Synnytys lähenee ja jännitys tiivistyy..

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Gemini
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen mietin tuota samaa eli, että lopetan koko synnytyksen ajattelun. Tunutuu että sitä ajattelee vaan koko ajan vaikka laskettuunaikaankin on reilu 2 viikkoa. Jotenkin vain niin kovasti toivoo, että syntyisipä aikaisemmin :) Alkaa vaan olemaan niin raskasta tämä vatsan kantaminen, mä haluun mun kropan takas!!! On se vaan pirun vaikeeta se synnytyksen odotuksen odottaminen :wink

Oliko teillä paikat missä kunnossa ennen tippaa? Kysyin äsken hoitajalta/kätilöltä et mitä se lääkäri sano niin kuulemma 4cm on auki mut vähä vie kohdunkaulaa tjtn..

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

mun oli pakko kattoa kuinka paljon on mahan ympärys tällä hetkellä ja tulos oli 114cm eikä olla vielä ees lopussa... esikoisen aikaan oli suurimmillaan 104cm ja nyt ei painoakaan ole tullut kuin 4kg koko aikana sillon tuli 26kg

Mulla ei ollut paikat yhtään kypsyneet eikä auenneet, sen takia siinä käynnistyksessä menikin sen verta kauan, vaikka nopeasti suurennettiin sitä annostusta.

Mulla taisi toisen kohdalla olla myös tuo 4 cm auki ja kaulaakin jonkin verran.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Enpä ookkaan koko aikana mitannut mahan ympärystä, pitää tehdä kun pääsen kotiin :) Mutta ei oo todellakaan ainakaan sama kuin rinnan ympärys, se on korkeintaan A:sta kasvanu B:hen :D

Mä tulin muuten nyt sit käymään täällä synnärillä kattoo et oliko se nyt lapsivettä vai ei. Ja eihän se ollu... Ja yöllä olin vielä varma että supistukset alko mut nekin taisi olla vaan niitä menkkamaisia kipuja, mitä ne nyt sit onkaan! :D Mut pitää kyllä nyt itekkin koittaa olla ajattelematta koko synnytystä. Meneehän tässä hermot ku tulee tarkkailtua kroppaansa niin tarkkaan et luulee koko ajan et synnytys alkaa pienimmästäkin tuikaisusta mahassa...

Mä aattelin ottaa tämän nyt niin, että kotona oon kunnes, joko lapsivedet menee kunnolla tai oon niin kipee, etten pysty nukkumaan. Tänään ei oo onneks ollu muita ku harkkasuppareita ja normi kipuja alhaalla. Ehkä jopa hieman helpottanukkin nuo lantioseudun kivut, oisko paikat tottuneet änkeävään päähän. :) Näihin harkkasuppareihinkin alkaa jo tottumaan. :D
Mua itseä pelottaa ne käynnistetyt supparit, kun jos ovat tosi kivuliaat. Hyvä kun niitä normaaleja kesti viimeksi! :P Mutta jos persikka haluat vauvan nyt ja heti ulos, niin kyllä mä tarttuisin tarjoukseen ja tipat tippumaan. :) Muuten ehkä lähtisin kotia vielä lepäileen, jos siis kestät kivuilta... Paljon sulla olikaan viikot?
Huomenna ois vielä neuvola aamusta. Ois kiva ainakin siellä vieläkäydä, kun potkut tulleet jo melkeen tonne navan seutuville, niin ois kiva varmistaa, ettäon edelleen rt. Hyvä, kun yön jännäsin sen limatulpan takia, niin vauvakin päätti samalla pitääbileitä. Että ei kovin laadukkaat unet ollu. Jospa ensyönä nukutaan ja kerätään voimia synnytykseen. :)

On se mullaki tuo mahanympärys 110 cm. Eikä mulla mun mielestä kamalan iso tuo maha ole. Sf käyrillä mennään alle ka:n. Viikot nyt 37+5 ja viimesillä viikoillahan vauvan pitäis kasvaa eniten, olikohan 200 g per viikko. Toisaalta mulla on vertailun kohteena kaveri 40+5 rv, jolla on kyllä tooooosi iso maha. :D Oma maha tuntuu sen rinnalla pömppikseltä.

mulla sf oli viimeviikolaa 32cm, pitääpä ottaa tissimitta kans :D se on....102cm :D Mä kävin tänään hakemassa ruohojuuri kaupasta 100% vadelmanlehtiteetä, esikoisen kohdalal alotin sen 36+0 ja synnytys käynnistyi 37+6, tänään on 36+1 et josko synnytys sit käynnistyis itellään 38+0, kahtotaan kuin käy

Viikkoja on nyt 38+4. Olisin lähteny jo hyvin nopeesti kotiin eilen illalla jos matka olis lyhyempi. Kätilön mielestä ei täs loppujen lopuksi muutenkaan älyttömän kauaa enää mee niin ehkä turha ajella 300km ees taas..

Jaksamisia persikka! Jospa olis nyt nopea tapaus ja synnytys olis nopeesti ohi, niin pääsisit levähtämään ja tuijottelemaan elämän pientä ihmettä. :)

Tänään pitäis olla se viides (ja toivottavasti viimeinen!!) neuvola, mutten oo ollenkaan varma, että pääsen sinne asti. Voikohan terveyskeskuksesta lainata pyörätuolia, jos toi mies ehtis kärrätä... Tai sitten täytyy vaan oikeastikin siirtää, jos ei tänään(kään) kroppa suoristu sen vertaa.

