Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mites muuten teidän vauvojen liikkeet, oletteko huomanneet mitään muutosta tässä loppuvaiheessa?
Itselläni on edelleenkin aika aktiivinen. Jos on päivällä liikkunut paljon niin illat on rauhallisempia ja sitten toiste päin :)
Hikottelua ei ole nyt ollut, mutta tuossa yksi päivä vatsa liikkui hassusti ja mietin, että taisi olla jonkinlaista hengitysharjoitusta, kun vatsa nousi ja laski tietynlaisessa tahdissa :)

Jostain kuullut, että vauva saattaa rauhoittua, kun synnytys on lähellä. Huomasiko kukaan synnyttäneistä tällaista asiaa?

Ahtaaksi on kyllä kohtu käynyt, koska monesti jalka tai käsi sojottaa niin, että tuntee ja näkee vatsasta, kun vauva siirtelee niiden paikkoja. Se on kyllä jännän tuntuista :Heartred
Ja edelleen vatsa on vähän toispuoleinen, kun vauva hengailee tuolla oikealla puolella eli sinne tullut arpia enemmän. Hassua, että saman paikan valitsi kuin isosiskonsa :p

Mulla on myös vauva edelleen aika aktiivinen, mutta olen kans kuullut että ne loppua kohden rauhoittuu jo ihan sen tilan puutteenki takia. Ja minun kans makoilee tuolla oikealla puolella ja masu on ihan toispuoleinen :) Arpia ei ole vielä ollenkaan tullut. Varmaan koska olen alusta asti mahaa öljynnyt ja viime kuukaudet kaksi kertaa päivässä. Mutta saattaahan ne arvet tosiaan tässä lopussa vielä tulla jos ei vauva piakkoin ulos tule :)

Itse alan kans olla täynnä sitä vadelmanlehtiteetä. Olen kans reilu kaks viikkoa sitä lipittänyt 3-4 kertaa päivässä ja tulee kohta korvista jo ulos. Mutta toivon tosiaan että se kans sit paikkoja sen verran rentouttaa että synnytys menee helpommin. Ja myös että ei synnytyksen alku kovin paljo venyisi. Oon käsittäny et se on just sen takia kielletty alkuraskauden aikana täällä, et se voi sen keskenmenon aiheuttaa, niin luulis nyt et se vähän ees avittaus... :) Itse olen kyllä pahimmilta raskausajan oireilta ja vaivoilta säästynyt ja vieläkin on aika hyvä olo. Täällä on myös sää pysynyt suht viileänä niin kuumuus niin vaivaa. Mutta ois se jo niin ihana vihdoin saada oma kroppa takaisin ja lopettaa tää lyllerrys! Mieskin nauraa aina että älytön ähinä ja puhina kuuluu jo ihan vaan ku kylkeä sängyssä käännän :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mulla on myös vauva edelleen aika aktiivinen, mutta olen kans kuullut että ne loppua kohden rauhoittuu jo ihan sen tilan puutteenki takia. Ja minun kans makoilee tuolla oikealla puolella ja masu on ihan toispuoleinen :) Arpia ei ole vielä ollenkaan tullut. Varmaan koska olen alusta asti mahaa öljynnyt ja viime kuukaudet kaksi kertaa päivässä. Mutta saattaahan ne arvet tosiaan tässä lopussa vielä tulla jos ei vauva piakkoin ulos tule :)

Itse alan kans olla täynnä sitä vadelmanlehtiteetä. Olen kans reilu kaks viikkoa sitä lipittänyt 3-4 kertaa päivässä ja tulee kohta korvista jo ulos. Mutta toivon tosiaan että se kans sit paikkoja sen verran rentouttaa että synnytys menee helpommin. Ja myös että ei synnytyksen alku kovin paljo venyisi. Oon käsittäny et se on just sen takia kielletty alkuraskauden aikana täällä, et se voi sen keskenmenon aiheuttaa, niin luulis nyt et se vähän ees avittaus... :) Itse olen kyllä pahimmilta raskausajan oireilta ja vaivoilta säästynyt ja vieläkin on aika hyvä olo. Täällä on myös sää pysynyt suht viileänä niin kuumuus ei niin vaivaa. Mutta ois se jo niin ihana vihdoin saada oma kroppa takaisin ja lopettaa tää lyllerrys! Mieskin nauraa aina että älytön ähinä ja puhina kuuluu jo ihan vaan ku kylkeä sängyssä käännän :D

Kyllä tuon vauvan liikkeet "rauhoittui" ennen synnytystä mutta kyllä se taisi tosiaan johtua ainoastaan siitä, ettei kolme ja puolikiloinen mahtunut tuolla enää muksimaan samalla tavalla. Liikkeitä kuitenkin tuntui koko ajan vaikka oli erilaisia, että enpä sitten tosiaan tiedä oliko kyse ihan oikeasta rauhoittumisesta vai vaan siitä, että liikkeet ei tuntunut enää niin selkästi.

Pohjolan vakuutuksen saa otettua koska vaan, kunhan on rakenneultra käyty, ei siis ole enää 3kk rajaa ennen laskettua.

