Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälläkin ihan kotosalla köllitellään, iltaisin paikat kipuilee varsinkin kyljellään jos makailee. Viime viikolla koitettiin saunomista, eihän siinä saatu kuin anopin lauteet palasiksi. Ei kenellekkään onneksi sattunut pahemmin ja itsekkin rojahdin ihan jaloilleni..

Äiti yritti vihjailla tänään, että sillä se lähtee millä tullutkin, en sitten viitsinyt sanoa ettei ainakaan täällä tunnu auttavan. Tosin en koe että olisi mikään kiire synnyttämään, ehkä jos ei maanantaihin mennessä kuulu niin alkaa turhautuminen.. :rolleyes:

Sent from my GT-P7300 using Vau Foorumi mobile app

Miulle lääkäri ehotti käynnistystä, jos en näitten pääkipujen kans pärjää ennää. Ja mieluiten sen kyllä otanki, jos ei käynnisty itestään tän viikon lopulla. Maanantaina neuvolassa lähetettä synnärille. Parempi ois niin tuon esikoisen hoijonki kannalta, ni tietäs millon pittää olla hoitaja meillä. Eli jos näillä mennään ni ens viikolla ois vauva meilläki jo :)

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Kesäesikko - meinasin jo klikata sulle *hauska*, kunnes ajattelin et oliko sun mielestä? Näin jälkikäteen siis ajatellen tuo laudehomma?
Jotenkin aloin kuvittelemaan "sillä se lähtee millä on tullutkin" ja tuloksena rikkonaiset lauteet :grin

Edelleenkin kotona ja supistelee mutta ei niin tiuhaan... Mutta tosta akupunktuurista vielä... Kyselin siltä kätilöltä vähän tarkemmin siitä tänään ja se sanoi että se vaikuttaa niin että paikat rentoutuu ja pehmenee aikaisemmin ja nopeammin jolloin on aikaisemmin valmis synnytykseen. Vähä niinku se teekin. Ja sen takia koska ne paikat on rennommat niin synnytyskin sit yleensä tapahtuu nopeammin. Kun itse siis luulin et se vaan nopeuttaa sitä synnytystä.

Hienoa että joillain pysyy romantiikka kukassaan vielä näinkin pitkällä raskautta, että jopa ne anopin lauteet hajoaa! ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

On tää kyllä melkoista puuhaa... Ensikertalaisella vaikeuksia tunnistaa supistuksia ja etenkin, että millä niistä alkaa olla jotain käytännön merkitystä.

Toissailtana supisteli (ensimmäistä kertaa) muutamaan otteeseen. Ne olivat kyllä selkeitä ja kestivät reilusti yli sen minuutin, mutta kivuttomia, joten oli helppo laittaa harkkareiden piikkiin.

Eilen illalla alkoi sitten supistella enemmän, mutta edelleen vartin välein tai harvemmin, joten sama juttu, harkkareiksi meni.

Tänään on supistellut enemmän ja vähemmän koko päivän. Nyt illalla väliä on ollut sellaisen n. 8 minuuttia, mutta edelleen kestoltaan epäsäännöllisiä ja kivuttomia. Eli harjoituksia nämäkin. Mutta nyt voisi jo sanoa, että ne "tuntuvat epämiellyttäviltä" - en siis mitenkään kuvailisi kivuliaaksi, mutta epämiellyttävää. Mulla tosin saattaa olla aika korkea kipukynnys 'gynetautihistoriani' takia, joten paha mennä sanomaan, miten joku muu tunnetta kuvailisi.

Laitan kyllä näillä tiedoin kaikki edellä mainitut harjoitussuppareiden piikkiin, enkä oleta, että synnytys muutenkaan käynnistyisi "selän takana" :) Aloin vaan tänään miettimään mm. tota kipukynnysasiaa; voiko olla, että onnistuu liian pitkään pitämään supistuksia vaarattomina, ja sitte tulee jo kiire?...

Nimim. Tietämätön, jonka LA on huomenna

Enpä usko Kyfi! Rauhallisin mielin vaan, joskus saattaa tosiaan päiväkausia aloitella tuo supistelu ennen tositoimia. Mutta kyllä ne tosipaikan supistukset tuntuu aikalailla jokaisella - saattavat tietysti olla nopeat tai sitten tosi hitaat ne loppurutistustuntemukset. että luota vaan omiin tuntemuksiin sen tosipaikan tunnistamisessa.
Ehkä jo ensi yönä? olisi varsin täsmällinen lapsonen:)

En tiedä miten muilla, mutta itsellä aina liittynyt noihin tositoimien supistuksiin verestävä/vaalpun vuoto, siis kohdunsuulta vuotanut kun se aukeaminen oikeasti alkanut.

