Synnytys lähestyy...iik!

Tsemppiä NooraE, kohta sulla on vauva sylissä!

Emäntä: Meillähän taitaa molemmilla olla tonne Kysiin meno käynnistykseen, ja mulle ainaki neukku sano ettei tartte mitään soitella. Meen sinne nyt lauantaina ysiltä, jännittää!

Käkkiäinen: Mulla on kans välillä ihan samanlaisia ajatuksia. Oon ollu monta kertaa jo itkun partaalla kun oon ajatellu että pikkuisella ei ole kaikki kunnossa kun ei halua ulostautua :sad001 Mutta jospa nämä olis ihan vaan taas jotain hormoneiden aikaansaannosta.

Täällä tosiaan siis jännitellään lauantai aamua ja käynnistystä. Joka yö on taas ollu suppareita, toissa yönä ihan sairaan kipeitä eikä väliäkään ollu aina ku jotain puol minuuttia pahimmillaan. Mut aamulla siinä kuuden aikaan ne aina loppuu. Tehokkaasti vaan valvottaa yöt ku ei pysty yhtään kivuilta nukkuu. Onneks tää on kohta ohi, eli edessä on enää se pahin!

Terveisin synnytyspelkoinen jänishousu :smiley-ashamed008
 
Täällä on supistellu kipeesti n. klo16 lähtien. Välit on vaihdellut hurjasti, kaikkea 8 ja 20minuutin väliltä ollut. Osa on todella kipeitä ja osa vähän helpompia. Nyt yritän saada vähän nukuttua/levättyä (en tosin tiedä onko se mahdollista kun tekee kipeää) ja jännittelen, että tuleeko yöllä lähtö ja syntyykö meidän pikkunen tosiaan täsmällisesti laskettuna aikana huomenna. :) Kyllä alkaa jännittää! Mieskin on työvuorossa niin ihan yksikseen on täälä joutunu jännittelemään. Tsemppiä taas kaikille! Kyllä ne viimiset tontutkin tänne pian saadaan!
 
Moi kaikki. Täällä ei mtn edistystä edelleen, yllätys.. Taitaa tulla tammikuun lapsi tästä. Aamulla soitin neuvolaan ja maanantaina on vika neuvola, ja pe 3.1 yliaikais kontrolli sairaalaan. Sano neuvola-täti että ottaa kassit varulta mukaan, saattaavat käynnistää, mulla tuolloin olis vkoja kassa 41+5. Näillä mennään siis.. Viime yönä en oikein nukkunu, ruennu ahdistaa tää oottelu.. Mut sellaista tänne. :)
 
Heippa kaikille! Täällä myös edelleen yhdessä koossa. Ihan hirveesti ei joulusta pystynyt nauttimaan. Olo oli äärettömän tukala. :confused: Eilen illalla tuli tosi paljon sellasia viiltokipuja alapäähän, ja niitä kesti kauan. :mad: Meni onneksi yön aikana ohi, mutta ei sit paljoo oo nukuttukaan. Nyt sit kiukuttaa ja harmittaa kaikki. :sad010Laskettu aikahan mulla on "vasta" maanantaina.. Jotenkin jäi mieltä kaivertaa lääkärikäynti kolme viikkoa sitten, kun lääkäri sano että synnytys voi käynnistyä milloin vaan.. Ja edelleen täällä odotellaan synnytyksen käynnistymistä. Tää odottaminen alkaa hajottaa päätä. o_O *Olipas avautuminen :smiley-ashamed008
Tsemppiä kuitenkin hurjasti kaikille!! Kyllä me jaksetaan "taistella" loppuun asti. :love022
 
Meitä odottajia ei taida olla enää kovin montaa ku hiljaista täällä :angel12
Mulla oli tunnin ajan ihan hirvet supistukset, mutta loppuivat kuin seinään. Lähdetään kohta saunomaan miehen kanssa, josko auttaisi ees vähän o_O
Olo alkaa olla sitä luokkaa että en jaksa enää ees puhua, vituttaa ja masentaa koko ajan. Jospa pian saisin palleroni syliini, tuntuu vaan niin kovin viihtyvän tuolla :angel4
 
Kerronpas eilisen kuulumiset nyt, kun en enää eilen jaksanut istahtaa koneen ääreen.
Eli aamulla soitin neuvolaan ja pyysin päästä sinne tarkistuttamaan sydänäänet, kun liikkeet oli vähentyneet ja kattomaan et onkos mulla kaikki reilassa, kun tuota turvotusta on ihan hirveesti. Sydänäänet oli hyvät 140+ ja mulla pissa puhdas, paineet 142/80. Kumminkin sain lähetteen KYSsiin, kun näytin mun "norsunjalat".