Kertokaas, miltä se vadelmanlehtitee maistuu? Ihmiselle, joka muutoinkin juo todella heikosti teetä, ehkä 4 vuotta sitten juopotellut teetä ensimmäisiä kertoja... Ja jos siis teetä juon, pitää sen olla jotain maustettua, ei mitään perushuttua.
Liikkeiden muuttumisesta en osaa sanoo viel mitään. Muuta kuin että täällä taidetaan tutustua ulostuloaukkoon. Pikkari/karvotus rajassa tuntunut tänään käsi möngertämässä (oletettavasti). Siis huomattavasti ton pötsin alapuolella, kait se kohta tulee reijästä vilkuttaan :eek::grin

Kyllä siinä mun teessä ainakin on ihan sellaista vadelmaistakin makua. Ja olin kyllä positiivisesti yllättynyt siitä mausta. Että ei se mun mielestä mitenkään ällön makuista ole :) Muuten en osaa makua tarkemmin kuvailla :D Sen takia vaan meinaa korvista tulla ulos kun sitä niin paljon pitää juoda. Normaalisti olen kans enemmän kahvin ystävä, vaikka myös teetä silloin tällöin juon. Ei sitä vaan normaalisti tuommoisia määriä tule juotua :)

Täällä kyllä potkitaan ja möngerretään vielä, ehkä ihan vähän rauhallisempi.
Minun möngertämisestä, mm. kylkeä kääntäessä, mies sanoo aina, että ketterä kuin kettu. :D

Meillä kanssa liikkeet selvästi väheni/muutti laatuaan rauhallisemmiksi muljahteluiksi ennen synnytystä ja itse syntymäpäivänä piti suorastaan tehdä liikelaskentaa pitkin päivää, kun rinsessa niin rauhassa keräili voimia suoritukseen.

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Kai ne vauvat vaan oikeastiki on vähän paremmin perillä siitä mitä tapahtuu ja osaa jo tulevaan koitokseen valmistautua. Hyvä että edes joku on kärryillä! :D

Täällä jo luulin lapsivesien poksahtaneen seksin jälkeen (nyt rv 38), mutta taisikin olla ihan tuota omaa tavaraa ..... heheh :D ei ole ikinä ennen tullut kastuttua tuolla tavoin .. siksi piti soittaa heti ja kysyä, että mitä tää nyt on, että ei kai se sitä vettä nyt voi olla kun ei sitä tullut kuin joku ruokalusikallinen, tms :'D

Pohjolalta tosiaan tämä viimeketken vakuutus otettu. Jos netin kautta yritti ostaa tuon vauva vakuutuksen niin väitti että pitää hankkia 3 kuukautta aikasemmin, mutta kun soitti sinne niin sanoi että sen vielä saa vaikka soitettiinkin just laskettuna päivänä. Eikä ees ite soitettu sinne kun jätettiin soittopyyntö joka takas että ne soittaa 10 minuutin sisällä pyynnöstä meille. Oli kyllä toimiva palvelu.

Tänään vyöhyketerapiaan. Jännittää jo että käynnistäiskö se ihan oikeesti synnytyksen. En ole koskaan ennen vyöhyketerapiassa käynyt, että vähän kyllä epäilen. Mutta aina voi kokeilla jos epätoivo meinaa iskeä ;)

Mitä toi vyöhyketerapia on? Onks se vaan toinen sana akupunktuurille vai?

Jos liikkeistä pitäs jotain ennusttaa, ni täähän ois jo sitte kohta tulossa :D

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Täällä myös lähinnä möngertelee ja oikoo raajojaan ilkeesti, meinaa vatsasta tulla läpi :) Mun yksi kaveri sanoi käyneensä akupunktissa jonkin verran ennen synnytystä siis useemman kerran ja heidän molemmat lapset syntyivät viisi päivää ennen la:ta. Akupunktiolla voi kuulemma tehdä hoitoa joka käynnistää synnytyksen.

Oih! Mäki haluan vyöhyketerapiaan! Pitäsköhän varata aika, kun mummukin nyt huomenna sopivasti alottaa lomailun. :) Siis vyöhyketerapia on jalkojen hiplailua. :) Vyöhyketerapian uskomuksen mukaan kaikkiin vaivoihin/ruumiintoimintoihin jne. löytyy piste jalkapohjasta. Tai jotain sinne päin se on. :) Miksipä sillä ei synnytystä sais käyntiin! :D

Kiitos selvennöksestä! :) Ite oon siis akupunktuurissa nyt kaks kertaa käyny ja huomenna meen seuraavan kerran (ajat viikon välein). Ne sano mulle että sillä on sitä itse synnytystä nopeuttava vaikutus, mutta en tiedä sit onko sen tarkoitus myös synnytystä aikaistaa... Voi tietty olla et ku niitä neuloja eri kohtiin tökkää ni on eri vaikutus! Tuntuu vaan itsestä paremmalta käydä noissa akupunktuureissa ja juoda tota teetä, aivan kuin aktiivisesti jo itse tekisi jotain synnytyksen eteen :)

Toi jalkojen hiplailu kuulostaa kans hyvältä, sitä kun vielä pääsis kokeileen! :D

Hyvin sanottu sanko tuo ulostuloaukkoon tutustuminen, siltä tosiaan tuntuu kun tuolla välillä kaivetaan niin hemmetin ikävän tuntuisesti. Ihan kuin otettais papa-koetta sisäkautta niin maan perusteellisesti. :confused: :grin

Menin lähestulkoon hyppimään tasajalkaa kaupungilla kävellessä, ja sain sellaiset alavatsakivut aikaan että oksat pois. Lähti kyllä kun istui hetken lepäämässä, mutta taidan nyt kuitenkin vähän rauhoitella itseäni näiden käynnistysyritysten kanssa. Ei siis sen rankempia juttuja kuin kävely ja perusaskareet. Ja vadelmanlehtiteekin on nyt hankittuna. :)

Mä kerroin lääkärille noista kivuista, niin sanoi, että vauva se pyörittelee siellä päätään.
On kyllä pirun inhottavan tuntuista... :confused:

Onko kellään tietoa, että myydäänkö tuota vadelmanlehtiteetä S-marketissa? :)

Mä lähden tästä kohtapuolin iltalenkille :p Ihanan raikas ilmakin, kun on satanut. Huomenna kuulemma lämpötilat sitten pitäisi nousta..

Takaisin