Synnytys lähestyy...iik!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mininen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miisa78: pitääpäs kokeilla sitä teetä...saako ihan ruokakaupasta vai mistä??

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

:D kaikki keinot käyttöön.. Täälä koitetaan synnyttää ajatuksella "en mieti koko juttua" :D Niin ainaki ennen yks kaks tullut kun ei ole odottanut :D Tosin tässä on vielä reilu pari viikkoa aikaa, joten saa kyllä vielä tuola mahassa pysyäkin xD (katotaan kahen viikon päästä uudelleen mitä konsteja täälä on käytössä :D ) Onneksi tälle viikolle kaikkea pientä ohjelmaa tiedossa niin aika menee varmaan nopeammin :)
Juu ja tääläkin sama oireettomuus jatkuu.. En kyllä tosin odotakkaan että olis mitään sen suurempaa ennen h-hetkeä :\

Hei ja muut mammat! Tällä viikolla alkaa joulukuu!!!! Kohta voidaan siis sanoa "mulla on laskettu aika tän kuun xx päivä" xD jihuu! :)

Täällä ei ole ollu yhden yhtäkään synnytyksen suuntaista tuntemusta. Vielä ois 10 päivää laskettuun, huomenna taas neuvola, saa nähdä onko jo viimeinen kerta, toivottavasti. Kuulin viikonloppuna yhdeltä tutulta, että meilläpäin kuulemma käynnistellään aika herkästi. Tuttava meinas, et jos meen sinne viimeiseen ultraan sillon 2.12., niin voi hyvinkin olla, et siltä reissulta ei tullakaan enää kaksisteen kotia. Mulle se sopii, et käynnistetään, pääasia on kuitenkin lapsen hyvinvointi ja jos se tarkoittaa sitä, et pitäis käynnistää, niin... so be it. Toki mielummin ottaisin luonnollisen käynnistymisen, niin tietäispähän et kaikki paikat ois ainakin valmiina koitokseen. Vaikka on niitä miehen kanssa yritetty kovasti viime viikkoina "pehmitellä" :wink.

Tuosta vadelmanlehtiteestä muuten, jostain luin että jos sillä meinais synnytystä saada käynnistymään niin sen hörppiminen pitäis alottaa jo hyvissä ajoin, viimeisen kolmanneksen alussa tms :D Mut ei siitä varmaan haittaakaan ole :) Mä oon miettiny sitä kans mut en taida jaksaa sen takia lähtee "isolle kirjolle" kun sitä vissiin saa vaan luontaistuotekaupoista.

Niin ja joo, täällä oli viime yönä hetken aikaa jo niitä ihan oikeita supistuksia! Neljän aikaan heräsin semmoseen inhaan menkkamaiseen jomotukseen ja kiristyksen tunteeseen mahassa. Varmaan tunnin / puoltoista supisteli ihan silleen että kipeetä otti. No, valitettavasti ne loppu ku otin Panadolia että sai nukuttua vielä. Mut jospa se tästä lähtis :)
Mun äiti vaan naureskeli että koitappa malttaa vielä tää viikko ettei se syntyis. Mummulla alkaa vuorotteluvapaa 2.12.13. Sit on kuulema hyvä aika synnyttää...
Laskettuaikahan meillä on siis se 6.12.
Jännää <3

Meillä on ens viikolla se polilla käynti edessä..saadaan tietää kuinka vauveli on kasvanut siitä synnytystapa - arviosta joka oli sillon kuun alussa se 3, 040kg ja muutenkin vähän enempi nyt sitten käsitellään tätä mun itänyttä synnytyspelkoa..oon ruennut jo näkemään huonoja unia siitä että mulle käy jotain synnytyksessä että lapset jää ilman äitiä :( mutta ei siitä sen enempää niin ei rupee muillakin mielikuvitus laukkaamaan.. jotenkin toivon että synnytys käynnistetään sillon ens viikolla kun laskettuun ei oo sit enään kun se kaksi päivää..