Nimim. 39+4 (ja kolme syytä, miksi todnäk menee yli lasketun, vaikka pitkään tuntui vastakkaiselta: ikä, perimä ja ensikertalaisuus - hiivatin epäpyhä kolminaisuus, jos saa sanoa :( )

Pääsin kuin pääsinkin, ja itseasiassa liitoskivut on päivän mittaan hellittäneet lähes olemattomiksi. Th arveli syyksi sen, että ne lisääntyivät niin pahoiksi silloin muutama päivä sitten kiinnittymisen seurauksena - ja jatkoi arveluaan, että ei ehkä olisi ainakaan kauheasti pitkäksi menossa, saattaisipa jopa olla tulossa ulos lähipäivinä... Tiedän, että toi on kaikki vaan mielipiteilyä ja arvelua, mutta aion tarttua oljenkorteen ja hihkua :dance008

Jos toi hihkuminen sitte osoittautuuki turhaks intoiluks, ni onpahan ainaki ollut parempi odotusfiilis sen muutaman päivän/viikon, mitä tää nyt ottaakaan :)

Pelkään ite käynnistämistä (ilman kokemusta asiasta), mutta veikkaanpa, että jos olisin jo ns. pöydällä melkein käynyt ja kotiin satoja kilometrejä, voisi mieli helpostikin muuttua. Sama toki, jos lapsella ilmenisi hätää.

Voimia Persikka! Toivottavasti pian lähtisi etenemään kunnolla :Heartred

Itseäni jotenkin ahdistaa ajatus siitä, että joutuisi kauemmin olemaan sairaalassa kuin ne pakolliset pari päivää.
Viimeksi neuvottelin itseni ulos sairaalasta, kun olisivat halunneet pitää kauemmin kuin kaksi yötä.

Sekin ahdistaa, että tämä raskaus menisi sinne laskettuun aikaan, jolloin joutuisi käynnistämää.
Mutta eipä tässä tosiaan voi muuta kuin toivoa, että synnytys käynnistyisi itsestään ja olisi nopeampi vielä kuin esikoisen kohdalla, vaikka ei se 9h todellakaan paha ole, mutta silti :)

Mies sanoi, että huomenna kun tulee taas kotiin niin mennään yhdessä lenkille ja illalla sitten Ässää, kun se ei enää kestä mun "kärsimystä".
Mulla on nyt yhtäkkiä vointi heikentynyt.. Päähän alkoi sattumaan, oksettaa ja väsyttää ihan kamalasti. Pakko olla makuulleen, kun ei jaksa oikein edes istua. En tiedä mikä oikein iski..:oops:

Persikka yritä jumppailla siellä vähän jotain. Pyörittele pyllyä ja keinuttele ja tunnustele mikä saa supistamaan ja tee niitä lisää, että et joutuisi siihen oksitosiinitippaan. Yritä herätellä omia oksitosiineja vaikka ajattelemalla mukavia. Pystyasento on kuulemma hyvä edistämään synnytystä ja jostain kuulin ohimennen nännistimulaatiosta. Ja niitä akupunktiopisteitäkin on jotain.

Minua on tuo huolestuttanut, jos synnytys edistyy taas niin hitaasti että pitää monta päivää sen kanssa kärsiä. Siksi olen tässä tarkkaillut ja yrittänyt vähän selvittää mikä sitä synnytystä edistäisi. Viimeksi kävi voimat vähiin kun ei koko yönä pystynyt nukkumaankaan mutta mitään edistystäkään ei oikein tapahtunut kun en tajunnut muuta kuin maata siellä sairaalassa.

Kolme tuntia pihan siivousta takana...no käväsin sitten vessassa sisälle tultua ja aikamoinen limakasa tuli sisuksista :) Oli kyllä ihan kirkasta tavaraa, mutta niin paljon sitä oli että täytyy olla limatulppaa. Voi kun tää ennakoisi jotain, on myös sellaista jomotusta alapäässä. Täytyy varmaan aloittaa ikkunanpesu seuraavaksi :)

Mullakin ikkunoiden pesu keskiviikolle suunniteltuna, jos vaan sinne asti päästään. :) Kerroppa Ellenolivia, että tapahtuko mitään sen jälkeen, jos alat pesuhommiin. :)

Nyt otan vähän lepoa ja sitte olis kyllä tarkotus alkaa jumppaan tai jotain :) Haluan kans mahdollisimman nopeasti pois. Täällä on niin tylsää ja tänään jo itketty koti-ikävää kun kuulin puhelimessa pikkuneidin höpötystä :)

Jaksoin pestä tasan kodinhoitohuoneen ja keittiön yhden ikkunan ja siihen loppu. Olisi vaan noin 10 huoneen ikkunat enää pesemättä plus rantasauna ja rantasaunan terassinlasit... taitaa nyt jäädä pesemättä on vaan voimat niin poissa :( Huomenna voi sitten jatkaa...

Täällä reilut 20 kurpitsan tainta nyt istutettu, kärrätty sontaa talikolla alle kärrykaupalla:grin, ja ei, ei tule limatulppaa tai supista. Ehkä yöllä sitten:rolleyes:!
jos ei muuta niin pysyy habat kunnossa:cool: ja saa aurinkoa.. huomenna tarkoitus heittää samanlainen rupeama, kun näitä säitä nyt piisaa! josko sitten pääsisi kaupaan hommaamaan ne puuttuvat vermeet vauvalle ja sitten, vaikka viikonpäästä synnyttämään:), sopivasti lasketulle-ajalle! tai sitten vielä lepäillä viikko, ja vaikka pestä ne ikkunat:wink ja vasta sitten synnyttää..

Täällä mahanympärys neuvolassa mitattuna oli viikko sitten 112cm, sf 31cm (rv38+2), ei tunnu mitenkään isolta-
istuin kevätjuhlissa yhden odottavan vieressä jolla ainakin yhtäiso maha ja 3kk odotusta vielä jäljellä.. ei käy kateex:p!

Takaisin