Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jestas sentään! Kylläpäs nyt tosi moni elää jännän äärellä. Mä täällä ihan ihmeissäni luen teidän kertomuksia :book1, kun mulla ei ole minkäänlaisia merkkejä lähestyvästä synnytyksestä. Enkä kyllä oikeastaan odotakaan, että mitään tapahtuu ennen viikkoa 41+. Niihin aikoihin olen itse suvainnut tulla maailmaan. :queen

Mininen: Täällä ollaan 38+6 eikä niin kerrassaan mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä :P Kateellisena luen muiden juttuja limatulpista ja muista. Esikko meillä syntyi 40+2 niin jotenkin mulla on sellanen tunne ettei tää kakkonenkaan ennen laskettua ainakaan tule ulos... Odottavan aika on pitkä :D

Minä luulen, et vaikka typy on tehny tuloaan jo sieltä puolesta välistä noiden kipeiden supistusten muodossa niin yli mennään että suhina vaan käy :D viime yönä olin hereillä muutamaan otteeseen kun teki supparit niin kipiää, ja kauhea kiukku vaan päällä kun on niin varma olo siitä et ei ne kuiteskaa mitään tee...mur :mad:
Toivottavasti päivän mittaan mielikin muuttuu iloisemmaks, mukavaa päivää teille kaikille :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Se hyvä puoli ainakin sitte tässä sektiossa, et ei tarvi kärsimättömänä odotella ku tietää et maanantaina se on viimeistään menoa :)

Nyt puolestani sanon tsemppiä teille kaikille kärsimättömille odottelijoille. Onneks tietää, et kyllä se sieltä tulee ennemmin tai myöhemmin :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mäkin lohduttaudun sillä et kyllä se vauva ulos tulee ennemmin tai myöhemmin :) Ja mäkin olen innostunut virkkaamaan itselleni kaulahuivia... Katsotaas tuleeko siitä valmista ennen vauvan tuloa =) Kävin myös siellä labrassa tänään ja nyt jännään tuloksia et joudunko osastolle tänään :D Toivottavasti kaikki on kuitenkin kunnossa kun mulla ois viikonlopuks kerrankin suunitelmia :D

Täälä kans täysin oireettomana mennään, mut eipä tosiaan ole ennenkä ollut mitään kun vasta sitte h-hetkellä. Vatsa on aina ennen tipahtanu pari päivää ennen synnytystä ja nyt se olis tipahtanu, mut en oikee jaksa juhlia asialla, kun tää on ollut muutenki normaalia alemmalla koko raskauden :D
Joo supistelee, mut ei mitää oikeita suppareita..
Toisaalta, ihan kiva jos se tuola vatsassa vielä pysyisi, kun olis vielä ens viikolla vikojen joululahjojen osto edessä kun nuo veronpalautuksen tulee :D
Onneksi kaikki vauvat on aikanaan vatsasta pihalle tullut, ettei sinne kukaan ole jäänyt ;)

No, pahoin pelkään ettei limatulppakaan autuaaksi tee, voihan tästä mennä vielä vaikka viikkoja ennen kuin synnytys alkaisi spontaanisti käynnistyä. Vaikka kyllähän tässä alkoi jo toiveita elätellä. Saapa vaan nähdä että malttavatko lääkärit enää odotella, vai alkavatko ehdotella käynnistystä. Kääk, huomenna taas äitipolille tilannetta kuulemaan. Sektiossa tosiaan tietää ainakin milloin tapahtuu :)

Miisa78, virkkaa vaan menemään :wink Täällä suunnittelen henkivakuutuksen hankkimista ja lumitähtien askartelua, mahtavasti tekemistä :dance011

Mulla irtos koko tulppa, niin siitä meni noin 16h niin pikkunen oli sylissä :) jännitetään siis sun puolesta! ;)
Mä oon kolme kertaa löytäny pieniä tulpan palasia tässä parin viikon aikana, mutta ei ole loppuja näkynyt :D (keskimmäisestä en nähnyt koko tulppaa.)

Täällä viimeyö meni aika tarkalleen 1,5h välein herätys ylävatsan kramppeihin ja sitten supisti ja aina vessaan jne. Aamulla olin kyllä helpottunut kun toi, niin pitkältä tuntunut yö vihdoin loppui :)
Tänään saattoi myös täällä olla jotain limatulppa tyylistä hommaa, en ole ihan varma.... Öööö
Masu laskenut niin alas, että mies tuumasi aamulla, että mihin sun maha on hävinny :rolleyes:
Limatulppa epäilyn vuoksi olenkin tässä aamun pakkannut kovasti asuntoa.. :) Kumpa saatais vauvan huone laitettua valmiiksi :love7

Kaikilla jänniä aikoja meneillään, kohta kohta kohtaaaa :hello2

Huomenna sitten rv 38+0 ja neuvola, kivaa :happy6

Hei te joilla irronnut limatulppa(a) niin minkä verran sitä on tullut ja minkä väristä? Itselläni on pariin otteeseen jäänyt vessakäynnin yhteydessä paperiin pikkurillin kynnenpään kokoinen klöntti räkämäistä sitkeän hytkyvää kellertävää hajutonta juttua ja mietin että onkohan se nyt sitä kuuluisaa limatulppaa vai mitä o_O

Itel läks koko tulppa kerralla esikoisesta, oli varmaan golfpallon kokoin kirkas klöntti :D tokasta en ees huomannu koko tulppaa. Nyt pari viikkoa sitte löysin samanlaisen klöntin kuin sulla, kerran taas löysin verisen ja nyt viimeks taas kirkkaan :D Mut toi sitkeä ja venyvä kyllä siltä tulpalta kuulostaa :)