Täällä ei edes käynnistellä vasta kuin tyyliin 41+6 varmaan kun mulla nyt ei tällä kertaa sitä raskausdiabetestäkään ollut... Toivottavasti ei tuonne saakka tartteis kärvistellä :P 3300g oli viikko sitten monsterin painoarvio että kovin kauaa ei kyllä tartteis masussa enää majailla kiitos.

Mulla on imetystee postissa odottamassa, samoin tilasin sitä vadelmanlehtiteetä :p Aattelin ainakin kokeilla onko niistä hyötyä.. :)

Meillä käynnistellään ekan kerran kun on menny 10 päivää yli.

Täälä kans kuulemma ihan pirun nihkeitä käynnistyksessä! :O yhel tutul meni 2vk yli ja syntyi ilman käynnistyksiä. Kertoi vain että eivät käynnistä vaikka olisi 2vk menny ohi lasketun, jos vain istukka ja kaikki muut ovat kunnossa..
Ihme eroja näissäkin >:|

Tota mä en tajua että miksi sen vauvan pitää olla vielä senkin jälkeen siellä masussa kun yli kaksikin viikkoa ylite..en vaan jaksa ymmärtää..mun mielestä kun vauva on täys aikanen viikolla 40 niin mun mielestä äidillä pitäs olla täysi päätäntä valta siitä että käynnistetäänkö..vallankin jos äiti on uupunut ja kivuissaan..ja jos on taipumusta siihen että synnytys vaan ei käynnisty luonnostaan..joidenkin kroppa vaan ei toimi...

Mulla on kait tullut hieman sillasta pelonkaltaista olotilaa... :D Kun kauheesti koko ajan odotan et lähtis se synnytys käyntiin mut sit mitä enemmän ajattelen asiaa niin totean että no jos ei nyt kuitenkaan ihan vielä... viikkoja kuitenkin mulla on kasassa jo 38+3 et sen puolesta ei mitään ongelmaa. Mielessä on käynyt myös että jos synnytys käynnistetään vauvan oletetun ison koon takia jo lähi aikoina. En mä taidakkaan olla valmis tähän xD

Täällä supisti viime yönä tosi kiukkusesti ja tiuhaan :eek: (jopa parin minuutin välein), mutta loppuivat muutaman tunnin jälkeen kun torkahdin. No, sainpa aikaseksi pakattua sen sairaalakassin :p. Nyt vaan jäin miettimään, että missäköhän vaiheessa sinne sairaalaan kannattaa oikeesti soittaa?! Tähän asti supistukset on ollu joko kivuttomia mahan kovettumisia tai sitten sellasta menkkamaista juilintaa, mutta nyt poltti vaan tonne ihan alamahaan todella kipeesti ja kivussa oli selkeä "aalto" eli voimistu keskivaiheilla. Nyt aamulla oon sitten pohtinu, että mahtokona nää nyt olla kuitenkaan niitä "oikeita" supistuksia :confused:... Jonkinlaiset jomotukset on jatkunu vielä aamustaki.

Alkaa myös jännittää tuo keskiviikon kokokontrolli (38+1) kun edellinen lekuri oli sitä mieltä, että käynnistellään Jumbon koon vuoksi. Käsittääkseni nyt on eri lääkäri ja saattaa olla eri mielipiteetki. Mitään mainintaa ei kyl ollu, että heti lähtisivät siitä käynnistelemään. Pitääköhän ottaa sairaalakassi kuitenki varuiks mukaan :think005...

LittleMyy:Minkä kokaista jumboa sulle on veikattu? Kun mulle sanottiin et syntyessään varmaankin sillainen 4300 g ja pari viikkoa sitten painoa oli kuulemma 3,5 kg jo... Ja silloin mulle sanottiin että alateitse mahtuu ja ei mitään ultria tehdä..

