Synnytys mielessä?

Oi että kyllä alkaa olemaan päivittäin niin useita kertoja mielessä että voi kumpa pääsis jo synnyttämään.

Odotan sitä kaikkea niin paljon, jopa sitä kipua. On se varmasti hieno kokemus naiselle. Ja uskoisin että miehellekkin, kun on tukena.

Nyt etenkin entistä paremmin mielin mennään kohti synnytystä, koska synnytystapa-arviossa sanottiin että vauva tulis olemaa 3600g ja tilaa ois kuulemma n.4600g pötkölle. Ja minun sairauteni ei estä alatiesynnytystä. Ja alapää on muutenki hyvin valmistautunut tulevaan.

Viime yönä näin synnytys unta ihan kivun kanssa. Heräsin tosiaan siihen kun sattui alapäähän niin kovasti. Unessa naurettavaa oli että tukihenkilönä ei ollu oma ukko vaan hänen isoveljensä joka joi kaljaa koko synnytyksen ajan koska jännitti niin paljon. Ja tarjosi sitä myös minullekkin ja minähän otin ilolla sitä vastaan. [:D][:D]
 
Silloin kun odotin esikoista niin multa otettiin lantiokuvat muutama päivä ennen synnytystä. Silloin lääkäri sanoi, että hyvin mahtuu 5 kiloinen syntymään alateitse. Esikoinen(37+6) oli 3,820kg eli ihan ok. No kakkosesta kävin synnytystapa-arvioinnissa rv 37+6 kun olin aivan karmean kokoinen tankki(varsinkin kun tota omaa painoa on kiitettävästi). Ultrasivat ja mahan päältäkin kokeilivat ja saivat tulokseksi että sillä hetkellä 3,6kg. Kakkonen syntyi 2 päivää myöhemmin 2h:n synnytyksellä lähes ilman vaurioita(parin tikin repeämä kun oli 97 hb)...painoa 4,740kg [:D][:D][:D]vähän oli henkilökuntakin ihmeissään, että mistä se kilo  parissa päivässä tuli[;)][;)] [;)]Kolmosen kanssa kävikin sit toisinpäin, sanoivat, että ei niin iso kuin isoveljensä, mut kuitenkin isompi kuin isosiskonsa....kolmonen syntyi lähinpänä LA:ta 39+1 ja oli pienin 3,775kg. Saas nähdä kuinka tän neljännen kanssa käy[8|]

Mulla hiipi eilen illalla pienoinen ahistus, kun tajusin, että joudun olee 3pv yksin kotona muksujen kanssa...isännän lähtiessä rallikisoihin huoltoporukkaan. Mitä jos tää syntyykin sillä aikaa? Eihän siinä mitään miehen kannnalta, kun ei oo synnytykseen tulossa, mut mihin mä nuo 2 muksua laitan...? Tarvis varmaan vähän kyselyjä laitella kuka haluis olla "hoitopaikka" 12- ja 10-vuotiaille, jos äipälle tulee lähtö[:)] 2 viimeistä, kun ovat aika vauhdikkaasti tulleet siitä, kun olen hoksannut että kivut on sitä itteään...
 
Jossakin oli sellainen neuvo että sitten on aika lähteä sairaalaan kun sattuu niin että vois purra ovenkahvaa! :D En oo ite päässyt kokeilemaan tota kun meidä lapset on käynnistetty tai vedet menny, mutta tosiaankin sen tietää millon supistukset on niitä "oikeita". Onnea matkaan kaikille! Täällä taas hepatoosin kanssa taistellaan ja ootetaan millonka ottavat sairaalaan sisään.
 
Neuvolassa tänään meidän neitokainen oli kiinnittynyt lantioon! Jee! Hyvä merkki sen suhteen, että voisi päästä vaikka tositoimiin lähiaikoina. Viime yönä kipuilin tunnin verran, sitten sain taas nukuttua. Nyt supistelee harvakseltaan. Silti olo vielä ihan mainio ja meinattiinkin miehen kanssa tänään lähteä ulos syömään ja nauttimaan ajasta vielä kaksistaan.

Mies äsken muuten sanoi, että tänään pakataan sairaalakassit loppuun. Kaipa se sitten on niin tehtävä, kun tuleva isä käskee :) Onhan sitä aika paljon puuhailtu minun käskyjeni mukaan tässä muutoin :D
 
ronkuli

voi noita sun hassuja juttuja :D Oot ihana![:D][:D][:D][:D]
Kyl sullaki o unet[;)]
 
Täällä pohditaan yön tunteina että mitäköhän tässä nyt sitten tapahtuu... Kipeitä supisteluja ollut 17.30 asti, myös suolentyhjennys tapahtui luonnollisesti (tiedoksenne [:)]) mutta nuo supparit olivat vielä epäsäännöllisiä. Säännöllistyivät 6-10 minuutin välein tapahtuviksi puoliltaöin ja nyt kärvistellään minuutin mittaisten supistelun kanssa jumppapallon päällä. Onkohan tää nyt sitten sitä itteensä?!?! [&:]
 
zenja kovastihan tuo siltä kuulostaa..

