Synnytys

Mun tällä hetkellä isoin (ja oikeestaan ainoa) pelko synnytykseen liittyen on, että mies ei jostain syystä pääsisikään mukaan (lähinnä siis jos on niin kipeänä, että joutuu jättämään väliin, niinkun meille kävi siinä rakenneultrassa). Kunhan mies vaan on mukana, niin mä selviän kyllä emoticon

Suolentyhjennyksestä: Mä olin kanssa esikoista punnertaessa muutaman päivän käynnistelyssä osastolla ja tyhjennettiinhän suoli siellä sitten siinä jossain vaiheessa, kun synnytys oikeesti alkoi käynnistymään. Mut se oli kyllä varmaan about 12h ennen kun poitsu syntyi, joten eihän se suoli enää ponnistusvaiheessa kyllä mitenkään täysin tyhjä ollut, vaan tyhjentyi sitten vielä siinä samalla. Eipä ollut kovin hehkeetä, mutta kuulunee asiaan. emoticon
Edelliskerrasta viisastuneena pyytäisin ehkä suolentyhjennystä vielä jopa uudestaan (onkohan se mahdollista?), jos synnytys kestää kovin pitkään...
 
Suolentyhjennyksestä: Sitä ei nykyään automaattisesti (riippuen myös laitoksesta) tehdä kuten joskus, meille sanottiin että JOS sen haluaa niin pitää muistaa sanoa heti laitokselle mentäessä.
Itse haluaisin sen kyllä, tulis varmempi olo ja kun tuosta ärtyneestä suolistostakin oon kärsinyt niin voisi olla oikein hyväkin juttu.
Ja juu kyllähän noita vahinkoja synnytystilanteessa sattuu usein, peräsuolihan on hurjan paineen vallassa loppuvaiheessa, ihan lättänänä. Mutta se varsin tavallista ja ymmärrettävää, kätilöt usein huolehtivat tosi hienotunteisesti ja numeroa tekemättä asiasta. :)

Ja hemmetti mua vaivaa tuo mahtumis-asia..vauvan mahtuminen, siis...ens kerralla lääkärillä kun käyn, niin aion kysellä siitä vielä. Vaivaa mieltä...
 
Esteri: Meillä kanssa leikattu uros nukkui mun puolella sänkyä lattialla yhtenä yönä kun mulla oli kivuliaita supistuksia. Ja nyt kun sanoit, niin meillä kanssa pahinta murkkuikää elävä dominoiva koira on muuttunut ihan yhtäkkiä semmoseksi luimuilevaksi alistujaksi. Hakeutuu myös tosi paljon mun läheisyyteen, mitä ei ole tehnyt ennen näin paljoa. Ei ole myöskään ennen nukkunut samassa huoneessa kuin me, varsinkaan sängyn vieressä. Kyllä mä uskon, että koirat vaistoaa mitä on tekeillä ja reagoi siihen. Eikä tuo mun korvaan ongelmilta kuulosta. Narttukoirat "ymmärtää" näistä jutuista varmasti vaistomaisesti enemmän ja ehkä tuo seuraaminen on enemmän huolenpitoa kuin mitään dominointiyritystä? (Jos siihen viittasit..) Jos teillä siis ei ole ollut muuten mitään pomottamisongelmia koiran kanssa.

Tää nyt oli vähän OT. Synnytyksestä mulla ei ole kauheasti tällä hetkellä mietteitä. Alan olla aika valmis jo siihen koettelemukseen ja odotan usein jopa innolla lähtöä. Toivon TODELLA paljon, että se tulee luomuna ja saan olla kotona mahdollisimman kauan, käydä koiran kanssa lenkillä jne. ja sitten vasta kun pakko, sairaalaan.
 
Takaisin
Top