Synnytys lähestyy...iik!

Täällä sitä osastolla köllötellään ja ootetaan et jotain rupeis tapahtuun.

Aamu meni kyl lääkäriä ootellessa ( odotettiin 1,5h !!! )... Olin jo kahdelle sormelle avoin ja lääkäri ihmetteli et aika hyvin vaikka mulla ei oo ollu yhtään supistustuntemusta. Sit osastolle tullessa uus käyrä, jolle piirty kaks supistusta mut niitä en kovin hyvin tuntenu. :) Sain suun kautta annettavan käynnistystabletin. Nyt on kulunut siitä pari tuntia ja sen pitäis rueta vaikuttamaan ja parin tunnin päästä käyrille uudestaan ja lisää nappia naamaan. :D
 
Jiihaa Emäntä...jospa teille syntys 1.1.2014 vauva :)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tsemppiä emännälle hirmuisesti! :) täällä yhdessä kasassa, supistukset kokonaan kadonnu johonki. Tuli meidän jouluvauvasta tammikuu vauva :laughing002
noh, eipä näihin näköjään voi ite yhtään vaikuttaa. Ylihuomenna yliaikais kontrolli sairaalaan, sieltä en lähe pois ennenku pallero on sylissä. Aion vaikka lattialle heittäytyä ja itkupotku raivarin saada :dance011
mutta jospa homma sillon ees lähtee johonki etenee. Tää beibi on tehny selväks että viithtyy hyvin tuolla eikä pois halua. Ilmoittelen tapahtumista aina :)
 
Marzi: ei tainnu tänä päivänä vieläkään syntyä.

Elikkä siis vieläkin ollaan yhdessä kasassa. Supistuksia on tullut nyt tiuhaan, mutta ne ei oo kipeitä. Tänä iltana en enää saanut lääkkeitä kun oli niin tiuhaan nuita supistuksia.
Pissassa on nyt vähän ollut proteiineja ja verikokeita otettu, mut ei oo onneks mitään hälyttävää.
Kätilötki toivoo et tänä yönä käynnistyis :) Jos ei niin huomenna lääkäri kattoo ja päättää jatkosuunnitelmasta. Alkaahan tää sairaalassa olo tympiä...
 
Tsemppiä Emäntä sairaalaan, toivottavasti sais supistukset lisäpotkua itsestään ja pääsisit tositoimiin! Ja onnea Hemuli88 huomiseen kontrolliin! Hauska seurata teitä "viimeisiä" odottajia kun olin mielessäni koko raskausajan sitä mieltä että itse viimeisien joulumammojen odottajia olisin ollut, tyttö vaan päätti toisin jo marraskuun puolivälissä..eilen olis ollu mun laskettuaika! Tuntuu hassulle :)
 
Täällä käyty yliaikaiskontrollissa ja maanantaille luvattiin käynnistys, jos ei ennen sitä synny! Kovasti toivon ettei käynnistykseen asti tarvii odotella, ei kuulosta kovin mukavalta ajatukselta se :/ Siihen pitää kuitenkin varautua, koska kohdunsuu oli edelleenkin tiukasti kiinni ja vauvan pääkin pyörii tuolla alhaalla ku hyrrä! Hohhoh! No tietääpä että ensi viikolla saa viimeistään vauvan syliin, nii edes vähän helpottaa tätä odottamisen tuskaa :P
 
Tännekkin on tulossa tammikuun vauva! Jeee :) Sitä mä toivoinkin, lapsen kannalta tietty et ois alkuvuoden tyyppi. Nyt on viikkoja 41+2. Ens sunnuntaina tai maanantaina yliaikaiskontrollia pukkaa, jos ei vielä häntä näy.

Viime yönä (ja parhaillaan) on tullut sännöllisiä kipeitä supistuksia. Oon kello kainalossa katsomassa kestoja, kun vähän hämmentää, et onko nämä nyt niitä oikeita suppareita vai ei.
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä kaikille viime metreillä oleville! :) Nyt ei varmasti mene enää kauaa kun saatte pikkuset tänne puolen mahaa! Ja niinkun Jade tossa mainitsi, niin ainakin lapsen tulevaisuuden kannalta sille on kivampi olla tammikuun vauva kun joulukuun. :wink
 
Joo, lapsen kehityksessä voi vuodessa tapahtua todella paljon. Eli jos on alkuvuodesta, niin ero loppu vuoden tyyppeihin saattaa olla merkittävä, vaikka samana vuonna syntynyt. Mut lapsen omasta kehityksestä kiinni.