Huomen olis muuten taas perjantai! (Meillä kun nää lapset on aina syntyny perjantaisin! :grin ) Mä kyl vähä epäilen, ettei tänä perjantaina mitään kyllä tapahdu.. :D mut onhan se kiva aina näitä "höpsötyksiä" miettiä :rolleyes:

Mami91: Tuo sun kuvaus vastas ainaki mun käsitystä limatulpasta. Mulla tuli ehkä n. teelusikallinen (ihania arviontitapoja :laughing002)

Maksa-arvot oli normaalit ja sappiarvoista saa soitella terveyskeskukseen huomenna, mut tuskinpa niissäkään mitään vikaa on :D jotenka ens viikolla varmasti neuvolaan vielä :) huomenna ois myös rv 39+0 jei! :) loppu tosiaan alkaa jo häämöttää.

Suski, sähän sait tulokset nopeesti! :) Kaverilla sama juttu ja sai viikon odotella sappituloksia O.o Kaikkis oireita sitä raskausaikana voi tulla!

Jaiks, tänään todella todentunut, että synnytys lähestyy o_O Mulla on ollut aikaisemmin todella vähän suppareita. Tai ainakin ne on sit ollut tosi huomaamattomia. Vaan tänään on kunnolla kirrannu maha pinkeenä! Eipä kyllä onneksi satu mihinkään, mutta sen verran ikävän tuntuista, että siivouspäivä jäi haaveeksi... Ja massukin näyttäis tipahtaneen kunnolla alas!
Voi kun kaveri malttais vielä pysytellä kyydissä mukana! Mulla ois toiveena et syntyis 10.päivä tai sen jälkeen... Saas nähä kuunteleeko äitinsä toivetta!? :rolleyes:

Plääh mikä masentelupäivä... ei oo jaksanu tehdä mitään, iltapäivästä rupes selkä kipuilee ihan urakalla ja supistelee välillä kipeesti ja välillä kivuttomasti. Menkkamaisia kipuja ollu kans aamusta saakka...hmmm?
Limatulppaa ei o eilisen jälkeen näkyny siinä määrin ku tiistaina ja eilen sitä havaitsin, mulla se muuten oli sellasta ihkua vaaleenruskeeta (sorry tää ällötys) ja kokenu terkkari ystävä sano et keskimäärin viikon sisään on hänen kokemuksen mukaan sellaset äidit synnyttäny kellä se on tuon laatuista ollu - en kyllä itse vielä vedä lippua tankoon sen takia ;)
Maha (ja vauva myös) laskeutui mulla jo 33.viikolla, kiinnittyny ei ole ja kahes viimesimmässä synnytyksessä pää kiinnittyikin vasta synnytyksen aikana. Lienee melko tavallista uudelleensynnyttäjällä? Mutta siis neukkutäti sanoi sillon kun huomasi vauvan laskeutuneen et uudelleensynnyttäjällä nuo alakerran lihakset antaa jo niin helposti myöten et vauvan pää sinne helposti lumpsahtaa jo pienillä viikoilla :)
Jaahans...josko huomenna olis positiivisempi päivä kaikin puolin. Harmittaa vaan tää olo niin kovin kun on niin kipeä, ois ihana jos pystyis nauttimaan näistä odotuksen viime hetkistä...

Inkeri32..harmi että on ollut huono päivä, mut onneksi et oo ainut niitten huonojen päivien kanssa..

mulla oli koko viime viikko yhtä huonoa päivää..ja tälläkin viikolla pari huonoa yötä takana..unettomuus rupeaa vaivaamaan...samanlailla oli unettomuutta kun tuota toista lasta ootin, kävinkin pari kertaa laitoksella lataamassa akkuja..
Tänään on ollutkin harvinaiset mukava päivä..jaksoin lasten kanssa lähteä jopa aamulla ulos..köpöteltiin mummolaan ja takasin..mut oli kyllä ihan yyber liukasta..vähän ku jalka luisti niin tuntu aika kipakkaasti tuolla jalkovälissä..:confused::eek:
Vauva on ollut tänään aika hiljakseen, ehkä jopa normaalia hiljasempi..hmmm :oops:
Viikonlopuksi on kyllä ohjelmaa tiedossa..kahet synttärit ja kynttiläkutsut..kutsuja ootan innolla kun pääsen ilman lapsia :D:D

Mami91: Mulla limatulppa irronnut juuri samalla tapaa ja sun kuvaus osuu kyllä ihan nappiin mitä ne limatulpat molemmista raskauksista itellä ollut! Lähestyy, lähestyy..:)

Täällä pärähtäis huomenissa kanssa rv 39+0. Neuvolaan aamusta keikka tiedossa... Plääh. Edelleenkään ei raportoitavaa. Vauvaa meuhaa mahassa ihan hulluna, maha on toooooosi ylhäällä ja ei oo mitään limatulpan tapaistakaan näköpiirissä. Supistuksia on juu, päivittäin ja paljon mut ihan semmosia pliisuja vaan että maha menee pinkeeks mutta ei satu ollenkaan.

Ollaan hienosti "suunniteltu" että ens viikolla (kun mitään ei tapahdu sitä ennen :D) viedään esikoinen torstaina mummulaan yökyläilemään kun sitten perjantaina olis se laskettuaika. Jos ei viikonloppuun mennessä mitään tapahdu niin sitten taidan tehdä poikaselle seuraa ja hipsiä mummulaan. ( Mun vanhempien luokse siis )
Tuolloin torstaina olen ajatellut "repäistä" ja hipsiä tekemään loput jouluostokset :D Suunnitelmia, suunnitelmia...

Takaisin