Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla meni esikoisen kanssa vedet klo 23 ja 00 oli jo selkeitä supistuksia ja siitä vaan kovenivat. Klo 05 vauva maailmassa. Mä oon kyllä nyt niin kade nuista vesien menosta. Mäki haluan märän sängyn! :grin

Täällä on oltu taas yöllä hereillä supistusten takia mutta ne oli lähinnä sellasia epämukavia ja kiristäviä. Mahaa kiristää vieläkin ja selkä alkaa olla yhtä kipeä kun viime sunnuntaina kun päätettiin lähteä näytille. Nyt jännittää, että voimistuuko nää olot niin, et pitää taas lähtee.. Maanantaina oli kuitenkin paikat auki jo se 4cm. Helkkari kun tätä matkaa on niin paljo , ettei uskalla liian kauaa kotona arvuutella.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Mulla edellinen käynnisty supistuksilla ja vedet meni vasta kun oltiin jo salissa niin paha sanoa. Mun yks ystävä synnytti äskettäin ja hänellä vesien menosta siihen et vauva oli sylissä meni 38 tuntia, tuli kyllä kipeitä supistuksia mut tosi harvakseltaan ja ne ei kaiketi oikein tehny paikoille mitään, lopulta ottivat sisään ja vauhdittivat oksitosiinilla.

Mulla korkea vesien meno; sanoivat synnäriltä, ettei aleta käynnistelemään vaikka mulla oli myös streptokokki-b positiivinen.. Mutta ekasta lorahduksesta n. 26h niin alkoivat säännölliset supistukset, synnärillä meni vedet kunnolla ja synnytyksellä mittaa 21h :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mitään etenemistä ei ole täällä tapahtunut, kovasti olen jo ehtinyt epäillä aamuista vesienmenoa sänkyyn pissimiseksi, mutta kun ei oikeen uskota sitäkään miehen kanssa :grin…mutta 19:sta mennään käymään sairaalassa(matkaa sinne tunnin verran eli kuudelta saa jo lähteä). Kylläpähän siellä sit jotain selviää :)…mulla ei paikkojakaan oo viikon 34 jälkeen katsastettu joten mielenkiintoista kyllä kuulla mikä alakerrassa tilanne! Näkeekö ne siellä jostain, onko niitä vesiä aamulla mennyt?? Siteen oon kyllä jättänyt mutta tuntuu ettei aamun jälkeen siihen oo mtn tullu...

Pystyvät ottamaan näytteen, jonka avulla näkevät onko vettä tullut vai ei :)

Aivan :) hämmentävä fiilis, kun aamulla olin ihan tohkeissani ja täpinöissäni odottelin et pian ne kivut alkaa jee(kaikkee sitä ihminen voikin toivoa :grin), mutta nyt ei enää tiedä mitä ajattelee… Noh pian saa niitä lisätietoja :). Taidan mennä vielä pötköttää hetkeks väsyttää niin mahdottomasti, tässä on koko päivä tullut siivoiltua ja hösötettyä mahdollisen lähdön edellä!

Mä kanssa aamulla jo luulin että olis vesiä alkanut tihkumaan, mutta enpä nyt tiedäkään sitten... Hajoo kohta pää täällä ja maha kanssa. Niin kireänä ettei mitään järkeä.

40+6 and counting...

Jokos Heidi on päässyt synnyttämään, kun ei ole näkynyt eikä kuulunut?

Voi huh huh! Käytiin sitten 120km reissu sairaalassa kuuntelemassa että lapsivesitesti näytti negatiivista! Eipä mulla sitten oikeen muuta sanottavaa, niin hämmentynyt(ja ärsyyntynyt) tästä nyt olen...odotus jatkukoon siis yli laaketun ajan...

Mulla kävi tuossa pari viikkoa takaperin ihan samoin et heräsin lammikosta ja noustessa viel lorahti, yhteensä 3 kertaa, mutta eipä se vettä sit ollut vaikka oli ihan väritöntä ja hajutonta, eli olin vissiin nukkunu niin sikeesti et pissannu alleni..