Eikun siis puolison hakuun ja kohti KYSsiä. Matkalla tuli kuitenkin liiketuntemuksia. :)

Sit KYSsissä seikkailtiin, ennen kuin löydettiin oikeeseen aulaan. :grin Vähän aikaa sai odotella, että luukulle tuli joku, joka käsittelisi sen mun lähetteen. Sen jälkeen kutsuttiin kätilö, joka vei huoneeseen missä pääsin käyrille. Laitteet oli vähän aatamin aikaset, koska ne ei automaattisesti ottaneet ylös liikkeitä, vaan minun piti painella nappia aina kun tunsin pienenkin liikkeen. Sit muutaman kerran kone väitti erroria, mut kun niitä mahajuttuja paineli, niin sit rupes taas kuulumaan sydänäänet.
Niin kuin arvata saattaakin, liikkeita tuli ihan reilusti tunnin aikana. Niin mun tuuria... Mut tuskallisinta oli olla oikeella kyljellä, koska mulla on jotain häikkää alaselässä, kun kävellessä vihloo niin kiitettävästi. Se oli sit vaan pinnisteltävä. :confused: Hyvä kuitenkin, että vauvveli liikkui hyvin :)

Sen jälkeen meidän piti odotella lääkäriä ainakin tunti. Se kyllä käväisi siinä aulassa, mut hävis ja tuli takaisin 45min päästä. :mad: Sit kun vihdoin ja viimein päästiin lääkärin juttusille, niin se ultras ja totes kaiken olevan hyvin mahassa. Katto mun jalkoja ja sano, et onhan nuo turvoksissa, mut asialle ei rueta tekemään mitään kun pissassa ei oo mitään, eikä muutenkaan oo muita raskausmyrkytyksen oireita.
Laitto kotiin ja sano, et tiistaina katotaan uudestaan ja myös kohdunsuun tilanne. Tätä arviota meiän piti oottaa tunti!!!!!!! :mad: No tulipahan tsekattua, et minne pitää seuraavan kerran mennä. Antovat myös ohjeet tiistaille, et ei tarvii ilmotella muuten, kunhan ollaan 9 aikaan siellä. :)

Puoliso valitti koko matkan kuinka turha reissu oli ja mä siihen, et ei ollu pakko lähtee mukaan... Kyllähän sen vähän ymmärtää, kun se ei oo melkein viikkoon polttanu ja sillä on sen takia hermo kireellä. Mut rajansa kaikella! Välillä tuntuu sille, et ei sitä kiinnosta vauvan hyvinvointi ollenkaan. Kun sitä vartenhan meiän piti sinne mennä, et saahaan varmistus asiaan. MURRRR

Mut joo tiistaina uudestaan :grin Ohhoh tulipa kertomus, toivottavasti jaksatte lukee :)
 
Voimia täältäkin kaikille vielä odottajille! Samassa "kerhossa" Mirkkulin kanssa, täälläkin pikku neiti valvottaa :grin
 
Huomenta! Mäkin käyn täällä päivittäin, mutta ei ikinä ehdi kirjoitella. Nytkin nököttää pikkuherra syötöllä. Äiti saattaa vielä kaipailla unia, vaan kaveri tykkää nukkua päivällä ja mielellään seurustelisi kaikki yöt. Tapittaa vaan sängystään silmät selkosellaan ja kiehnäilee. Tsemppiä tosiaan kaikille viime metreille. Kohta on palkinto kainalossa!
 
Huomenta kaikki.. Täällä ei mtn edistystä, kohta rv41 täynnä. Huomenna neuvola, ja perjantaina sairaalaan aika. Kaikki tekee mut hulluks kysymällä joko, millon yms.. ARGH!! Ihan ku en ite haluis jo tätä palleroa syliini :Heartred Noh, uskon että ens vkolla saan nähdä lapseni, iiiiks, en malta oottaa!! :p
 
Hemuli, mä niin voin sanoo että I feel you, musta tuntu viikolla että en jaksa enkä halua enää edes vastata koko puhelimeen. Teki mieli rääkästä että kyllä mä sit ilmotan jumankauta!

Täällä ollaan nyt oltu vuorokausi käynnistyksessä. Istukka oli jo tosi kalkkeutunut, joten aloittivat käynnistyksen heti. Sentin verran oli vaan reitti auki ja lääkäri sano et kun saadaan se kahteen senttiin niin otetaan saliin ja puhkastaan kalvot, mut nyt nää saakelin kätilöt ei suostu edes katsomaan tilannetta! :mad: Aika kipakat supparit olleet kuitenki jo vuorokauden ja vertaki tulee jatkuvasti, on kuulema merkki kypsymisestä. Nii ja äsken, viimeinkin kaikkien näiden viikkojen bongauksen jälkeen: Limatulppa :smiley-bounce016 Miten voi sellanen ällö klöntti ilostuttaa ihmistä näin paljon :)

Eli jään tänne kärvistelemään ja odottamaan millon ne järkyt supparit taas alkaa, sain nimittäin just uuden annoksen nappeja naamaan. Tsemppiä kaikille kanssa kärvistelijöille!
 
