Synnytys lähenee

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Huli
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Niin ja ne on vielä hirveemmät kun ei ole ns. luonnollisia supistuksia vaan lääkkeillä saatu aikaiseksi, joten tiedän tuskasi tiu. Nyt tsemppiä ja voimia synnytykseen ja toivottavasti et montaa päivää koudu olemaan käynnisteltävänä!!!

• Tykkään
Reaktiot: tiu
Joo, katseltuani noita hyvin kauniita kuvia kuvia, ei ole epäilystäkään mitä tässä eilen holahti housuun lenkin jälkeen... Ja tainnu tulla jo muutama muunakin päivänä tuollaista... :X Nyt vaan maltilla eteenpäin! Maanantaina olisi uutta käyntiä lääkärillä, sillo ollaan taas viisaampia. Ei oo katsottu kohdunsuun tilannetta sittem huhtikuun alun eli sekin kaiketi selviää samalla... Niin noista kolotuksista, ruvennu oleen nivuset ja reidetki tulessa. :)

Yäks, tänään taas tulee jäätävät määrät tuota mömmöä (jäätävät verrattuna siihen normaaliin valkovuotoon). Jos on nyt tuota kuuluisaa niin ilmeisesti tulee "palasina".

Tsemppiä tiu, siellä on vissiin jännät paikat!

• Tykkään
Reaktiot: tiu
Kyllähän sitä nyt koetellaan.. Viime keskiviikosta oon ollu tosi kipee (siis näiden muiden sukkapuikkojen ym. lisäksi) ja eilen sitten alkoi aamulla 4 aikaan supistelemaan 2min välein... Noo siitä sitten kättärille että joskos mekin jo synnyttäs, ja mitä vielä klo 4 päivällä supistukset hiipui ja kotiiin sain luvan lähteä... Nyt sitten mietin täällä kun mitään muuta ei kättärillä tehty kun tulovaiheessa tarkastettiin kohdun kaulan tilanne ja uudestaan tunnin päästä jonka jälkeen mut "huumattiin" (tai ainakin se lääke muhun sillai vaikutti), niin kuinka terveellistä tää nyt sitten on tuolle pienelle vauvalle? Jatkuva supistelu säännöllisen epäsäännöllisesti, mä oon hermoheikkona eikä mihinkään uskalla lähtee, puhumattakaan siitä että koko ajan kun on liikkeessä niin rupee supistamaan...... Ukkokin alkaa olee ihan kypsä... Nyt siis viikkoja 36+6.

Koko päivän supistellu ja nyt viimisen pari tuntia 10-15 minuutin välein. Heti kun hiukan liikkuu niin rupee supistelemaan voi olla et pikkunen on päättänyt tulla laskettuna aikana joka on huomenna. Jännittää osaako lähteä ajoissa sairaalaan ja et jatkuuko tää vai rupeaako hiipumaan...

Toivottavasti pääset hommiin, eikä supistukset lopu kesken. Muista syödä jotain et supistuksilla on ns "polttoainetta"...

Joo muistan kyllä syödä :grin esikoisesta jäi kammo kamalasta nälästä, sillon ei saany syödä mitään kesken synnytyksen. Soitin kättärille ja siellä vastas oikein mukava kätilö ja rauhotteli kovasti. Käski levätä ja totes että viikon päästä ehkä jo käynnistetään ku on toi diabetes. Nyt vaan pitää yrittää olla rennosti :)

Juuh oon muistanu syödä itellä oli esikoisen aikana kauhee jano kun en muistanut juoda riittävästi. Edelleen kotona oottelen et supistukset pahenis et vois suunnata sairaalaan. Säännöllisesti tulee mut sanottavaa sairaalassa et tulee vasta kun olo on sellanen ettei kotona pysty olemaan. Jännittää vaan toi et ehtiikö sitä ajoissa sairaalaan kun matkassa menee 40min.

Meillä menee matkassa vähintään 2h! 39+5 meneillään ja haluaisin ihan tosi kovasti jo synnyttää. Äitini synnytti kaksi lastaan toisen 1 ja toisen 2 päivää ennen laskettua aikaa. Neuvolasta sanottiin, että synnytykset tulee menemään hyvin samalla tapaa kuin äidillä. Lohduttavaa ei ollut kun äidin ainut muistikuva oli "huusin kuin hullu ja sitten laitettiin epiduraali, en muista muuta. Pikkuveljen synnytys oli sitten jo helpompaa." Mie haluaisin synnyttää ilman epiduraalia, mutta eihän sitä voi etukäteen tietää minkälainen kipu on kyseessä. En ole ainuttakaan supistusta vielä kokenut.

^ Onpa pitkä matka O.o
Oon kans miettiny et paljonkohan synnytys "periytyy", ite menin yli lasketun ja niin meni mieskin (ollaa molemmat esikoisia). Mieluummin kun ottais nyt vaik sen pari viikkoo ennen laskettuu mut ei taida tapahtuu :grin
Ite en oo kysyny äidiltä millanen synnytys oli, siitä on niiiiiin pitkä aika ja kaikki sairaalakäytännöt ym erilaisia etten oo nähny tarvetta tietää... ennemmin kuuntelin synnytystarinoita kavereilta, eikä oo yhtäkään kauhutarinaa tullu viel vastaan. Riippuu niin paljon ihmisestä tietysti ja siitä yleisestä suhtautumisesta siihen synnytystilanteeseen, itsekin siitä voi tehdä helpomman tai vaikeemman.