Mä nyt koitan parhaani mukaa selittää "oikeat" supparit :D Eli tulee tosiaan aaltona, voimistuu kokoajan ja sitten kun se on saavuttanut sen "aallon harjan" eli kipeimmän kohdan niin helpottaa nopeasti. Myöskin jos harjotus suppareissa tulee vielä käveltyä, niin oikeissa sun on pakko pysähtyä ja ottaa pikku etukeno. Myöskin itellä tulee alitajunnassa keskityttyä hengitykseen kun tulee oikeita supistuksia.. Toki ihmiset erilaisia varmasti niissä ekoissa suppareissa, ennen niitä kaikkein kivuliaimpia mitkä kestää pisimpään.. Mut ehkä toi (selvä) aaltomainen kipu on kaikkein parhain tuntomerkki :) Myös pahimmat harjotus supparit on mun kipukynnyksellä 1-10 asteikolla 2 tai 3 ja sillon kun synnytys alkaa käynnistymään niin ne oikeat alkaa siitä 7 ja lopuksi on kyllä se täysi 10 kun pääsee sairaalaan xD

Suski: 37+1 painoarvio oli 3,3 kg eli +2 käyrällä menee. Jos kasvaa sen +200 g viikko niin laskettuna aikana ois aika ton 4,3 kg. Käsitin, että ei mielellään ensisynnyttäjällä 4,5 kg laskettaisi? Ja lääkärikin kun ystävällisesti muistutti, että pahimmillaan arvio voi heittää kilon suuntaansa (apua :eek:!). Lääkäri ei kyllä mulla tutkinut tai kommentoinut mitään mahtumisesta. En tiedä kattooko nyt sitten keskiviikkona sitä tarkemmin.

Eeville kiitokset suppari kuvauksista :). Noi teki niin kipeetä, että oli pakko pysyä paikallaan sen aikaa ja vaan hengittää rauhallisesti silmät kii. Kipuakin kesti noin pari minuuttia ja taukoa oli 2-3 min välissä. Kyllä se kipukin alko tollasella 0-10 haarukalla jossain 5-6 kohdilla olla. Nyt aamusta on vaan tollasta tavallista jurppimista ja Jumbokin jumppaa oikeen innokkaasti kun eilen oli vaisumpi koko päivän. Taitaa vaan kiusata mua :p

Ääh mä alan taas stressata tota vauvan kokoa... Onneks keskiviikkona on neuvola niin saa varmasti taas mielen rauhalliseks :D Kun en haluis mitään jättikokoista vauvaa alateitse synnyttää. Ja tosiaan tuo kokoarvio käsikopelolla varsinkin voi heittää melkein kilon suuntaan ja toiseen.

Valmennukses sanottiin, että joillekkin voi tulla jo päiviä tai jopa viikko-pari ennen synnytystä oikeita supistuksia, jotka kypsyttelee paikkoja mutta hyytyy yleensä parissa tunnissa ja sen takia varsinkin ensikertalaisen kannattaa odotella se pari tuntia kipeitä, säännöllisiä supistuksia kotona jos vaan pystyy, kun ne voikin sit loppua. Kaikki aina sanoo että "kyllä ne sitten tunnistaa" mutta yks tuttu just kerto että sillä ei koko synnytyksen aikana tuntunu kuin lievää selkäkipua ja se et se tuntu muutaman minuutin välein pari minuuttia kerrallaan sai sen epäilemään, että josko ne kuitenkin olis supistuksia vaikka niistä ei "kyllä tienny". Meni sit lopulta näytille ja ehti just saliin ennen ku vauva synty! Mutta taitaa olla aika harvinaista..

Mul on huomena edessä käynnistys, ei olis pitäny lukea netistä kokemuksia viime yönä o_O Tuntuu et kaikilla olis menny monen vrk piinaks ja useimmilla vielä päätyny lopulta sektioon :eek: Karmii koko käynnistys.. Mutta EHKÄ olis myös ihan pieni mahdollisuus että ne, joilla meni hyvin ei oo tuntenu niin suurta tarvetta jakaa kokemuksiaan ja ettei se AINA ole ihan kamalaa ja jo ennen aloitusta tuomittu epäonnistumaan koko yritys.. :rolleyes:

Mulla on yks kaveri jolla käynnistettiin synnytys ja se johti hätäsektioon... Mutta nyt kuukaus sitten sama kaveri sai toisen vauvan ja sekin synnytys käynnistettiin ja syntyi ihan normaalisti alakautta. Tosin käynnistys aloitettiin maanantaina ja vauva tais syntyä vasta torstaina jos oikein muistan. Että siinä meni monta päivää.... :D

Takaisin