eritteitä siellä näkyy. Ei vastannut aluksi mitään mutta myöhemmin oli ruvennu askarruttaan ja tuli kysymään että aiotko sä tosiaan ruveta paskalle siellä. :-D Kuhan se lähtee työreissuun maanantaina ni laitan sille jonku karmeen synnytysvideon perään ni voin kuvitella ku sr sitä illalla kattoo työkaverin kanssa ja ne ei nuku kumpikaan sen jälkeen. :-D Mies vaihto juuri työpaikkaa eikä se ole työnantajalle edes uskaltanut kertoo että lapsi tulossa eli ei varmaan pidä sitten yhtään vapaata. Mistä tietää vaikka ei pääse edes koko synnytykseen ku voi olla missä tahansa ympäri suomea ku reissuhommat. Mutta kyllä minä sitä valmistan valmistan. Kjäh. :-D
 
Valitettavasti noita virheasennossa tulevia vauvoja on paljon. Meinaan ite vaatia et ultraavat kun on kunnolla synnytys käynnissä. toi ponnistusvaihe pelottaa niin paljon et saa sit olla rauhallisin mielin sen asennon suhteen. Kyllä se vauva saattaa sieltä sieltä tulla mut vaatii tosi hyvät supistukset ja voi tulla isommat repeymät. Lääkäri sano mulle et noita virheasentoja tulee enemmän ensisynnyttäjillä ja nimenomaan käynnistetyissä synnytyksissä. Toivotaan et tää meidän tapaus lähtis tulemaan itekseen ettei tarvis käynnistää.
 
Mun ystävä synnytti avotarjonnassa olevan vauvan,ponnistusvaihe oli raskas mutta ei erityisen kipeä tai pitkä,muistaakseni vajaa puol tuntia.Ei myöskään revennyt pahasti ja vain pieni viilto tehtiin avuksi.Hänellä oli esikoinen kyseessä eli voi mennä myös hyvin vaikka vauva olisikin virhetarjonnassa.
 
Lilja anteeksi ilmaisin itseni väärin! :) se pyyntö riittää vallan hyvin. Minä laitoin toissa iltana pyynnön ja eilen päiväs aikaa lisättiin. Siellä ylläpitäjän seinällä lukee että saattaa kestää mutta lisäilee heti kun käy sivuilla. :)
 
Ei tässä auta muu kuin ruveta mahaa roikottamaan ja pyörimään :happy090 Olisi muutenkin kiva että käännähtäisi johonkin muuhun asentoon, tuntuu tosi ällöltä kun kaksin käsin ja jaloin kuopii ja kynsii vatsanseinämää. Olisipa edes etuseinäistukka mut ei. Kaikki tuntuu :confused2
 
Eipä tuo edessä oleva istukkakaan oikein tunnu noita enää vaimentavan.. :D
 
Täällä kanssa istukka edessä ja jos se jotain vaimentaa,niin en uskalla edes ajatella millaista se olisi ilman...
 
Mulla oli viimeeksi etuistukka ja nyt on takaistukka niin kyllä on eroa :D vaikka voihan se ero olla myös lapsissakin.
 
Voi luoja mun kanssani, synnytys ei pelottan yhtää ennenku luin tätä ketjua (tai ainakaan paljoa pelottanu) ja nytku luin noista tarjonnoista et jos onko väärinpäin ja repee pahemmin ym. ni voi jösses mua alko pelottamaa ja sitku tosissaa tajusin et mä en tiedä mun synnytyssairaalasta mitään :eek: synnytän siis hyvinkäällä... Hiton mieli teki tepposet!
 
Takaisin
Top