Mulla on ollut viime vuosina melko vahva intuitio, joka onkin sitten hämmentävästi pitänyt oikeastaan aina paikkansa. Mies on saanut todistaa sitä useamman kerran. Kerran hän oli ottanut hotelli Presidentistä huoneen meille ja kysyi, et arvaas huvikseen minkä huoneen oli ottanut. Mä menin samantien oikeaan kerrokseen, oikean oven taakse. Hämmennyin itsekin, kun olin siis täysin tietämätön, mikä meidän huone olisi.

Noh, siis veikkasin itsekseni kesällä pikkuisen syntymäpäivää ja se tunne vaan on vahvistunut. En ole tätä päivää kenellekkään sanonut, mutta nyt vaikuttaa siltä, että intuitio pitää paikkansa. Ilmoitan sit jos osui ja uppos :)
 
Haijsan immeiset! Huomen aamulla se on sit menoa, klo.8 aikaa on varattu synnärille meno, ei tuu tänä yönä nukuttua niinku ei 5:nä edellisenäkää yönä.. :happy2
Olo alkaa olla hieman hysteerinen ku ei ole mistään mtn varmuutta; jäädäänkö sairaalaan vai ei.. Ohjeeksi annettiin että ottaa kassit mukaan varulta. Huomenna siis vissiin mulla rv 41+3 tai 41+4. Enivei, oon itelleni koko yöksi miettiny puuhaa JOS uni ei tuu laughing7
Ilmoittelen asiasta tänne heti kun joudan, jos ei mtn huomenna iltaan mennessä kuulu niin olen jäänyt sairaalaan, IIIIIKS!!!!!
:dance011
 
Oikein mukavaa alkanutta vuotta kaikille. :)
Täällä vauva pysyttelee mahassa. Mitään merkkejä ei ole, että jotain alkaisi tapahtumaan. "Ässiä" on kokeiltu, mut eipä oo tuottanut minkäänlaista tulosta. :confused: No onpahan ainakin koti siisti ja mies tyytyväinen. :wink
 
Tää kans yhdessä koossa! Toivoin et eilinen lääkärin kovakourasesti tekemä sisätutkimus ois avittanu synnytystä käynnistyy, mut pah! Ei supistuksen supistusta havaittavissa, verta vähän vuoti vaan... :sad001 No huomenna uudestaan yliaikakontrolli! Toivon että kohdunsuu ois edes vähän kypsyny edellisestä... :eek: Pelottaa käynnistys ihan sikana ja yöunet on menny siks!
 
Me lähdetään nyt viimein sairaalaan!

2 päivää ollut erittäin kipeitä supistuksia 5-10 min välein, eikä meinannut millään 2 h/5 min väli täyttyä. Lähdettiin äsken kävelylle ja sit ne alko tulee 3 min välein ja kipu on järkyttävää.. Paree siis viimein alkaa itse synnytys! Heippa!
 
No niin.. täälläkin alkaa tapahtumaan, toivottavasti.
Eilen illalla alko vuotaa sellasta limaa missä oli verta. Sen jälkeen alkoi äärettömän kovat selkäkivut. Vuotoa kesti koko yön, välillä tuli enemmän, välillä vähemmän. Aamulla vuoto edelleen jatkui. Soitin päivystykseen, että mitäs nyt sitten tehdään kun vuoto kestänyt yli 12h. Kätilö totesi, että synnytys on nyt käynnistynyt eikä vuodosta tarvii olla huolissaan, jos ei veren määrä lisäänny ja vauva liikkuu normaalisti. Nyt siis odotellaan, että säännölliset kivuliaat supistukset alkais.. :smiley-bounce013 Tosin jos vedet menee, niin kätilö sanoi, että sit pitää lähteä heti sairaalaan. Toivottavasti ei tarvis montaa päivää odotella supistuksia.

Vielä ei kuitenkaan uskalla hurrata.. Niin monta kertaa ollu jotain merkkejä synnytyksestä ja sit yhtäkkiä kaikki kadonnut. :confused:
Ehkä tarvii varmuuden vuoksi mennä pienet päiväunet, jos päästäiskin tositoimiin tämän päivän puolella. Viime yö meni aika pitkälle valvoessa.. :sleep011
Ehdotin miehelle shoppailureissua... jostain syystä ei lämmennyt idealle. :grin:p
 
Täälläkin havaittu limaista veristä vuotoa ja kunnon veripaakku tippu äsken pönttöön:grin Saattaa kyllä johtua tän päivän lääkärin sisätutkimuksesta, mut sentään jotain! Ehkä pieni mahdollisuus siis että synnytys lähtis vielä vkl itsestään käyntiin eikä tarvis maanantaina käynnistää :P Ei kuitenkaan viitti liikaa innostua...
 
Jeee, lisää synnytyksiä!! :) Itellä oli ainakin alushousut vaihdossa vähänväliä viimeset 12h ennen synnytystä tuon liman takia :)
 
Takaisin
Top