Siis, sanoiko ne, että tuo on ihan normaalia?
Se että aikuinen ihminen pissaa alleen (tai mitä nestettä sitten ikinä olikaan)?? :eek:

Kyl se raskaana ainakin on ihan normaalia varsinkin jos nukkuu tosi sikeesti, johtunee siitä et lantiopohjanlihakset on aika kovilla loppuvaiheessa, samoin rakko

Okei, hyvä tietää! :)

Onpa tämä naisena oleminen välillä niin perhanan mukavaa. Ihan kuin ei olisi tarpeeksi jo asioita, joista sitä "kärsii", niin sitten vielä tällainenkin saatu meille mahdolliseksi :grin

No eipä ollut vyöhyketerapiasta apua ainakaan mulle. Nyt yliaikaa 40+5 ja ei niin mitään tuntemuksia. Kohta tää on oikeesti joku jumbo kokoinen tää vauva. Viime ultrassa lääkäri vakuutteli, että ei tää ehdi kasvaa yli 3,5 kiloseksi ennen laskettua, että ei hätää... niin no mutta jos meneekin yli. Maanantaina yliaikais neuvola ja siitä vasta lähete keskussairaalaan yliaikais ultraan jne.... niin johan se on roikale ennen kun ulos tulee. Voi huoh sanon vaan. En ole aikaisemmin oikeastaan jännännyt synnytystä, mutta nyt todellakin jo jännittää, että jos en jaksakaan puskea sitä sitten ulos. En usko että tää ennen käynnistämistä ulos tulee. Että kun vaan pääsen sinne keskussairaalan ultraan niin rupeen vaikka hysteeriseks ja en suostu enää kotia lähtemään ennen kuin vauva sylissä :D suunnitelmat valmiina.

mulla kans tiistaina 41+2 neuvola ja kuulemma taysiin ottavat yleensä yliaikaiskontrolluun 41+5...

Odecca! Kiitos kun kerroit, Huh onpahan mulla ees joku kohtalotoveri :grin alko niinku pikkasen hävettää ja ahistaa kun tuli kerrottua perheen lisäks parille kaverille aamusta, että jee vedet meni! Asiaa ei auta yhtään sekään, että olen hoitoalan ihminen itse ja todellakin luulin erottavani pissan muista nesteistä :oops:

Muahahahaa hoitajan duunia oon kuule tehny mäkin useemman vuoden ja kun vielä tuolla halvauspuolen kuntoutuksessa niin luulis et eri eritteet on tuttuja, mut niin vaan erehtyy... Mulla oli viel niin et mies oli ollut viikonlopun mun isän kans mökillä ja ne ajeli sieltä kotiin sillon yöllä ja soitin sit miehelle et en nyt oo ihan varma et menikö vedet vaiko ei kun lirahteli tosiaan yhteensä 3 otteeseen, soittelin laitoksellekin ja käskettiin seurailla tuleeko lisää, mutta kun ei sit lirahdellu päivän aikana lisää eikä alkanu supistelee niin en menny ees näytille. Mä siitä taisin tännekin kirjotella :D Kyllä mä esikoistakin odottaessa kusin alleni kahteen kertaan mut ne ei ollu nukkuessa vaan nauraessa ihan hulluna...

Mä voin jotenki kuvitella tuon sänkyyn pissaamisenki. :P Yöllä kun herää siihen järkyttävään pissahätään, niin pikkusen ko on kiire! Ja tämä ketterä kettu kun ei ihan hetkessä pääse ylös ja sitten pitää vielä hiipiä toiselle puolelle kämppää. :D Pitäsköhän laittaa itellekki varulta patjan suojukset? ;)
Viimeksi kun mulla meni vedet, niin olin sängyssä ja Se tosiaan kastu kunnolla, mutta Se vesien valuminen jatku koko matkan sairaalaan. En oikeastaan ees muista missä välissä loppu. En sitten tiiä, että voiko oikeesti vedet mennä niin, ettei sieltä enää tihku mitään, kun eikö sitä Tuu kokoajan lisää. Kyllähän Se vauva voi mennä sen reiän päälle, mut tuntus, että seki liikkuu vähän, että sitä vettä tulis muutenkin kuin yhdellä rykäsyllä. Tämä siis vain mun pohdintaa.. :)

Mulla ekalla kerralla meni kotona vedet kun nousin sängystä mutta sitä tuli pihalle vaan osa ja sit vasta muutaman tunnin päästä synnärillä kun aloiteltiin ponnistuksia tuli loput vedet pikkuhiljaa..

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin