Synnytys: mietteet ja ajatukset

Niniska, sullakin oli tuollainen rankka synnytys. Niin myös mulla. Valitettavasti mulla jäi pelko synnytyksestä, koska ei mennyt nappiin. Joten peukut sulle kun sinnittelit loppumetrit ja pääsit yli siitä synnytyksen tapahtumista! Onnea vauvasta!
 
Eilen illalla alkoi supistukset, kesto n 1/2 min ja epätasaisesti 5-15 min välein. Kellottelin 70 kpl. Kivuliaitakin välillä, mut kyl ihan vielä sietää. Kyllästyttää vaan ku aina ku tuntuu pahenevan nii sit tuleekin tauko.

Olis hauska tietää mitä virkaa näilläkin on vai ovatko yhtä tyhjän kanssa kuten viime synnytyksessä.. Mutta en saanu lupaa käydä edes näyttäytymässä sairaalassa, saati sitten käyrillä tai tutkittavana, joten omien arvailuitten varassa mennään. Toivottavasti ehditään jos nää tekeekin jotain työtä ja tästä tulee kiirus jossain vaiheessa.. ja tylyhköstä vastaanotosta johtuen vannoin ottavani seuraavan kerran yhteyttä vasta kun päälaki näkyy jalkojen välistä..

Mutta tämmöistä. Se on menoa ensi yönä tai sit kolmen viikon päästä..
Rv 38+4
 
Eilen illalla alkoi supistukset, kesto n 1/2 min ja epätasaisesti 5-15 min välein. Kellottelin 70 kpl. Kivuliaitakin välillä, mut kyl ihan vielä sietää. Kyllästyttää vaan ku aina ku tuntuu pahenevan nii sit tuleekin tauko.

Olis hauska tietää mitä virkaa näilläkin on vai ovatko yhtä tyhjän kanssa kuten viime synnytyksessä.. Mutta en saanu lupaa käydä edes näyttäytymässä sairaalassa, saati sitten käyrillä tai tutkittavana, joten omien arvailuitten varassa mennään. Toivottavasti ehditään jos nää tekeekin jotain työtä ja tästä tulee kiirus jossain vaiheessa.. ja tylyhköstä vastaanotosta johtuen vannoin ottavani seuraavan kerran yhteyttä vasta kun päälaki näkyy jalkojen välistä..

Mutta tämmöistä. Se on menoa ensi yönä tai sit kolmen viikon päästä..
Rv 38+4

Mietin, mitä tuosta valitsisin... "samaa mieltä" ja "sympatiaa", mutta kun kahta ei voi valita... Melkeen sanasta sanaan olisin kuitenkin voinut kirjoittaa tuon saman! Mulla tänään laskettu aika. Mulla supisteli toissayön ja pelkään tosiaan, että jotain tekevät ja sit kun alkaa kunnolla, niin tulee kiire. Synnärille voisin harkita soittavani, että pitäiskö mun lähteä, haarovälissä tuntuu joku kova karvainen pallo :O Oon niin saanut tarpeekseni noista puhelinohjeista! Muuten aion vaan marssia sinne just omien fiilisten mukaan, vaikka viimekskin (3/-15) meinasivat vielä sielläkin käännyttää ovelta takaisin. En suostunut lähtemään ja onneks en!
 
Oletteko valinneet mitään musiikkia avautumisvaiheeseen? Itse kuuntelen mieluiten melodista metallia ja inhoan eniten iskelmähumppaa. On tosi vaikea ajatella, mitä siinä voisi kuunnella, kun raskasta musiikkia ei oikein suositella. Jollain nettilistalla suositeltiin voimaa antavia kappaleita, esim. Queenin We will rock you, joten menisköhän Volbeat samaan luokkaan.
:)
Entäs rentoutustekniikoita? Pitäis varmaan niitäkin harjoitella etukäteen... Tietäiskö joku netistä hyviä harjoituksia?
 
