Mä en nyt äkkiseltään löytäny, että missä täälä oli keskustelua siitä limatulpasta mutta
mulla tais ehkä aamulla lähteä tuo limatulppa ?!?!
Valkovuotoa on ollut koko raskauden ajan enemmän tai vähemmän mutta siis aika paljon koko ajan ja sitäkin on välillä sillain "holahtanu" pönttöön pissalla käydessä.. mutta nyt aamulla kun kävin vessassa ja pyyhin niin paperiin jäi sellanen pienen pieni "limahelmi" ja aloin ihmetellä, että ompas erikoisessa muodossa tuo valkovuoto tänään.
Edellisraskaudesta siis jäänyt päälle tuo paperin "tarkistus" kun sillon tuli verta aina välillä.
Mutta siis pyyhin sitten vielä uudestaan ja sit paperiin jäi sellanen ruokalusikallisen kokoinen limaklöntti. Osittain väritön ja osittais kellertävä, saattoi siis olla mukana valkovuotoakin mutta tuo itse klöntti oli sellainen aika sitkeän näköinen tiivis "räkä"

Olikohan tuo nyt sitten se limatulppa ?!?!
Selkää särkee nyt aika huolella mutta saattaa johtua siitäkin, että jouduin koko yön roikkua esikoisen sängyn vierellä. Eilen käytin kylässä ja siellä yhtäkkiä maha taas kovettui tosi ilkeästi tuosta oikean rinnan alta ja ristiselkää alkoi särkeä niin, että tuli ihan ahdistunu olo.. Tuo maha nyt on kovettunu 20vkoa jatkuvasti mutta tuo ristiselän kipu samaan aikaan oli "epänormaalia". Ja viime yönä, sen minkä ehdin nukkua, näin melkein painajaismaista unta raskausviikoista ja siitä, pitääkö synnyttämään jo mennä vai ei.
Synnytysfiilikset olis nyt kyllä ihan hukassa. 1,5vkoa tullut valvottua esikoisen ja oman flunssan takia eikä millään jaksaisi edes ajatella synnyttämään lähtöä
Niin ja mistä sen huomaa jos lapsivettä alkaa lorahdella pieniä määriä? Siis jos sitä lorahtelee vain vessassa käydessä? Ja onko se totta, että synnytyksen lähestyessä/alkaessa verenpaine nousee?