Niin ja Emäntä, on täällä myös sellasia ihan nykyaikaisia masiinoita tohon käyrien ottoon. Kirjaavat ne liikkeetkin ihan ite, jopa niin pienet joita eii ite edes huomaa. On jo tullu tutuks se kone ku kuus kertaa päivässä saa sen kanssa nyt seurustella .)
 
Ooii, tsemppiä kerttuli ihan hirveesti, perässä tullaan :smiley-bounce015
Mua jännittää ihan hirveesti mahdollinen tuleva käynnistys ja kestänkö kivun ja käynnistyykö hitaasti vai nopeasti ja ja ja.. :confused:
Kaikkensa sitä tekee että saapi palleronsa syliin, viime yö meni valvoessa ku mietin onko sse poika vai tyttö, kumman näköinen se on, onko sillä hiuksia ja miten hirrrveesti mä siihen rakastun varmasti heti :angel4
Ilmoita kerttuli vointeja sieltä, täällä ollaan hengessä mukana ja hirmuinen tsemppi päällä!
 
Täällä rv 41+1 eikä tunnu että ois vielä poitsu halukas ulos... Alkaa olla mamin hermot vähän kovilla. Nytkin menny koko aamu peiton alla ku kaikki vaa kiukuttaa ja itkettää :sad001 No, jospa tää päivä tästä viel lähtis käyntiin! Uudenvuoden jälkeen heti sitte yliaikaisuus kontrolliin jos ei jätkä oo tullu ulos...
 
Mun on pakko nopeesti huikata käynnistyksessä oleville ja sinne meneville, että yrittäkää vaatia labroja otettaviksi! Mä en nyt haluaisi säikytellä, mut mun 2 päivää kestänyt käynnistys kaikilla 4 keinolla päättyi sektioon RV 42+3 tulehdusarvojen nousun vuoksi. Kohtutulehdusta mulla epäiltiin. Vauva leikkurista suoraan lastenosastolle hoitoon ja mä 48 tunnin eristykseen koska mulla epäiltiin vielä lisäksi norovirusta. Viime yönä näin pojan vasta ekan kerran.

Hurjasti tsemppiä teille!
 
Moi! Täällä olisi laskettu aika tänään.. mut mitään merkkejä ei kyllä oo, että vielä syntyisi. Käytiin aamulla neuvolassa ja kaikki oli hyvin. :) Varattiin uusi aika ensi viikolle ja jos ei mitään oo siihen mennessä tapahtunut niin sit varaillaan yliaikaiskontrollia sairaalaan. o_O Toivottavasti ei tarvis niin pitkään odotella. Jostain syystä hoitajan lohdutukset "Enää max 2 viikkoa ja vauva on maailmassa", ei lohduttanut mua yhtään. :mad:
Täälläkin sukulaiset ja kaverit kyselee joka päivä, että "joko nyt"... "Mitä, etkö vieläkään oo synnyttänyt?" :mad: Ehkä mä kerron sitten kun on jotain kerrottavaa.. Arghh. Suututtaa.
Luotan vahvasti siihen, että tämä piinaava odotus palkitaan mitä parhaimmalla tavalla. Sen voimalla mennään loppuun asti. En malta odottaa, että saan pian oman pienen käärön syliini. :love7
 
Hola! Just neuvolasta tulin, tänään vissiin jtn rv40+6 tai synnärin mukaan 41, enivei... hoitaja oli sitä mieltä että syntyy varmasti kahen pvn sisää, mä sanoin että en usko enää yhdenkää ammattilaisen sanaan, koska mulle yli kuukausi jo tuota samaa hoettu että syntyy ihan kohta ja edelleen tässä ollaan!!!! :confused:
Enää ei jaksa toivoa yllä pitää, syntyypähän millon syntyy, viimeistään perjantaina vaadin käynnistyksen.
 
Kerttuli13: Joo se kätilö sano, et yleensä semmosella koneella tekeevät. Mut kaikki oli vissiin varattuja.

Täällä olis 41+5 kasassa ja käynnistykseen lähtö aamu :confused: :) Viimeiset pakkaukset tekemään.
Eilinen oli kyllä semmonen päivä, milloin kaikki kyselivät et "joko,joko" tai "jännittääkö tää käynnistys päivä"... o_O
 
Takaisin
Top