Kiitos, lambi, koitan jatkaa tällä 'jäitä hatussa' -linjalla :)

Ei siis itelläkään oikeasti ole yhtään olo, että näillä nykimisillä vielä kukaan olisi syntymässä, joten jatketaan harjoittelua :signs001

Mulla kans tullut reilun viikon nyt epämukavia harkkasupistuksia ja nyt tänään illalla oikein kunnon kivullisiakin. Mä en vuodosta tiedä, kun viimeksi tosiaan olin jo sairaalan rytkyissä ja kätilö ne mun pikkuhousutkin taisi siellä salissa kääräistä pois :D mutta siis ainakin itsellä ne oikeat supparit sit ihan kunnon kramppeja ja varsinkin selän puolella tuntuvat äärettömän epämukavilta. Että joutuu kyllä ihan kaiken tekemisen lopettamaan ja keskittymään vaan siihen selviytymiseen

Mulla myös tullu vaaleenpunasta vuotoa kummastakin edellisestä puolisen vuorokautta ennen, kun synnytys on käynnistynyt. Joten sitä vuotoa olen tässä odotellut, sitä ennen en usko tapahtuvan mitään, vaikka supisteleekin jatkuvasti..

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Esikoisen kanssa oli vaan niin helppoa, lapsivesi meni ja supistukset tuli niin tiesi, että sairaalaan pitää lähteä.
Tämmöiset muuten vain supistelut on ihan tyhmiä, varsinkin kun on kivuliaita, ei oikein ole varma onko nyt tositilanne vai ei ja sitten sitä pettyy kun kivuliaat supistelut loppuu ja turhaan "kärsinyt" :rolleyes:
Ihan kuin fyysinen puoli kiusaisi tätä henkistä puolta, joka malttamattomasti odottaa..
Ärsyttävää.. :mad:
Mä varmaan uskon synnyttäväni, kun vauvalla on pää puoliksi ulkona ja sitten vasta lähtö sairaalaan...:smiley-bounce022

Noh, nyt on pariksi päiväksi suunniteltu kaikenlaista ohjelmaa, niin saa ajatukset muualle :)

Viime yönä kolmelta heräsin supistuksiin ja inhottavaan alavatsakipuun tai lähinnä tunteeseen, kun joku repisi lihasta irti kropasta. Suppareita jatkuikin aina viiteen saakka 10 min. välein, mutta siihen sitten loppui. Nyt on kyllä alavatsa todella ilkeen tuntuinen ja supistusherkkä liikkeille. Tänään 38 viikkoa täynnä joten saattaahan tuo syntyäkkin minä hetkenä hyvänsä :)

Eikös se niin oo, että pakostakin tulee edes jonkun verran lapsivettä ennen kun vauva tulee ulos??? :)

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Mä jotenkin ajattelisin, että lapsivedet tulee ulos ja sitten vasta vauva. Siis vaikka kalvot puhkaistaisiin synnytyksessä, niin eikö ne vedet kuitenkin ensin valu ulos ja sitten vauva? Mielenkiintoinen kysymys, empä oo aikasemmin aatellu. :)

Juuri noin. Se on ihan äly harvinaista että vauva tulis kalvot ehjänä pihalle, "huntu päässä"

Jeps, normaalissa synnytyksessä ensin lapsivesi sitten vauva :)

Ihan tässä lähipäivänä luin ohimennen vauvasta, joka oli syntynyt siinä lapsivesipussissa, mutta nämä on näitä hyvin harvinaisia tapauksia :)

Jaahas, jokohan sitä tästä sitte. Alkoi näemmä vesien menolla täällä - että ei oo ainakaan tulossa tämä lapsi pussi päässä :)

Vedet sinänsä oli värittömät, ei suppareita, eikä itellä oo yhtään olo, että mikään olis vialla (lapsi liikkuu yms), mutta nyt on alkanut tulla vähän vertakin. Toistaiseksi vaaleaa ja melko vähän, mutta ihan selvästi kuitenkin.

Ajattelin käydä vielä nukkumassa muutaman tunnin, ellei nyt sitten ala supistella. En tiedä miksi, mutten osaa huolestua tosta verestä... Jos jostain, niin luulis että siitä just? o_O

No, ehkä tää on niitä hetkiä ja asioita, kun ensisynnyttäjänkin on vaan uskottava vaistojaan. Katotaan kuin käy.

Mahtavaa kyfi! kyllä ne sitten kovasti jo enteili pian tapahtuvaa nuo sun "harjoitussupistukset"! ja saat heittää murheet siitä tietääkö milloin alkaa tositoimet! :smiley-bounce012Onnea matkaan!

Kyfi, onnea matkaan! :hello2

Oon ymmärtänyt, että jos verenvuotoa tulee ihan vähän niin se on normaalia, kun kohdunsuu kypsyy, mutta jos alkaa muistuttaa kuukautisia (eli on vähän runsaampaa) niin sitten täytyy lähteä tarkastettavaksi.
Niin ja jos kipuja on yhtään sen niukankin verenvuodon aikana niin silloinkin pitää lähteä.

Jee kyfi! Sieltä ne supparitkin tulee! Epäilen kyllä, ettet oo paljon nukkunut enää? :D Ainakaan mulla ei tulis uni. :)

Takaisin