Dodiih, nyt käytiin lääkärissä. Painoarvio 3150g ja RV 37+1. Keskikäyrillä menee siis! :) Insuliinihoitoisen radin (ei koon) takia käynnistetään RV 39+1 eli 21.7 jos ei ennen sitä tule maailmaan. Tuskimpa tulee, kuulemma paikat eivät ole pehmenneet :( Voihan ne tosiaan ruveta mut pidän hyvin epätodennäköisenä sitä! Onko teillä kokemuksia, olisiko mahdollista että tapahtuisi ihmeitä tuon suhteen? ;) Lisäksi liikkeet ovat vähentyneet roimasti, niitä olisi oltava päivittäin laskemassa, todellakin huolettaa moinen... Liikkeethän muuttuu ja vähenee loppua kohti, mutta kehottivat olemaan tarkkana!!!! Juuh. Sydän syrjällään lasketaan liikkeitä...

Meillä ei oo perityny äidin synnytykset yhdellekkään tyttärelle. Äitillä kaikki neljä synnytystä normisti alakautta, ainaki yks on käynnistyny ennen laskettua. Meillä kolmella siskolla kaikilla ensimmäiset sektioitu ja loput käynnistetty. Tää mun tuleva siis tähän jonoon 8. vauva. Ja äidillä painoa tuli joka raskaudessa +-10kg, meillä siskoilla n.20kg.

Eli tällä historialla lääkäri oli kanssani samaa mieltä siitä, että on hyvin epätodennäköistä että tämäkään käynnistyisi itsestään, vaikka ihan mahdollista se on. Siskolleni lääkäri oli erään synnytyksen yhteydessä sanonu, että hänellä on vanhan kansan sanoin laiska kohtu eli synnytys ei käynnisty itsestään.

Niin ja eihän tuo käsikopelolla tehty kohdunkaulan tutkiminen ole tarkka. Ultrallahan sen saisi tarkemmin tsekattua. Tul vaan mieleen! :)

Niin ja paikat voi lähteä kypsymään vauhdilla sitte vasta, ku vauva alkaa painautuun kohdunsuuta vasten. Tämä voi tapahtua minuuteissa sitten ku synnytys käynnistyy.

Mulle sano kans eilen lääkäri et vaikka paikat viel epäkypsät niin ei voi tietää koska synnytys alkaa. Kuulemma varsinkin ensisynnyttäjillä usein paikat pehmenee vasta kun synnytys alkaa ja ei usein oo mitään ennakoivia merkkejä edes synnytyksen alkamisesta. Toivon että lääkäri on oikeessa ja synnytys alkais vaikka tänä yönä :grin Laskettu aikakin umpeutu just et tästä eteenpäin joka päivä menee enemmän yli lasketun tää raskaus o_O

Mulla oli lähtötilanteessa 7,5cm kohdunkaulaa ja olin varma et avautuminen kestää ikuisuuden.. Toisin kävi ja vähän "turhankin" kauan sinnittelin kotona etten vaaaaaan saa sit passitusta takaisin kotiin.. (Olin siis 7cm auki kun suostuin sairaalaan miehen painostuksesta lähtemään) eli sit kun alkaa tapahtua, niin saattaa tapahtua nopeastikin! :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voi kun olis jotain merkkejä et tää muksu haluis pihalle jo, mie en vaan jaksais oottaa ( taas kerran) Vaikka mies onkin sitä mieltä ettei nyt ole hyvä aika syntyä, koska niiden pitäs keretä yks remontti tehä ennen synnytystä, mut enhän mie sille mitään maha jos tää haluis jo pihalle :grin
Kunhan ei nyt torstai- perjantai välisenä yönä lähe syntyy, kun mies ei silloin oo kotona, joten olisin aika pulassa, noiden muksujen kaa...:oops:

No niin... Viime yönä käytiin tutkimassa miltä synnytyssali tänä päivänä näyttää..... Mutta.... Hyvin alkaneet supistukset hiipuivat jälleen 5h jälkeen... Eikä ne vauhditä vielä tällä viikolla (37+2) koska epäillään että lapsen keuhkot ei oo vielä kypsät.... Mä rupeen olee tooosi väsyny tähän jatkuvaan supisteluun ja harjoituslähtöihin... Kohdunkaulaa oli jäljellä sormenpään verran.. Musta rupee tuntumaan että joudun jokatapauksessa käynnistykseen taas..

No kylläpäs se muksu kiusaa noilla harjoituslähdöillä sua Marzu33, jospa se ei hirveesti enää tolleen aiheuttaisi enää noita ns. turhia lähtöjä vaan äläyis seuraavalla kerralla ulkoistuu kunnolla :rolleyes:

Takaisin