Toi musiikki on niin henkilökohtainen juttu, ettei siinä voi oikein toisia neuvoa. Kuka saa voimaa mistäkin. Kuuntele ihan mitä tahansa haluat, ja mikä tuntuu juuri susta hyvältä.
 
Riippuu kans hyvin paljon miten pitkään avautumisvaihe kestää et ehtiikö kuunnella musiikkia. Käyrillä ollessa olisin ehkä voinut kuunnella musiikkia kun ei kivuliaat supistukset olleet alkaneet mutta mä mieluummin roikuin tätä palstaa lukemassa niin sai ajatukset muualle. :D Sit kun kivuliaat supistukset alkoi mentiin jo niin haipakkaa ettei olis kerennyt edes ajatella mitään musiikkia.
Rentoutustekniikkana käytin sitä et seisoin sängyn vierellä, sänky niin korkealla kuin sen sai ja nojasin kyynärpäillä sänkyyn. Siinä asennossa sit heijasin lantiota sivulta sivulle, pyörittelin lantiota, eli erilaisia vatsatanssi-liikkeitä. :)
 
Mitään merkkejä ei ole vielä synnytyksestä (Vk 39+5), eikä vauvakaan taida olla kiinnittynyt, kun pystyn kävellä hyvin reippaita lenkkejä ilman painetta haarovälissä. Joten tässä tulee lueskeltua kaikenlaista. Onko teistä kukaan halunnut ottaa istukkaa mukaan ja esim. istuttaa sen päälle puun puutarhaan?
 
Yllätys yllätys, väärä hälytys. Sitten vaan takas kotiin maanantaita odottelemaan, jolloin on yliaikais-kontrolli
 
Mä en edes halunnut nähdä istukkaa, saatikka säilöä sitä. Se ei vaan yhtään tunnu luonnolliselta. Yksi ystävistäni halusi ehdottomasti nähdä (saattaa tulla tosi yllätyksenä, on tuo biologia lähellä hänen sydäntään) ja yksi toivoi vievänsä kotiin, juurikin haudatakseen, mutta ei koskaan toteuttanut ajatusta.
 
Saaks sen istukan muka mukaan sieltä sairaalasta? Kun mun käsittääkseni se menee siellä hävitykseen automaattisesti. Ja jos kotona synnyttää niin sit joutuisi itse sen hävittämään esim just hautaamalla kun eipä sitä roskikseen eikä kompostiin voi heittää.

Ite en esikoisen aikana halunnut istukkaa nähdä mut mies sanoi sen näyttäneen maksalta. Tuskin nytkään iskee himo nähdä sitä. Saati tuoda kotiin, kun mein tuurilla se unohtuisi johkin autoon muutamaksi vkoksi..
 
Ymmärtääkseni kotisynnytyksessäkin istukka kuuluisi toimittaa sairaalaan tutkittavaksi. Eiks se mene patologin kautta tuhottavaksi, tutkitaan ensin et on ehjä jne.
 
Me pyydettiin nähdä istukka kun oltiin nyt viimeistä kertaa asialla. Eipä siinä mitään ihmeellistä ollut. Konkretisoitui neidin yksiön koko. Ei näyttänyt mielestäni maksalta (kuten esim kohdun limakalvo kun tulee vuotona ulos).
 
Möttönen mää en tie mitä toi ukkeli on katsonut kun sano napanuoran näyttäneen twister-mehujäältä :D

Janna mun mielestä patologi ei tutki istukkaa kuin jos siinä on jotain häikkää, halutaan selvittää onko kaksoset identtiset ja sit tietty kohtukuolema tapauksissa.
 
Mun istukka ainakin meni kätilön tutkimisen jälkeen roskapussiin. Kätilö siis tutki onko kokonainen. Mutta siis tuskin se ainakaan ihan tavalliseen roskikseen silti meni, vaan johonkin hävitettäväksi. Mutta ne pussit oli tavallisia roskapusseja. Mulla on meinaa edelleen kengät sairaalan kaapissa istukkapussissa kun ei ollut muita pusseja. :grin
 
Takaisin
Top