[:)]

jos näin on niin onnea matkaan!!
 
Täällähän kuulostaisi olevan lähdön tunnelmaa [:)] Tsemppiä!
 
Onpas täällä hurjaa menoo,onkohan lokavauvoja tulos lisää,tsemppiä Zenjalle ja Riikalle[:)][:)]
 
Rupeaa pikkuhiljaa vaikuttamaan siltä, että suuri osa lokavauvoista syntyy ENNEN lokakuuta [:D][:D][:D]
 
Oli taas niin paljon kipuja illalla ja yöllä että näin sitten unta että vauva tuli.
Unessa makasin sängyllä ja ei supistellut, mutta tuli olo että nyt pitää lähteä sairalaan ja synnärillä olikin yhtäkkiä synnytys täydessä vauhissa. Oi että miten ihana tunne siinä unessa oli nähä oma vauva.
Ja sitten heräsin ja katsoin että voih se on vielä massun sisällä [:D]
 
Jännään täällä kaikkien jo pidemmälle ehtineiden puolesta. Toivottavasti kaikkien lokamammojen sairaalareissut menevät hyvin ja että kaikki saisivat nähdä vauvansa heti. Eniten kait itseä pelottaa se, että mitä jos kaikki ei sujukaan hyvin vaan joudutaan nukuttamaan tms. niin että joutuu heräämään epätietoisena tapahtumista.
 
Cassandra, yhdyn täysin mielipiteeseesi. Meillä oli juuri samankuuloinen kokemus vammalan sairaalassa. Kierrettiin, nähtiin paikat, välineet ja synnytystä käytiin tosi konkreettisesti läpi. Seuraavana yönä olin kans kovasti synnyttämässä unissani. :D
Loi todella paljon turvallisuudentunnetta, kun näki paikat ja on ihan huutava vääryys, että kaikkialla ei pääse enää tutustumaan!
 
Voi eiii....oon niiiin kade, kellä jo lähdön tunnelmia!! [;)]

Mä oon jotenki ite heittäny toivoni, että tuo tuolta tuliskaan. En tiiä... Nooo, onhan tässä tietty vielä aikaa, mutta malttamattomana sitä haluis olla ensimmäisten joukossa [:)]

Tuntemuksetkin on laantunu taas. Mitä nyt kovasti möyryää välillä ja joskus jotain pientä supparia, mut aika vähissä, verrattuna niihin menkkakipuiluihin ja alaselkäkipuihin, mitä oli... [:'(]

Plääääh... [:(]
 
Kamalasti onnea matkaan Zenjalle ja Riikalle, mikäli lähtö yöllä tuli. Tänään neuvolassa neiti oli syvääkin syvemmällä ja noita erilaisia synnytyksen ensioireita on ollut jo pari viikkoa, mutta tositoimiin vaan ei päästä. Huoh! Olen vähän kateellinen, mutta jännittelen iloisesti synnyttämään lähteneiden puolesta :)
 
Meillä olisi tosiaan huomenna synnytysvalmennus KYSissä. Mutta siellä ei pääse tutustumaan ja kiertelemään paikkoja, sääli :/ Onnekkaita te, jotka pääsette! Tosin tänään tuli kyllä jotain nähtyä siellä käydessä.. Mutta ei siinä vielä sentään ammeita esitelty [:D] No, toivottavasti huomisesta edes jotain jää käteen [:)] Mulla on nyt niin selkavat fiilikset kyllä ton synnytyksen suhteen.. Tähän mennessä en oo osannut edes jännittää ja nyt tuntuu että on pää ihan sekaisin..... [&:] Jos se tästä kuitenkin....
 
Halusin vain tuoda esille yhden asian... Kun itse olin sairaalassa, niin kävivät hoitajat siellä lähinnä esittäytymässä vuoron vaihdonyhteydessä. Muuten heitä ei juurikaan näkynyt, mikä mulle passasi oikein hyvin. Huonekaverini oli myös useamman lapsen äiti ja ei hänenkään luona omahoitajat rampannut.

Voi olla, että näin toimittiin siitä syystä, että emme olleet ensisynnyttäjiä. Mietin kuitenkin sitä, että jos joku ensisynnyttäjä saa saman "kohtelun", niin voi apua! Joten muistakaa soitella kelloa ja pyytää apua/neuvoa, jos yhtään siltä tuntuu. Se henkilökunta on vain ja ainoastaan sinua ja vauvaa varten siellä. [:)]
 
Takaisin
Top